Skip to main content

Wat een hopeloze toestand was dit vanochtend. Ik zocht contact met de klantenservice omdat ik mijn wachtwoord niet meer weet van KPN Fon. Ik log daarbij in met mijn mobiele telefoonnummer en het account is gekoppeld aan mijn mobiel abonnement. Nu wordt ik steeds terugverwezen naar xs4all omdat ik daar mijn internetabonnement heb.

Ik probeer steeds duidelijk te maken dat xs4all er niets mee te maken heeft. Ik log in met mijn mobiele nummer, in het verleden heb ik me aangemeld bij 1266 van KPN en van KPN de informatie gekregen.

Maar ook al geef ik dit aan dan wordt nog steeds verwezen naar xs4all. Ik geef aan dat dit eerder gebeurd is en ik steeds door KPN van het kastje naar de muur wordt gestuurd en uiteindelijk moest KPN dit wel regelen.

Toen werd mij verteld dat ik toch eens even logisch moest nadenken (oftewel: je bent wel heel dom) want ik heb mijn internet toch bij xs4all en dan moest ik daar maar naar toe bellen. Toen ik nogmaals probeerde aan te geven dat het gekoppeld is aan mijn mobiel abonnement en dat ze wellicht zelf logisch moest nadenken, werd de verbinding verbroken.

Kennelijk zitten er mensen aan de klantenservice die eigenlijk alleen maar standaard vragen kunnen beantwoorden. Wat op zich niet erg is maar ga bij een lastige vraag dan doorverbinden naar iemand die er wel verstand van heeft in plaats van op te hangen.

Schandalig om eerst uitgemaakt te worden voor dom en vervolgens de verbinding te verbreken en ik heb nog steeds geen antwoord

Hoi @Wilmor en welkom op het forum! Wat jammer om te lezen dat het contact met mijn collega zo stroef verlopen is en dat je nog geen antwoord hebt op je vraag. Voor de duidelijkheid, gaat het om KPN Fon of om KPN Hotspots? Als je alleen een mobiel abonnement bij ons hebt gebruik je KPN Hotspots, wanneer je ook vaste diensten hebt en Fon aan hebt staan op je Experia Box gebruik je KPN Fon. Wellicht dat daar de verwarring is ontstaan, maar dat neemt niet weg dat mijn collega je wel beleefd te woord moet staan. :confused:

Dan nog de kwestie zelf, het wachtwoord van je Fon/Hotspots account. Zou je hiervoor je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Dan kan ik aan de slag!


Hallo @Wilmor , ik zou me überhaupt niet meer druk maken over FON, KPN gaat dat per 1 augustus a.s. afschakelen. Nieuwe klanten kun sinds 1 april geen gebruik meer maken van FON, zie bijgaande link:

Einde FON


@JanD ik weet het JanD. Maar ja, het is nu nog april dus ik kan er nog even gebruik van maken. En ik ben geen nieuwe klant maar een bestaande. Nog wel :grin:


@Sanne_M Dag Sanne, ik maak gebruik van https://www.kpn.com/internet/wifi-hotspots/gratis-wifi-met-fon.htm en log bij wifi in op KPN FON met mijn account wat gekoppeld is aan mijn mobiele nummer

 


Check, wil je dan nog wel je forumprofiel aanvullen? Pas dan kan ik bezig. :slight_smile: Voor het gemak hier de benodigde gegevens nog:

Zou je hiervoor je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Dan kan ik aan de slag!

 


Volgens mij kan je alleen gebruik maken van KPN FON als je vast internet afneemt van KPN, een Experiabox hebt van KPN met daarin ingeschakeld FON. Als je KPN klant bent en je gebruikt een ander modem, dan kan je al geen gebruik maken van FON. Hoe is het dan überhaupt mogenlijk dat u daar al XS4ALL klant gebruik van zou kunnen maken?


Hallo @Nick83 , met alleen een mobiel abo van KPN kun je ook nog gebruik van FON maken tot 1 augustus a.s.

 


@Sanne_M ik heb mijn profiel aangepast


Super! Ik heb een SMS laten versturen waarmee je het wachtwoord opnieuw in kunt stellen. Laat je me weten of het hiermee gelukt is? :slight_smile:


@Sanne_M Goede avond, ik heb de sms volgens mij niet of niet goed ontvangen


@Wilmor Excuses voor de verlate reactie. Sanne is er een aantal dagen niet, dus ik reageer even. 
Dit is wat er aan de hand was. Op de een of andere manier bestond het hele FON account niet meer op je mobiel. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en FON even opgezegd en vervolgens de opzegging teruggedraaid. Dit is het enige wat ik kon proberen, aangezien de opzegging per de 31 mei zou plaatsvinden en zoals je weet kunnen we op 1 april geen nieuwe accounts aangemaakt worden. 
Volgens mij heeft deze handeling gewerkt:thinking: , want ik zie nu een gebruikersnaam 06nummer@kpn-fon.nl verschijnen:pray::birthday: . Ik heb net als Sanne een wachtwoord reset uitgevoerd. Als het goed is ontvang je spoedig een sms met daarin een nieuw (complex) wachtwoord. 

Laat je het hier weten als het is gelukt of niet? Als je niets ontvangt, dan grijp ik naar onze interne hulptroepen! 


@Lisa @Sanne_M Dag Lisa en Sanne, ik heb wel 2 sms gekregen met een nieuw (verschillend) wachtwoord. Ik heb geprobeerd in te loggen maar het lukt helaas niet. Ik heb de beide wachtwoorden geprobeerd maar het werkt helaas niet.


@Lisa @Sanne_M Dag Lisa en Sanne, ik heb wel 2 sms gekregen met een nieuw (verschillend) wachtwoord. Ik heb geprobeerd in te loggen maar het lukt helaas niet. Ik heb de beide wachtwoorden geprobeerd maar het werkt helaas niet.

Hier nog een andere mod! Als ik hier in de systemen kijk lijkt alles goed te staan in ieder geval. Het wachtwoord dat je zou moeten gebruiken is altijd de laatste (aangezien de eerdere dan gereset is). Je krijgt de melding dat het wachtwoord niet correct is? Of iets anders? 


Ik heb het nog een keer geprobeerd maar het werkt niet. Ik krijg de melding dat het wachtwoord en/of de gebruikersnaam niet klopt


Hmm, je logt in met je eigen 06-nummer en daar achter @kpn-fon.nl? Je logt dan in via de wifi functie op je apparaat op een netwerk waarbij fon in de naam zit? @Lisa heb ik ook nog aan de mouw getrokken en die heeft nog een SMS op laten sturen met een nieuw wachtwoord. Ik ben heel benieuwd of driemaal scheepsrecht is. 


Reageer