Skip to main content

Beste mensen.  Half mei ben ik naar een KPN winkel gestapt, om van mijn huidige provider (T-mobile) naar KPN over te stappen, met nummer behoud. Alles in orde gemaakt etc etc. Ik liep weg met het gevoel dat eea geregeld was, en betaalde € 0,01 (bank nummer verificatie, so far, so good. Dezelfde avond kreeg ik een mail van KPN dat het nummer niet overgezet kon worden, en of ik ff terug wilde bellen.  Dat heb ik de volgende dag gedaan, het bleek dat T-mobile moeilijk deed, en het contract moest uitdienen tot nov. Pech gehad, ik heb toen aangegeven in dat telefoongesprek dat alles geannuleerd moest worden, en ik enige maanden later, als mijn huidige contract afloopt, ik weer terug zou komen om alles weer in gang te zetten. Ze bevestigde dat alles geannuleerd zou worden, en dat ik hierover een bevestigingsmail zou ontvangen……….die moet nu nog komen, maar daar reken ik niet op.  In mijn goedgelovigheid heb ik ook geen actie verder genomen, dacht dat alles geannuleerd was. Tot mijn grote schrik kreeg ik eind juni een automatische afschrijving van € 52,58 (inschrijvingskosten en abo)  Die heb ik terug laten boeken, en heb hierover gebeld. De man van klantenservice heeft echt zijn best gedaan om alles te annuleren, maar liep zelf ook tegen een muur aan, zijn woorden… ze doen moeilijk omdat de annuleringstermijn verstreken was. De man diende een interne klacht in.  Ik zou een mail krijgen ter bevestiging…….  mail nooit ontvangen.  Een paar dagen later 30-06 een txt-message op mijn telefoon, ik zou worden teruggebeld door de KPN via nummer 088 6607925. Dat is gebeurd een uur of zo later. Deze man leek begrijpend en uiteindelijk vertelde hij dat eea opgelost was. Ik zou een mail krijgen ter bevestiging……  jullie begrijpen het al: niets ontvangen.  Op 6 juli een herinnering om € 52,56 te betalen, want anders……….bla bla.  Ik ben naar de winkel gestapt om uitleg te vragen. Daar gebeld met iemand (gesprek duurde ruim 30 min) maar uiteindelijk vertelde zij dat het opgelost was, en ik zou een bevestingsmail krijgen. Mijn vraag of mijn mailadres klopt, en dat was zo.  Enige dagen later wederom een dreigbrief dat ik moest betalen, maar er was opeens € 25 in mindering gebracht. Dus ik moest nu opeens € 27,58 betalen.  Weer op hoge poten naar de winkel voor uitleg, en wederom gebeld, maar alles zou nu goed komen.  Zelfde riedeltje bevestingsmail bla bla…….niets, nada, noppes.  Maar houdt wel in dat ik geen bewijs heb, geen poot om op te staan.  Status : mijn KPN werkt niet, want bij proberen een log-in account te krijgen, krijg ik als mededeling: onbekend telefoonnummer.  (ben ik nu wel of geen klant, wel zie ik overal een klantnummer , maar telefoonnummer is onbeknd..  wha, ha ha)  Het blijkt dat KPN mij een onbekend nummer heeft toegewezen, maar niet mijn eigen (logisch, want ik zit nog bij T-moblie)  Als mijn nummer niet overgezet kan worden, wat heb ik dan aan dit onbekend nummer? (ik weet niet eens welk nummer, in de winkel hebben ze het een keer verteld, maar helaas vergeten, want ik kan het ook niet gebruiken, geen sim-kaart, geen tweede telefoon. in de winkel hebben ze geprobeerd een account aan te maken met dit nummer, krijg je een code per sms….. hahaa, hoe dit te bekijken? ) Hoe is het mogelijk dat  een van de grootste, misschien wel marktleider in Nl op telecommunicatie en mobiele tefoongebied zo moeilijk bereikbaar is en allerbelabberdst communiceert. Totaal niet per mail, da's onmogelijk.  Per chat krijg ik een chat-robot, die me naar volstrekt onzinnige website verwijst, die nergens op slaan, en telefoon is verschrikkelijk, of ik had iemand die voor elke vraag “een ogenblikje, vraag ik even aan iemand anders”, of iemand die alle antwoorden van het scherm oplepelt (iemand gaf mij 3 keer op drie verschillende vragen excact hetzelfde antwoord, incl komma's, leestekens. Kwestie van copy/paste uit een standaard antwoorden formulier op het scherm.  Vrij stugge en klantonvriendelijke houding.  Is het nu zo moeilijk om alles met terugwerkende kracht te annuleren? Iedereen snapt dit toch weel, 

 

Hallo @willemjong, welkom! Wat een gedoe zeg 😞. Ik zie dat het abonnement inmiddels wel is opgezegd, maar niet met terugwerkende kracht. Dat betekent dat je voor een paar weken nog zou moeten betalen, wat natuurlijk gek is als je 'm niet eens had kunnen gebruiken. De resterende kosten vergoed ik ook en deze worden dan opnieuw op een factuur gezet en aan je uitbetaald. Excuses voor de slechte communicatie!


Marcia,   fijn, bedankt voor dit antwoord.  Inmiddels heb ik weer een nota mogen ontvangen, maar wel voor  - € 7, maar waarvoor?   Blijft nog wat over.  Ik heb wel die eerdere nota betaald omdat ik niet te boek wil staan als wanbetaler, wat misschien de communicatie stoort.  Maar goed, ik hoop nu dat alles in orde komt, en mij dit wordt terugbetaald….   iig bedankt voor je antewoord.,    mvg Wim., 

 


-7 euro was over de periode 1 juli tot de 14e juli: de datum dat we het abonnement opgezegd hebben. Daar komt nu dus die 20 van mij nog bij. Dat is dan voor zover ik kan zien, alles wat je betaald hebt.


Beste Marcia.

 

Dit klopt helemaal !!!   Hartstikke bedankt dat het nu geregeld is, ben weer helemaal blij.

De -7 is vandaag bijgeschreven, dus er zit nu schot in, dan zie ik die € 20 wel komen…. fijn.

:grinning: