Skip to main content

goedemiddag,

Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice, want ik wil graag van mijn fysieke simkaart af en overgaan op een E-SIM, maar er werd over de telefoon verteld dat dat niet kan omdat ik alleen een E-SIM kan krijgen als ik een nieuw nummer aanvraag. Maar ik lees op de website van KPN dat dat prima zou moeten kunnen, van fysieke E-SIM met nummerbehoud wisellen naar een E-SIM.

 

Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen | KPN

 

Dus ben benieuwd of ik dit verkeerd lees?

Hi @Sander987! Welkom op het forum. 

Als een medewerker van de klantenservice dit gezegd heeft dan klopt dat niet. Je kan prima overstappen op een e-sim met een bestaand abonnement. Wel moet je mobiele toestel hier geschikt voor zijn. Maar een nieuwe abonnement is niet direct nodig hiervoor. 

Wil je je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dit gedaan hebt? En wil je laten weten wanneer je gebeld hebt, hoe laat het was en of je de voornaam van de medewerker nog weet? Dan kijk ik waarom dit misverstand is ontstaan. 

Wat betreft de e-sim, op deze pagina over de e-sim staat alles dat je nodig hebt. Bovenaan vindt je een lijst met geschikte smartphones. Staat je toestel daartussen? Volg dan de volgende stappen:

1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden

Ik hoor graag van je! 🙂


Hallo Bram,

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb zojuist mijn profiel ingevuld.

De exacte tijd dat ik heb gebeld met de klantenservice weet ik niet, maar heb om 14 uur gebeld en heb daarna een minuut of 8 in de wacht gestaan, de voornaam ben ik helaas vergeten.

 

Ik heb precies die stappen doorlopen maar ik kreeg dus niet de optie om de e-sim te downloaden, daarom belde ik naar de klantenservice.

 

Dus aan de hand van jou antwoord nu nog een keer geprobeerd en de optie staat er nu ineens bij en het is gelukt.

 

Dankjewel.

Groeten,

Sander


@Sander987 super dat het in ieder geval nu gelukt is! 

Ik sluit het topic en zal de feedback doorgeven. 


Waarom wilt u eigenlijk e-sim? Wat is het nut daarvan?


Ik wil een 2de simkaart in mijn telefoon voor werk


Ok.