Skip to main content
Vraag

Klacht over afhandeling defecte Samsung Flip 7

• August 28, 2026
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

Beste KPN en forumleden,

Ik word al weken van het kastje naar de muur gestuurd met mijn Samsung Galaxy Z Flip 7 (aangeschaft in 2025, dus vol in de garantie). Mijn netwerk en 4G/5G data vallen constant weg, gesprekken verbreken en de telefoon is in de praktijk onbruikbaar. Mijn simkaart werkt in andere toestellen perfect, dus het ligt 100% aan de telefoon.

Ik ben inmiddels 3 keer naar de KPN-winkel geweest (waar ik ben weggestuurd), heb meer dan 5 keer gebeld, en het toestel is al bij de reparatiedienst van KPN én bij Samsung zelf geweest. Beide keren kwam hij terug met "geen defect gevonden", omdat hun testcomputers de praktijksituatie (bewegen/vouwen) niet meten.

Vandaag ben ik gebeld door (naam) van de afdeling Klachtenrelaties (KR). Zij heeft mij via een no-reply mail het volgende laten weten (ik citeer haar e-mail): "Uiteindelijk is aangegeven dat de gebruikelijke procedure in deze situatie zou zijn dat het toestel driemaal via ://kpn.com ter reparatie wordt aangeboden. Bij een vierde reparatieaanvraag zou vervolgens vanuit Reconnext een vervangend aanbod worden gedaan."

KPN eist dus zwart-op-wit dat ik een kapotte telefoon in totaal VIER KEER moet opsturen en weken kwijt ben voordat er een oplossing komt. Dit is een grove schending van het Burgerlijk Wetboek (art. 7:21 lid 3 BW). De wet stelt heel duidelijk dat herstel binnen een redelijke termijn en ZONDER ERNSTIGE OVERLAST moet gebeuren.

Vier reparatiepogingen eisen is pure overlast. Ik heb KPN inmiddels officieel per e-mail in gebreke gesteld en de wettelijke termijn van 14 dagen loopt. Als er niet direct een omruiling naar een werkend toestel plaatsvindt, gaat dit dossier direct door naar De Geschillencommissie Telecommunicatie.

Ik hoop dat een moderator hier dit wél fatsoenlijk en volgens de wet kan oplossen, want de service in de winkel en bij KR is triest.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • August 28, 2026

Dat is geen goed beleid van kpn.  Ik ben benieuwd wat je hier te horen krijgt.  Uiteraard hoop ik ook dat het sneller en klantvriendelijker wordt afgehandeld. 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 28, 2026

Hoi ​@MAK44, wat een gedoe allemaal.  Het forum is geen onderdeel van de klantenservice dus inhoudelijk kunnen we niets voor je doen. Ik raad je aan om melding te maken via dit formulier  Dan ben je meteen op de juiste afdeling. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2026

Bedankt voor het meedenken Joep1965 en Kevster! 

@Joep1965: Dat formulier dat je linkt heb ik gisteren dus al geprobeerd, maar de site liep telkens vast op chatbots en terugbelopties. Uiteindelijk is het wel gelukt om de klacht digitaal in te dienen, en de reactie die ik in mijn openingsbericht citeer komt dus letterlijk van de officiële afdeling Klachtenrelaties (KR) n.a.v. die klacht!

Het probleem is juist dat de officiële klachtenafdeling van KPN (KR) dus zwart-op-wit weigert de wet na te leven en eist dat ik dit hele circus in totaal 4 keer moet doorlopen.

Ik wacht hier specifiek op de reactie van een KPN Moderator (KPN medewerker) die wél de bevoegdheid heeft om deze juridische blunder van de afdeling Klachtenrelaties recht te zetten en een directe 'Swap' (omruiling) in te boeken. De formele ingebrekestelling ligt er al, KPN heeft nog 13 dagen om een werkend toestel te leveren.
Wees voorzichtig met code.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 28, 2026

Ik had een verkeerde link geplaatst en inmiddels staat de juiste er. Kijk nog even 😉. Een moderater is er echt voor het modereren en kan wel meekijken maar geen verdere aktie ondernemen. Vul wel je profiel helemaal in met klantnummer en de laatste drie cijfers van je Iban. Dan kunnen ze toch even meekijken. De wachttijd is ca 2 dagen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2026
Bedankt voor de update Joep1965! Mijn profiel is inderdaad al direct volledig ingevuld met mijn klantnummer en gegevens, dus de moderators kunnen direct het dossier in. 

Wat betreft de rol van de moderators: zij zijn lid van het officiële KPN Webcare-team en hebben gelukkig wél de bevoegdheid om klachten te escaleren en dossiers vlot te trekken wanneer de reguliere kanalen (zoals de winkel en de telefonische helpdesk) de wet overtreden.

Aangezien de afdeling Klachtenrelaties (KR) al schriftelijk heeft geweigerd de wet omtrent non-conformiteit en ernstige overlast (art. 7:21 lid 3 BW) na te leven door 4 reparaties te eisen, heeft het invullen van nóg een standaard formulier geen zin meer. De formele ingebrekestelling ligt er al. Ik wacht de reactie van de KPN Moderator hier dan ook rustig af om te zien of KPN dit via deze weg alsnog netjes en conform de wet wil oplossen.
Wees voorzich

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 28, 2026

Als de klantenservice het afwijst dan is de geschillencommissie de volgende stap. We horen graag hoe het afloopt. 

Len B
Slimmerik
  • Slimmerik
  • August 28, 2026

Hoi ​@MAK44, wat een gedoe allemaal.  Het forum is geen onderdeel van de klantenservice dus inhoudelijk kunnen we niets voor je doen. Ik raad je aan om melding te maken via dit formulier  Dan ben je meteen op de juiste afdeling. 

Maar een moderator wel degelijk als ze dat willen is mijn ervaring bij problemen met KPN TV+.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2026
Bedankt voor de steun en het delen van je ervaring Len B! Dat bevestigt precies wat ik al dacht: als KPN echt wil, kan er via dit forum heel veel opgelost worden. 

En Joep1965, je hebt helemaal gelijk dat De Geschillencommissie de volgende stap is. Het dossier ligt er en is door de mail van de afdeling Klachtenrelaties (KR) al volledig waterdicht. Ik geef het KPN Webcare-team hier uiteraard eerst de kans om dit vanaf maandag netjes intern op te lossen met een directe omruiling.

Ik ga nu lekker genieten van het weekend en ik houd jullie hier zeker op de hoogte van de afloop zodra een moderator reageert! Fijn weekend allemaal.

Â