Skip to main content

Ben benieuwd of KPN dit jaar nog met E-sim komt voor mn Apple watch cellular. Mijn abonnement loopt af eind van het jaar en dan is overstappen  naar T-Mobile de enige oplossing.

Ik ben bang dat KPN en andere providers uitgezonderd T-Mobile, geen stappen zullen zetten om de Apple watch cellular te gaan ondersteunen zolang deze niet voldoet aan de richtlijnen van het GSMA Consumer Model.


KPN komt zal geen ondersteuning gaan bieden, nu niet en niet in de toekomst. Overstappen naar Tmobile is een goede keuze!


Ik ben bang dat KPN en andere providers uitgezonderd T-Mobile, geen stappen zullen zetten om de Apple watch cellular te gaan ondersteunen zolang deze niet voldoet aan de richtlijnen van het GSMA Consumer Model.

Ze voldoen maar vereisen aanvullende functionaliteiten. Blijkbaar vinden de Nederlandse providers (T-mobile uitgezonden) de wens van de klant niet afdoende. Treurig.

 

Wel apart dat Vodafone het gewoon bij de naam durft te noemen en KPN gewoon wat onnozel gebrabbel de wereld in gooit en vooral om de hete brei heen blijft draaien. 


Gelukkig was het ook niet KPN zelf die als _eerste_ aankondigde bij RTL Nieuws dat ze de watch gingen ondersteunen, daar mag je volgens KPN zelf verder helemaal geen enkele conclusies aan verbinden.

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim

Nee, zelfs nog mooier, wjb zegt gewoon doodleuk dat het niet gaat gebeuren “Zolang deze niet voldoet aan de richtlijnen van het GSMA Consumer Model.” 

Het is allemaal totale stierenpoep natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat je geen echte reden hoeft te geven. Triest gewoon, speel open kaart met je klanten, waar is die mist nou voor nodig?


Nee, zelfs nog mooier, wjb zegt gewoon doodleuk dat het niet gaat gebeuren “Zolang deze niet voldoet aan de richtlijnen van het GSMA Consumer Model.” 

Let op, twee dingen:

1) Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren zolang ... , ik zeg dat ik bang ben dat het niet gaat gebeuren zolang .... Het is dus geen stelling maar een verwachting.

2) Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en lid van dit forum.


Helaas heb ik door het niet ondersteunen van de iWatch al mn abonnementen bij KPN moeten opzeggen. T-mobile heeft namelijk allerlei kortingen waar ik gebruik van gemaakt. Jammer voor mij want ik heb liever KPN


Niet voldoet aan de richtlijnen???????, nou heb van dag 1 dat de Apple Watch dit abonnement via t mobiel, nou alles werkt na behoren en altijd bereikbaar en goed verstaanbaar op de Apple Watch, het is zo fijn dat je niet continu met je telefoon moet slepen, nog 1 abonnement bij kpn, maar deze gaat zeker over hoor na t mobile, en ook nog spot goedkoop 5 euro per maand


Niet voldoet aan de richtlijnen???????, nou heb van dag 1 dat de Apple Watch dit abonnement via t mobiel, nou alles werkt na behoren en altijd bereikbaar en goed verstaanbaar op de Apple Watch, het is zo fijn dat je niet continu met je telefoon moet slepen, nog 1 abonnement bij kpn, maar deze gaat zeker over hoor na t mobile, en ook nog spot goedkoop 5 euro per maand

T-Mobile is inderdaad meegegaan met Apple en heeft de extra door Apple vereiste functionaliteit geïmplementeerd. KPN hanteert het standpunt dat Apple moet voldoen aan de Internationaal geaccepteerde richtlijnen.


@TinoPat, Vreemd einde van je verhaal, je wilt iets wat KPN niet leverd maar je wilt toch liever KPN, mag ik je iets vragen? Waarom????

@Marianna1Heel mooi dat het bevalt, houden zo, als KPN zich op dit vlak uit de markt wil prijzen is het zo, kost wat klandizie, maar dat willen ze zelf toch.😜

@wjb , Dan schiet KPN zichzelf in de voet, en T-Mobile heeft geen concurentie, en de apple lovers stappen dan over want die boeit het niet als hun geliefde speeltje het maar doet.🤪🤪


Dan schiet KPN zichzelf in de voet, en T-Mobile heeft geen concurentie, en de apple lovers stappen dan over want die boeit het niet als hun geliefde speeltje het maar doet.🤪🤪

Ik denk dat het aantal overstappers wel mee zal vallen immers er zijn relatief maar weinig Apple Watch cellular gebruikers. Het merendeel gebruikt de "gewone" Apple Watch want die hebben toch altijd hun iPhone bij zich en dan heeft de cellular (4G) uitvoering van de watch weinig toegevoegde waarde.


@wjb , Je hebt altijd de snelle figuren waarbij het niet snel genoeg nieuwer kan zijn en moeten hebben, een tijdje daarna komen de meelopers en gaat het ineens snel, dus nu valt het mee, binnen een half jaar heb je een grotere uittocht.


Zojuist nog maar eens met KPN gebeld. Degene die ik aan de telefoon had wist er helemaal niets van…..

Baal dus ook, heb al bijna een jaar een Apple Watch cellular en kan er dus niet mee bellen zonder iPhone in de buurt.

Vraag me af of KPN marketing zelf dit forum ook leest? Zou toch fijn zijn als ze eens met een officieel standpunt kwamen, dan kan ik alsnog beslissen of ik switch naar T-mobile.


Ze lezen het zeker wel, en KPN heeft de struisvogel politiek uitgevonden lijkt het, kop in het zand en afwachten tot het is opgelost.

Ander probleem, de voorkant, lees de mods/klantenservice, weten amper wat het midden doet laat staan de achterkant uitvreet.


1 jaar geleden al speciaal voor de Watch ondersteuning overgestapt en moet zeggen zeer tevreden. Net zo goede ontvangst, erg tevreden over de service en nu, als je gaat sporten of wat dan ook, de Apple Watch Ultra mee en je hebt gewoon de “iPhone” bij je. 


 


Dit kan niet oud zijn, gaat over de series 8…..  of het is de oude advertentie van de 6 of de 7 en aangepast met Photoshop…….


Há Sjonnie 1955. Staat gewoon op de site van KPN. Het is een onbewerkt screenshot 


Heb je daar een link van? Ik zie het namelijk niet. 


https://www.iculture.nl/apple-watch/


Dit is de link: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/multisim.htm 

 

Er wordt expliciet gesproken over multisim support voor de Watch series 8.

 

Het argument van @wjb lijkt me overigens niet steekhoudend… Vodafone levert en ondersteunt  immers de Cellular edition in meerdere Europese landen (Duitsland, Italie, …) behalve NL… klinkt meer als een exclusiviteitsdeal net als bij de introductie van Apple Pay back in the days…

 

mijn 2 cents :) 


Het argument van @wjb lijkt me overigens niet steekhoudend…

Bron

 

 


Vodafone biedt de benodigde ‘aanvullende functionaliteit’ gewoon in Duitsland, Spanje en Italië aan voor dezelfde GSMA consumer model standaard… Mijn punt is dan ook dat het een politieke (in ieder geval geen technische) keuze van Vodafone is om die ‘aanvullende functionaliteit’ hier in NL niet te ondersteunen.

 

KPN kondigde cellular support voor de apple watch aan bij de introductie van series 7. Op de officiële KPN pagina die ik heb gelinked in mijn vorige post hebben ze het nu over support voor de recent uitgebrachte series 8. 
 

Ben benieuwd wat er volgend jaar rond deze tijd zal staan :0)

 

 

 


Vodafone biedt de benodigde ‘aanvullende functionaliteit’ gewoon in Duitsland, Spanje en Italië aan voor dezelfde GSMA consumer model standaard… Mijn punt is dan ook dat het een politieke (in ieder geval geen technische) keuze van Vodafone is om die ‘aanvullende functionaliteit’ hier in NL niet te ondersteunen.

Klopt, net zoals het de keuze van KPN was om apparaten die niet voldoen aan het GSMA Consumer Model niet te ondersteunen. Ik vraag me dan ook af wie overstag is gegaan, KPN of toch Apple omwille van de concurrentie die toch heviger wordt op het "smart" watch segment.


Vodafone biedt de benodigde ‘aanvullende functionaliteit’ gewoon in Duitsland, Spanje en Italië aan voor dezelfde GSMA consumer model standaard… Mijn punt is dan ook dat het een politieke (in ieder geval geen technische) keuze van Vodafone is om die ‘aanvullende functionaliteit’ hier in NL niet te ondersteunen.

Klopt, net zoals het de keuze van KPN was om apparaten die niet voldoen aan het GSMA Consumer Model niet te ondersteunen. Ik vraag me dan ook af wie overstag is gegaan, KPN of toch Apple omwille van de concurrentie die toch heviger wordt op het "smart" watch segment.

Ik durf rustig geld in te zetten op dat het KPN is geweest dat overstag is gegaan. Apple gaat de bedrijfsvoering echt niet aan passen aan één provider in een relatief klein land. KPN daarentegen slaat een belabberd figuur als het de bestverkochte smart watch niet ondersteunt. 


Vodafone biedt de benodigde ‘aanvullende functionaliteit’ gewoon in Duitsland, Spanje en Italië aan voor dezelfde GSMA consumer model standaard… Mijn punt is dan ook dat het een politieke (in ieder geval geen technische) keuze van Vodafone is om die ‘aanvullende functionaliteit’ hier in NL niet te ondersteunen.

Klopt, net zoals het de keuze van KPN was om apparaten die niet voldoen aan het GSMA Consumer Model niet te ondersteunen. Ik vraag me dan ook af wie overstag is gegaan, KPN of toch Apple omwille van de concurrentie die toch heviger wordt op het "smart" watch segment.

Ik durf rustig geld in te zetten op dat het KPN is geweest dat overstag is gegaan. Apple gaat de bedrijfsvoering echt niet aan passen aan één provider in een relatief klein land. KPN daarentegen slaat een belabberd figuur als het de bestverkochte smart watch niet ondersteunt. 


Precies, ik denk dat KPN ook wel heeft gemerkt dat het abonnees kwijtraakt aan T-Mobile.

Nu KPN dit gaat ondersteunen zullen er vast wel abonnees van Vodafone en T-mobile (terug)komen.