Skip to main content

Beste klantenservice,

Ik mag volgens de kpn app mijn mobiel abonnement verlengen. Nu wil ik de nieuwe Samsung galaxy s20 5g daul sim blue met 15gb en onbeperkt bellen en sms.

Dan eenmalig voor toestel 264 euro betalen en zouden de abonnement kosten uitkomen op 39,50 euro per maand. Dit is 8 euro minder dan ik nu betaal. 

Maar mijn aanvraag wordt afgewezen omdat ik niet genoeg zou verdienen, wat onzin is want ik kan het abbonoment nu ook makkelijk betalen.

Ik hou na mijn hypotheek aftrek nog 1800 euro in maand over, dan zou een abonnement van 39,50 per maand voor 2 jaar toch wel moeten kunnen ?

Hopelijk kan iemand mij helpen.…

Met vriendelijke groet,

Jelle

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Waar checkt KPN tegenwoordig of jij wel voldoende verdient?


@Jeroen Ruiter dat vragen ze bij aanvraag van nieuw mobiel met abonnement kosten en maandelijks aflossen. Maar het wordt elke keer afgewezen omdat ik niet genoeg over zou hebben na hypotheek aftrek.....


Ik heb jaren geleden een abbonement met toestel gehad. Het is geen oplossing en antwoord op u vraag, maar waarom geen los toestel kopen?


Hoi @Jelle Gerretsen,

Als je dat bedrag overhoud, zou ik 4 maanden lang 200 euro sparen per maand.
Dan ben je toch beter af.
Of zie ik dat verkeerd, dat kan ook natuurlijk.


Zou kunnen maar ik vind zelf maandelijks aflossen fijner, en dan nog is het raar dat ik geen nieuwe mobiel kan aanvragen. Ik betaal nu meer abonnement kosten maandelijks en dat lukt mij ook makkelijk...


Hallo Jelle, Welkom hier op ons KPN Forum. Ik zie dat Jeroen al snel paraat was in jouw topic. Wij hebben op onze website een pagina die uitleg geeft waarom we de check doen. We zijn hiertoe verplicht. Site: WFT-check

De Wet op het financieel toezicht (Wft) geldt per 1 mei 2017 ook voor het kopen van een telefoon met een gespreide betaling. De overheid heeft bepaald dat als je gespreid wilt betalen, je eigenlijk een vorm van krediet aangaat. Een lening dus. Wij zijn, bij een toestelkrediet van € 250,- of meer verplicht om het op te nemen in het BKR-register.

Wat in jouw geval precies de reden is dat het krediet wordt afgewezen, weten wij niet. Wij mogen deze gegevens namelijk niet inzien! Vandaar dat wij niet goed kunnen beargumenteren waarom jouw aanvraag steeds wordt afgewezen. Wil je weten waarom je aanvraag wordt afgewezen? Neem dan contact op met BKR zelf. 

 


Bedankt Lisa ik ga wel even contact opnemen met BKR.


Reageer