Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Sinds een aantal weken ben ik bezig om nieuwe producten af te sluiten, Thuis+Mobiel.

 

1e keer bestellen liep precies zoals ik van kpn gewend ben, Telefonisch een bestelling doorgegeven.

Thuis + mobiel en netjes na afronden gesprek een mailtje over mijn aanvraag voor kpn thuis.

 

na een aantal dagen nogmaals gebeld aangezien er nog niets binnen was voor mobiel, bleek dat ik een toestel met te hoge waarde uitgekozen had en de bestelling geannuleerd was zonder enige kennisgeving!

maar oke.. 1 vervelende ervaring kan gebeuren dus gelijk een ander toestel uitgekozen en de bestelling doorgezet. bij bezorging zou ik 1 malig een bedrag van 24,- moeten betalen.

 

Aantal dagen later een bezorger aan de deur… “gefeliciteerd hier is uw bestelling” dat word dan 280,-

280,-!? dat gaat hem niet worden.. het gesprek over mijn bestelling laten afluisteren (Ja deze neem ik op en tevens hebben uw medewerkers hier toestemming voor gegeven)

Bezorger: Helaas meneer maar dit word mij gevraagd dus u dient contact met kpn op te nemen.

 

Dezelfde dag 2x contact opgenomen hierover… 

1e gesprek: “een moment meneer ik moet dit even overleggen…” vervolgens word er opgehangen.

2e gesprek mijn hele verhaal weer mogen doen en nogmaals “een moment meneer ik moet dit even overleggen…” na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan (Precies 17:01) word er weer opgehangen!!

 

En plezierig zoals dit alles is geweest (sarcastisch) krijg ik de werkdag erna een aantal mailtjes… 

Uw bestelling is geannuleerd na uw verzoek… -_- serieus!?

 

Dus nu ben ik zeer benieuwd wat hieraan gedaan zal worden en hoe kpn mijn vertrouwen denkt terug te winnen...

binnen hoeveel tijd kan ik verwachten dat een moderator reageert?


Het is triest om te lezen hoe sommige dingen gaan bij kpn. Als het mis gaat gaat het ook flink mis. Goed dat je hier je verhaal verteld. Hier wordt je altijd goed geholpen.  Maar het is druk. De normale reactietijd is momenteel een paar dagen maar wellicht wordt het eerder opgepakt. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


Hallo JR, welkom op het forum! Jammer dat het niet zo voorspoedig verloopt met het aanvragen van het mobiele abonnement. Ik geef eerst in het algemeen wat context over hoe dit is gelopen.

Op het moment dat je een bestelling plaatst wordt deze onder water gecontroleerd. Hier kan uitkomen dat je toch niet in aanmerking komt voor het in eerste instantie afgesproken kredietbedrag. Op dat moment wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Je krijgt dan ook een bericht van de financiële afdeling waarom de order is geannuleerd.  

Als een order wel goedgekeurd wordt, dan gaat de levering lopen. Een koerier komt het toestel dan bij je thuis bezorgen. Op dat moment pin je bij de koerier het eenmalig bij te betalen bedrag. De koerier heeft verder geen inzicht in de order, en kan deze ook niet wijzigen. Dus als er onverhoopt iets misgaat waardoor, bijvoorbeeld, het bij te betalen bedrag niet overeenkomt met wat je verwacht en hebt afgesproken, kan de koerier hier niets aan doen. Die kan niet in de order kijken om te zien wat er aan de hand is, en hij kan het ook niet wijzigen. Op zo'n moment, als jij dan weigert, meldt de koerier dit terug. De order wordt dan automatisch geannuleerd. Daar krijg je dan ook weer bericht van. 

 

Dus, heel sec gezien zijn de annuleringen terecht gebaseerd op hoe de processen zijn. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor jou als klant heel vervelend is. Vul je forumprofiel in, alsjeblieft, en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan kan ik in ieder geval voor je nakijken of er op dit moment nog dingen lopen. En of ik kan achterhalen wat er mis ging met die kosten. Zodat we dat duidelijk hebben voor je een nieuwe aanvraag doet en het daar geen invloed op gaat hebben.


Op dat moment wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Je krijgt dan ook een bericht van de financiële afdeling waarom de order is geannuleerd. 

deze is blijkbaar door de medewerker niet doorgevoerd.. dus nooit een berichtgeving van ontvangen.

 

mijn profiel is aangepast en hoop dat het spoedig opgelost kan worden


Dank voor de gegevens, J.R. Ik zie hier dat van de bestelling van 2 juni de annulering op 8 juni is afgerond. Dus dat is nu volledig afgehandeld. Ik zie verder geen rare dingen hier meer, dus wat dat betreft zou je nu weer opnieuw een bestelling moeten kunnen plaatsen. 

Wat betreft die eerste order, dat kan ik zo niet direct terugvinden. Heb je daar eventueel nog een bestelnummer van? Anders zoek ik even verder, maar dat gaat makkelijker met een bestelnummer.


Je zal geen bestelnummer vinden aangezien de 1e medewerker enkel de notities van de bestelling er nog in heeft staan maar de bestelling blijkbaar niet doorgevoerd (kreeg ik van de 2e medewerker te horen)

 

Wel mag je de bestelling met de Samsung a51 doorvoeren als dit kan. Zou 22,- per maand zijn incl toestel. Met een betaling aan de deur van 24,-


Ah, dat verklaart het dan inderdaad., J.R. 

 

Wat betreft het doorvoeren van de nieuwe bestelling, dat is niet zo handig via het forum in verband met aanvullende verificatie. Je kunt het zelf via je MijnKPN doorvoeren. Als je het liever wel via een medewerker doet, dan is bellen of chatten de kortste klap. Bij chatten kies dan voor ‘andere vraag en wil graag contact’ dan krijg je de chatoptie te zien.