Skip to main content

ik wil ‘locatie delen’ via whatsapp gebruiken in het buitenland. ik heb TFT BelBundel 2015 2000/175. Mijn vraag is als ik ‘locatie delen’ aanzet, gaat dit dan van de MB’s af of niet. zo ja, hoe veel uren kan ik deze dan aanzetten?

Hallo @Brigitte J. ,

Het gaat alleen van je mobiele data af, als je de optie Mobiel Netwerk hebt aangezet. Of als je deze optie hebt uitgezet, maar expliciet toegang hebt gegeven om voor WhatsApp mobiele data te mogen gebruiken in jouw menu Mobiele Data. 

Heb je dat schuifje uitgezet bij WhatsApp?, dan is er niets aan de hand. Dan kost het jou geen MB's. 


Hallo Noordzee

Heel erg bedankt voor je reactie. 
Ik heb nu het schuifje aangelaten bij:

mobiel netwerk - mobiele data

en ik heb het schuifje uitgezet bij:

mobiel netwerk - mobiele data - Whatsapp 

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb zo. 


@Brigitte J.

Als je niets wilt betalen voor mobiel internet (dus uitgezonderd Wifi), dan moet je zeker ook het schuifje Mobiel Netwerk uitzetten!  

Dus indien je geen kosten wilt hebben, beide schuifjes uitzetten.   


Doe ik. Superbedankt!!!!!


@Brigitte J. Voor alle duidelijkheid: als je bovenstaande tips opvolgt kan Whatsapp dus geen MBs gebruiken maar dus ook je locatie niet delen. Want het antwoord op je eigenlijke vraag is nooit echt gegeven:

Ja, alles wat Whatsapp doet qua communicatie kost data. Dus als je geen wifi hebt kost het mobiele data (MB's). Tenzij je dat dus allemaal uitzet, maar dan ook geen locatie delen helaas...