Skip to main content

Ik zou graag een kopie contract ontvangen, van alle vier telefoonnummers die onder mijn abonnement hangen. Kan dat? Graag in PDF. Alvast bedankt


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Dadadadadada ,

Je kunt je dossier opvragen, maar dat moet wel per brief. Het werkt als volgt: 


Verzoeken voor het opvragen van een kopie dossier kunnen worden verzonden naar:

  • KPN Mobiel
    t.a.v. CMU / Team 1
    inzake opvragen dossier
    Postbus 13500
    9700 EG Groningen


In dit verzoek dien je de volgende gegevens te vermelden:

  • Naam
  • Adres
  • Mobiel nummer en klantnummer waarop het verzoek betrekking heeft.
  • Bij meerdere producten/aansluitingen dienen alle producten/aansluitingen vermeld te worden.
  • Een duidelijke omschrijving van het exacte verzoek
  • Kopie van geldig legitimatiebewijs
  • LET OP: Laat de klant voor het versturen van een kopie van het legitimatiebewijs gebruik maken van de KopieID app. Deze app schermt persoonlijke gegevens af. Via www.rijksoverheid.nl kan deze app gedownload worden.

huh? Ik vraag dit niet uit hoofde van de AVG (of GDPR), maar ik heb gewoon geen kopie van mijn contracten. Ik probeerde die in Mijn KPN te vinden, maar daar kan ik het niet downloaden. Dus als jullie mij die toe willen sturen, via een link of desnoods email, dan graag.

 

Als het zou moeten onder de noemer AVG, dan is een eerste verzoek van een klant voldoende (m.a.w. dit digitaal verzoek). de organisatie mag geen eisen stellen aan de aard van communiceren. Indien de organisatie de consument een bepaalde communicatie methode aanbied (jullie bieden dit forum aan), mag de consument deze methode gebruiken om het verzoek te doen. 

Sorry, je hebt iemand getroffen die de regels van de AVG beroepsmatig kent.

Mocht deze wijze onhandig zijn, wil ik zo vriendelijk zijn het verzoek per email te sturen. Dan graag een e-mailadres.

 

Maar een brief met postzegel…. nee dank je :-)

Ik hoor graag.


Gewoon even uit nieuwsgierigheid..mag iedere werknemer zomaar met contracten aan de gang gaan? Overigens helpen op dit forum klanten elkaar dus het is geen communicatiemogeijkheid. 


Aiii, mijn fout dus. Kan iemand mij een emailadres geven van KPN klantenservice? Dat kon ik in eerste instantie al niet vinden. 
 

om te antwoorden op je vraag. Nee, niet elke medewerker mag dat. Het is echter niet zwart of wit. Het gaat volgens het “need to know principe”.

je mag enkel bij de informatie die je voor uitoefening van je taak nodig hebt (een monteur mag dus niet bij contracten), maar of dat strikt gecontroleerd wordt kun je van de buitenkant niet zien. In de bankwereld zijn er bijv. medewerkers veroordeeld omdat men in de gegevens van familie of vrienden geneusd had.  


KPN is niet bereikbaar per e-mail. Wel via dit forum, telefoon (0800-0402), chat, facebook en twitter. 

En dus per brief voor het aanvragen van een kopie van een contract. 


Maar ik begrijp dat KPN niet op dit forum zit, en medeklanten elkaar helpen. 


Klopt, maar wij als medeklanten hebben uiteraard geen inzage in jouw persoonlijke gegevens. En ook niet in jouw dossier. Dat dossier is ook voor de moderators niet direct inzichtelijk. En dat heeft natuurlijk alles met de AVG te maken. 

Vandaar deze wat omslachtige methode voor het opvragen van informatie. En eerlijk is eerlijk : KPN werpt op deze manier ook een drempel op. 

Maar wat jij nodig hebt, is op te vragen. Je moet er alleen wat extra moeite voor doen. 


Goedemorgen @Dadadadadada, de gegevens die jij wenst op te vragen. is ook mogelijk via het forum. In de basis is het forum de plek waar klanten elkaar helpen maar indien nodig kan een moderator inspringen om hulp te bieden. In dit geval kan ik je helpen als jij jouw profiel invult en de gevraagde nummers wil vermelden bij het veld "Persoonlijke opmerking". 


alvast bedankt voor je hulp Jeroen_dB ! De nummers zijn genoteerd in het profiel. hoe gaat het nu verder?


Van 3 nummers heb ik zojuist een kopie van de contracten per e-mail opgestuurd. Het eerste nummer dat je hebt ingevuld bij "Persoonlijke opmerkingen" kan ik niet vonden onder KPN mobiel consumenten @Dadadadadada. Indien het een zakelijk abonnement betreft, adviseer ik je met mijn collega's contact op te nemen. 


Hoi Jeroen, ik heb ze via email al binnen. Super bedankt. Het laatste nummer betreft een pre-paid. Kan het daarmee te maken hebben?


Bij een pre-paid is er geen contract. 


Wat Nick zegt klopt inderdaad. Prepaid heeft geen contract. Daarnaast kwam ik het 06 nummer ook niet tegen in de KPN systemen. Kan het zijn dat het nummer bij een andere provider ondergebracht is.