Skip to main content

Ik heb een vraagje: Mijn abonnement bij Odido eindigd aankomende zaterdag en nu heb ik vandaag een nieuw abonnement afgesloten bij KPN. Bij het afsluiten heb ik aangegeven dat ik gebruik wil maken van nummerbehoud. Nu kreeg ik alleen een SMS van KPN dat het nummerbehoud pas op 8 januari word uitgevoerd. 

 

Kan ik dan nu gewoon een maand niet gebeld worden en geen gebruik maken van data als mijn abonnement bij Odido eindigd aankomende zaterdag?

Heb je dan zelf opgezegd bij Odido? Als jij vandaag bij KPN een nieuw abonnement afsluit met nummerbehoud, dan zal jouw abonnement bij Odido nog doorlopen tot 8 januari. Je hebt een opzegtermijn van één maand en daar volgt de overstapdatum uit. Eerder zal Odido het nummer niet vrijgeven. Op 8 januari (tussen 11.00 en 16.00 uur) wacht je tot het bereik met de simkaart van Odido wegvalt en dan plaats je de KPN simkaart.

Dit alles wordt uitgelegd in één van de e-mails die KPN je stuurt.
Kijk naar het mailtje “Uw aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd”


Goedemorgen, ik heb niet zelf opgezegd bij Odido  ik heb alleen een nieuw abonnement afgesloten bij KPN met nummerbehoud. Maar ik dacht even dat ik een maand lang niks zou hebben om het nummer pas op 8 januari word overgezet en mijn Odido abonnement op 9 december dit jaar eindigd. 

 

Maar die word dus verlengd totdat het nummerbehoud op 8 januari is uitgevoerd?


Dat klopt. Je abonnement bij Odido loopt nog een maand door. Op 8 januari neemt KPN het nummer over en dan begint jouw abonnement bij KPN en stopt het abonnement bij Odido.