Skip to main content

Vandaag zou mijn nieuwe mobiel komen, hele dag voor thuisgebleven. Komt die beste man, zegt ie doodleuk: ik moet de bestelling annuleren want je meisjesnaam staat niet op de order! Ik ben echt heel erg boos nu. Ik hang inmiddels al een uur ruim in de wacht bij de klantenservice (goede service zeg). Bij het bestellen is NERGENS melding gemaakt dat je je meisjesnaam moet invullen, deze gebruik ik al sinds 2006 niet meer, maar vervolgens doet KPN dus schandalig moeilijk! Terwijl op mijn rijbewijs heel duidelijk mijn getrouwde naam staat!

Nu heb ik dus een erg verdrietig kind en een zeer gefrustreerde moeder!

Vervolgens krijg ik een mail dat de bestelling is geannuleerd! Waar is mijn nieuwe mobiel? Waar is mijn geld? Gaat natuurlijk weer dagen overheen, alleen voor zoiets knulligs. Ik vind het echt schandalig hoe jullie met je vaste klanten omgaan!

Ik zie graag een reactie tegemoet!!!!!

Hallo @Marloes Lock bij de meeste officiële transacties en aankopen waarbij een ID-bewijs in het geding is, moet de naam precies overeenkomen zoals vermeld op het ID-bewijs.

En bij een vrouw wordt als eerste altijd de meisjesnaam vermeld.

Dat is volgens mij de reden dat de order geannuleerd is.

 


Nou, dat klopt niet helemaal. Ik hoef het normaal gesproken alleen in te vullen als ik ga vliegen of als ik iets invul via mijn digid….ze hebben het nergens vermeld staan en volgens de koerier zijn zij (lees KPN) ook de enigen die hier moeilijk over doen...


Als ik kijk op de KPN website moet je bij achternaam de geboortenaam invullen zoals is vermeld op de ID die je hebt gebruikt. Dit staat er tussen haakjes achter en daarbij kan je ook nog op de “i” drukken voor meer info. Dus je moet de naam nemen zoals deze op je paspoort of rijbewijs staat. Hetzelfde geldt voor boekingen bij vliegtuigmaatschapijen etc. 


Hallo @Marloes Lock zelf hebben mijn vrouw en ik kortgeleden ergens een aanvraag gedaan en daarin stond o.a. dat de naam letterlijk moet zijn zoals op het ID-bewijs staat, dus het is niet ongewoon.

 


Maar wel raar dat ik het bij de bestelling van 2 jaar geleden wel zo kon doen!

 


Maar dan staat er dus bij dat het je meisjesnaam moet zijn. In het bestelformulier wat ik heb ingevuld stond dat dus niet….


Maar wel raar dat ik het bij de bestelling van 2 jaar geleden wel zo kon doen!

 

In verband met de veiligheid worden de eisen logischerwijs constant aangescherpt.

 


Maar dan staat er dus bij dat het je meisjesnaam moet zijn. In het bestelformulier wat ik heb ingevuld stond dat dus niet….

Dat is dan inderdaad een fout in het systeem waar je de leverancier op aan kunt spreken @Marloes Lock 


Ik weet niet precies hoe je hebt besteld maar als je nu online bij de KPN website bestelt zie je dat je jouw geboortenaam/ID naam moet invullen. Ik begrijp dat je te goeder trouw bent geweest en dat dit heel vervelend is maar door mensen met foute bedoelingen is dit helaas de realiteit. Ik hoop dat je alsnog snel je telefoon krijgt.


In het verleden (5 a 7 jaar) mocht een meisjesnaam inderdaad gewoon, dus dat je het gewend bent is inderdaad niet gek. Alleen al enkele jaren is een telefoon bij een abonnement officieel een lening welke bij het BKR geregistreerd wordt. Als je ergens een nieuwe financiering wilt aanvragen dan dan controleert die instantie bij het BKR op je naam/geboortedatum. Als je nu gaat scheiden dan kunnen ze controleren wat ze willen maar gaan ze je niet vinden. Vandaar dat enkel een meisjesnaam wordt gebruikt, want die blijft over het algemeen hetzelfde. 


Ik heb na 2 ½ uur in de wacht te hebben staan, eindelijk iemand gesproken. Ala ik moet de bestelling opnieuw doen. Dus dat doe ik net, met mijn meisjesnaam, wordt deze weer door KPN geannuleerd...maar ik moet wel tot 2x toe het bedrag betalen...ik snap er nu echt even helemaal niks meer van...


Hi @Marloes Lock! Dat, als de naam niet overeenkomt met het legitimatiebewijs de koerier het toestel niet mag afgeven, klopt. Dan is een nieuwe bestelling vaak sneller dan het corrigeren van de vorige bestelling. 

Als het toestel aan de deur wordt geweigerd wordt deze terug naar ons gestuurd. Dan wordt het toestel terug ingeboekt. Als dat gedaan is wordt de hele bestelling geannuleerd en krijg je het geld binnen een paar werkdagen terug. Meestal duurt dit 4 of 5 werkdagen. 

Wil je hier laten weten wanneer je het geld weer terug op je rekening hebt?