Skip to main content

Tot dusver zeer teleurgesteld in de afhandeling door KPN. (Ik ben eigenlijk echt erg boos)
Als ik een lege door geleverd krijg en de KPN laat mij vervolgens wachten tot zei hun onderzoek hebben afgerond. Ik ben toch zeker niet verantwoordelijk voor hun verzending. Ik heb geen toestel maar een lege doos ontvangen! En dit gebeurt dan nadat ook de afspraken tijdens het bestelproces niet zijn nagekomen.

Op 03-08-2022 mijn abonnement verlengd en een nieuwe Iphone 13 besteld.
De medewerker (telefonisch) gaf aan dat deze nog niet direct leverbaar was maar in de volgende week zou binnenkomen en worden verstuurd. Tot 4x toe gevraagd of hij een notitie kon toevoegen om de telefoon dan vanaf maandag 15-08-2022 pas te versturen (levering vanaf 16-08-2022). Dit i.v.m. mijn vakantie waardoor er niemand thuis is om de telefoon in ontvangst te nemen. 4x heb ik de bevestiging gekregen dat dit geregeld zou worden.

Op 04-08-2022 krijg ik een (automatisch?) bericht met de melding dat de telefoon nog niet leverbaar is. Dat lijkt dus een logisch bericht op basis van de verstrekte informatie.

Maar dan op 05-08-2022 krijg ik ineens bericht dat mijn toestel is verstuurd. Geheel tegen de gemaakte afspraak dus. Bij levering ben ik immers op vakantie!  En ja hoor, hij is werkelijk verstuurd wat wordt bevestigd door een bericht van POSTNL dat hij op 06-08-2022 zal worden geleverd.

Omdat ik dus niet thuis ben gaat het pakketje naar een POSTNL punt, in dit geval een Primera winkel. Mijn pakketje zal daar in ieder geval tot en met maandag 15-08-2022 liggen. Daar ik eigenlijk pas op maandag thuis zou komen bestond het risico dat ik niet op tijd zou zijn en het toestel geretourneerd zou worden. Dat zou voor mij een ongewenste vertraging en mogelijke administratieve rompslomp opleveren waar ik niet op zit te wachten. Daarom maar besloten vanaf mijn vakantieadres op zondag in een keer door te rijden naar huis en onderweg geen extra hotelovernachting te nemen. 
Dat is natuurlijk mijn eigen keuze maar wel met het oog op het gewenste resultaat ter correcte van het niet nakomen van de afspraak door KPN.

En dan? Ja hoor. Op 15-08-2022 om 11:00 uur gaat de Primera open en om 11:30 uur sta ik daar voor mijn pakketje.
Het pakketje wordt op de balie gelegd en ik plaats digitaal mijn handtekening voor ontvangst. Zodra ik vervolgend mijn pakketje oppak blijkt deze wel erg ligt. Het pakketje is verzegeld maar aan de zijkant van de doos is een gat gemaakt. Het toestel is verdwenen. Daar sta je dan met een lege doos waarvoor je zoveel moeite hebt gedaan om dit goed te regelen. Gelukkig ben ik de winkel niet uit geweest en heb ik de medewerkers van de Primera als getuigen dat ik een lege doos heb ontvangen. (niet dat ik er nu wat aan heb)

 

Verzegeling in takt. Zijkant doos geforceerd. Foto gemaakt op balie afhaalpunt.

Vervolgens even gewacht tot de KPN winkel om 12:00 uur open ging (Schuin tegenover). Daar de gehele situatie uitgelegd en het nog steeds gesealde doosje overhandigd. En dan? Dan wordt er voor mij een klacht ingediend die door de KPN in behandeling moet worden genomen. Er gaat een onderzoek gestart worden door KPN!? Prima, maar stuur mij ff direct een nieuwe telefoon. Ik heb nog niets ontvangen en ben toch zeker niet verantwoordelijk voor deze gang van zaken! 
(Aan de hoeveelheid uitroeptekens kunt u zien hoe boos ik nog steeds ben) 
In de KPN winkel heb ik direct aangegeven ook nog te zullen bellen met de KPN omdat ik dit onacceptabel vind. Wel geeft de medewerker aan dat hij de facturatie van de telefoon tegenhoud. Ben benieuwd of dat lukt. Eerdere afspraken met medewerker KPN werden niet zo nauw opgevolgd.

Eenmaal thuis even mijn woede laten zakken en toen de KPN gebeld. Deze meneer kon mij verder niet helpen. Er is een procedure voor dergelijke situaties die wordt gevolgd en minimaal enkele dagen duurt.  Belachelijk. Maar na 2x ruggespraak te hebben gehouden bleef de uitkomst hetzelfde. Eventueel de order annuleren en opnieuw verlenging met toestel bestellen was geen optie. Wel kon ik eventueel het toestel (leeg doosje) als beschadigd ontvangen retourneren. 
Maar goed welke versnelling levert mij dat nu op. 

Overigens wil ik wel graag vermelden dat zowel de medewerker in de KPN winkel als de medewerker aan de telefoon mij beide vriendelijk te woord hebben gestaan. Mijn klacht houdt dan ook verband met de mogelijke oplossingen die door hun mogen worden aangeboden.

Ik verwacht in zo’n situatie eigenlijk gewoon dat de KPN mij nog dezelfde dag een nieuw toestel opstuurt. Dan verleen je service aan een goede klant met meerdere mobiele abonnementen en een duur Internet en TV pakket. (en dan heb ik het nog niet eens over de tijd, eerder thuiskomen en afhandeling, en frustratie die het mij heeft opgeleverd.)

Nu moet ik dus wachten op reactie van de KPN.

En dan maar hopen dat ik nog op tijd mijn Homepod mini kan claimen.

Tot dusver ben ik dus ZEER ONTEVREDEN.

 

Frank Hooft.

 

@Doornekamp33 ik vind dat wel een beetje kort door de bocht. Je hoort namelijk niks van al die leveringen die ieder jaar gewoon zoals beloofd worden afgeleverd. 

Als het mis gaat, zoals in dit geval, dan klopt het dat het onderzoek wat langer duurt. Vooral als er getekend is voor ontvangst. Maar dit is wel de uitzondering op de regel.

@FHT blij dat je bevestiging hebt gehad dat het proces goed loopt. 


@Bram_Ik vind het niet kort door de bocht, dat het heel veel goed gaat ligt aan de betrouwbaarheid van de meeste van PostNL medewerkers, de zwarte schapen hebben vrij spel om even een toestelletje er uit te halen die dozen zijn gewoon niet diefstal/hufter proof genoeg, je kan zo even via de zijkant er in kijken, kan een kind nog zien.

Nu ik weet wat voor brakke rommel de partij die KPN inschakeld gebruikt om die dure telefoons te verzenden ga ik iedereen afraden om via KPN een toestel te bestellen, zeker omdat KPN zich ook niet aan de wettelijke regels houd met betrekking op de koop op afstand en klanten gewoon laat betalen omdat er een onderzoek afgewacht moet worden terwijl het risico bij KPN behoort te liggen, maar ja, KPN denkt boven de wet te staan en ze komen er ook nog mee weg.

 

PS, Hier is de primera ook nog op een vieze manier van het pakje afgekomen, ze konden weten dat dit niet klopte en laten TS ter goeder trouw tekenen, #nare personen in winkel.🙀


 

PS, Hier is de primera ook nog op een vieze manier van het pakje afgekomen, ze konden weten dat dit niet klopte en laten TS ter goeder trouw tekenen, #nare personen in winkel.🙀

Ik denk persoonlijk niet dat er boze opzet in het spel was bij de medewerkers van de Primera. Ik ben zeer vriendelijk te woord gestaan. Ik twijfel echter wel of ze mij op de juiste wijze hebben geholpen door mij met het lege pakketje te laten vertrekken richting de KPN winkel. 
 

Dat de verpakking veel beter kan sluit ik mij geheel bij aan. Op deze wijze vrees ik ook voor een lege doos bij een volgende levering die hopelijk spoedig volgt. Uiteraard wordt die beter gecontroleerd voor tekenen voor ontvangst maar daar schiet ik niets mee op als die weer leeg is.

 


Als ze bij de Primera die doos ontvangen kijken ze vaak nergens naar, word in een hoek gezet door de bezorger, dan vaak worden ze gesorteerd en moet het hun opvallen dat er iets niet klopt, doos te licht bevonden, houd er rekening mee dat hun er dagelijks mee werken.

Dan kom jij hem halen en pakken ze hem weer, uhmmm, wel licht zeg he en beschadigd word zo neergezet dat jij die zijkant niet ziet, laten jou tekenen en daarna zogenaamd begrip tonen en je naar de overkant sturen want daar zit KPN, ik zie iets wat jij misschien niet ziet, maar jij gaat de deur uit, mooi daar zijn wij vanaf, poehe.


1 september nadert. Kan waarschijnlijk wel naar mijn Homepod fluiten. 


Vandaag weer een berichtje van KPN gehad. Het onderzoek loopt nog. Geen toelichting op wat er tot dusver is ondernomen en/of wat de verdere status is. Ben wel benieuwd wat er al wel is gedaan naast het (automatisch?) versturen van 2 e-mail berichten. Als ik mijn verhaal vertel aan mensen in mijn omgeving hoor ik maar een ding, “Ik had allang alles opgezegd”. Het is dat dit zoveel gezeik oplevert. Weer alle e-mailadressen en logins wijzigen. Dit ga ik dus binnenkort wel anders inrichten zodat het overstappen wordt vereenvoudigd. 


@FHT zou je je profiel in willen vullen?

Ik wil met die gegevens iemand mailen die intern gaat over dergelijke acties. Die kan daarmee kijken hoe we het verhaal Homepod ook netjes af kunnen sluiten.

Wat ik van je nodig heb is het klantnummer, het bestelnummer en je postcode en huisnummer. Daarmee heb ik genoeg om alles na te vragen. Laat je hier weten als je de gegevens hebt ingevuld?


@FHT zou je je profiel in willen vullen?

@Bram_  Done.


Vanmorgen om 10 uur telefonisch contact gehad met mijn rechtsbijstand. Deze gaat voor mij een juridische brief richting de KPN opstellen. Kort na dit gesprek (toeval?) krijg ik een e-mail en even later een telefoontje van de KPN dat het onderzoek is afgerond en mijn order is geannuleerd. Hier ben ik blij mee. Aangegeven is dat ik per direct weer een nieuwe verlenging met toestel kan aanvragen. Dit heb ik dan ook zojuist gedaan. Nu is het even afwachten of het financieel ook in één keer goed wordt afgehandeld. Wel heb ik mijn hoop nu ook nog gevestigd op @Bram_  m.b.t. de homepod mini.

Het is immers inmiddels 1 september geweest. 
 

Ik wacht nog even met de terugkoppeling richting de rechtsbijstand tot ook het financiële plaatje is afgehandeld en dat ik dadelijk niet voor twee toestellen heb betaald. Maar ik vertrouw hier op een goede afhandeling.


@FHT top dat het onderzoek is afgerond!

Ik heb ondertussen contact met het team dat kan helpen bij het sturen van de Homepod.

Zou je hier willen laten weten zodra je het toestel hebt ontvangen? En geef daarbij het IMEI nummer van het toestel op in je profiel.


Vandaag mijn nieuwe telefoon ontvangen. Wel eerst even de doos op gewicht  en beschadigingen gecontroleerd alvorens te tekenen voor ontvangst. ;)

Goed te zien dat KPN de verzegeling van de verpakking heeft verbeterd. 

Het heeft voor wat frustraties gezorgd maar hij is er dan toch.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@Bram_  Toestel is ontvangen en IMEI is aangevuld bij type telefoon.


@FHT ik heb de persoonlijke gegevens uit je vorige bericht gehaald. Dan weet niemand op welk adres er een mooie nieuwe iPhone 13 in huis ligt. 😉

Ook heb ik het IMEI nummer doorgegeven. Ik verwacht dat je vanuit daar direct reactie krijgt over je Homepod. 

Zo niet laat ik het hier in dit topic weten. 


Inmiddels ook een creditnota en een nieuwe factuur voor de nieuwe bestelling gehad. Gelukkig. Nu alleen nog even wachten of het ook lukt met de Apple homepod mini die ik nog tegoed heb. Daar heb ik nog even niets van vernomen maar daar is @Bram_ nog mee bezig voor mij. Het lijkt goed te komen.


Zojuist ook de ipod mini ontvangen. Alles is nu geregeld. Dank ook aan @Bram_  .

opvallend is wel dat ik wederom een beschadigde en geopende door heb ontvangen. De bijgesloten brief stak iets uit de doos bij de beschadiging en aan de andere zijde was een lijmlaag verbroken. Maar de inhoud was niet uitgenomen. Toch zorgwekkend dat dit allemaal zo kwetsbaar is. Maar voor mij is het nu afgesloten. Onderstaand nog de foto’s van de ontvangen doos

.


@FHT ik heb wel gevraagd de iPod mini snel naar je huis te versturen. Maar dat ze deze met een kanon naar je voordeur zouden schieten had ik niet verwacht. 😉

Zonder grappen, ik ben blij dat je alles nu in huis hebt. En dit allemaal is afgerond. 

Verder waardeer ik je dank, maar de volledige eer gaat naar mijn collega's van logistiek. Ik heb ze voornamelijk alleen de informatie doorgegeven.