Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb een klacht over de integriteit van KPN. Toen ik KPN abonnement afsloot heeft een monteur de nodige randapparatuur geleverdĀ om tv, computers enzovoort te laten werken met DVS650 randapparatuur. Nu blijkt dat deze verouderd is en storingsgevoelig. Een monteur heeft toen vanuit de experiabox V10 een directe kabel verbinding gemaakt naar de computer. De computer werkt weer okay maar de 2 tv die we in huis hebben zijn nog wel verbonden aan de DVS650 .

Door omstandigheden is onze dochter weer thuis gaan wonen en hebben hebben we 3 KPN draadloze wifi punten gekocht voor 88 euro in plaats van 200 euro. Dat leek mij een redelijke prijs en het is KPN gemerkt artikel. In mijn beleving is dat de beste strategie. De apparatuur is eind februari, begin maart geleverd. Het werkte 2 weken en toen begon het signaal te haperen. Ik heb voor 1 slaapkamer een kabel direct getrokken en sindsdien werkt 1 wifi schotel. De monteur heeft nu een Netgear ethernet Switch geplaatst omdat mijn bestaande verouderd is. De nieuwe voldoet en de uploadsnelheid, maar zeiĀ de monteur: ik moet ditĀ in rekening brengen.

Waarom het draadloos signaal 2 weken geleden nog wel werkte en nu niet weet de monteur niet maar vermoed dat de oorzaak is een ander signaal voor nieuwe zwarte draadloze wifipunt waardoor het signaal voor mijn huidige witte wifipunt moet worden aangepast. Het feit dat de witte wifi punten oorspronkelijk 200 euro koste en nu 88 werd het argument gebruikt dat men klanten tegemoet wil komen vanwege de coronaduur van 2 jaar.

HierĀ heeft KPN gelogen omdat het hier gaatĀ om een restvoorraad witte wifipunten. Dat neem ik KPN kwalijk. Wat ik KPN ook kwalijk neem is dat ik al langere tijd teveel betaalde voor mijn abonnement.

Door een eerder klacht die ik had ingediend bij een CEO van KPN heeft iemand mijĀ gebeld en uitgelegd hoe het komt dat het oplossen van een storing zo lang duurde, 1 Ā½Ā dag. 2 van de 3 medewerkers hadden het mis de derde gaf telefonische de juiste instructie en de storing was binnen 1 minuut opgelost. De medewerker attendeerde dat ik ook teveel betaalĀ voor mijn huidige abonnement. Ook kreeg ik te horen dat ik gratis extra televisie zender erbij heb.Ā 

Het gaat hier om de afhankelijkheid van KPN. Ik kan niet mijn eigen internetsignaal binnenhalen omdat het in de lucht zweeft. Het kan wel maar dan moet ik een veel investeren om het signaal uit de lucht te halen. Historische feit: Internetsignaal is in principe gratis.

Samengevat:

KPN liegt als het gaat om uitverkoop van oudere producten.

KPN verlaagt de tarieven maar geeft dat niet aan bij de klant.

KPN informeert de klanten niet, zodat de configuratie werkt op verouderde apparatuur. Ook de pas geleverde producten zijn in principe alweer verouderd.

KPN zegt dat de verantwoordelijkheid gaat tot aan de experiabox maar dat de klantĀ verantwoordelijk is wanneer de techniek veranderd. Het verouderen van de apparatuur wordt niet vermeld. De afhankelijkheid vanĀ KPN wordt niet vermeld, wat waarschijnlijk ook geldt voor andereĀ providers.

KPN geeft cadeauĀ waar de klant niet om vraagt. Zo krijg ik extra tv zenders. Ik denk ook niet dat dit een cadeau is maar dat ik dit op een een of andere manier door een verborgen constructie voor betaal. Wat moet ik met zoveel zenders?

Advies:

U moet uw klantenbeleid veranderen en transparant overkomen. Zowel de monteur als de klantenserviceĀ voelde wel dat er een punt te halen valt uitĀ mijn verhaal. U kunt het gesprek met de klantenservice beluisteren. Pro actief handelen leid tot meer tevredenheid.

Consequenties:

Bij het uitblijven van een adequaat antwoord gaat de klacht naar kievit of radar-tv enzovoorts. Ook zal ik tijdens ALV KPN transparantieĀ enzovoort op de agenda brengen. Ik ben aandeelhouder KPN.

Positief:

Tot nu toe is alles opgelost ook al gaat dat niet zo vlot.

Ā 

Met vriendelijke groet: Jan

Ā 

Admin: titel aangepast ivm vindbaarheidĀ 

Hallo @janvanzwolĀ ,

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Ā 


Er is nooit een "restpartij witte wifipunten" geweest. Waar beheert u dat op?

De witte SuperWiFi's werken prima samen met de zwarte. Ze zijn van hetzelfde merk. Daar mankeerd niets aan. Dat het eerst wel werkte en toen weer niet, dat komt omdat het WiFi is: onbetrouwbaar. Sluit de punten gewoon allemaal bekabeld aan, dan werkt het vast veel beter.