Skip to main content

Ik woon in NL en mijn ouders in BE.

Nu heb ik al maanden dat KPN een paar euro per maand afschrijft bovenop mijn abbonement.

ik dacht dat dat vanwege internet was, maar toen ik net belde gaven ze aan dat het voor bellen van en naar Belgie was.

maar dat zou niet moeten kunnen want bellen binnen EU is volgens website van KPN zelf binnen je bundel… waarom moet ik er dan voor bijbetalen?

Hoe krijg ik dat opgelost dat ze dat niet meer afschrijven en hoe krijg ik mijn geld van de afgelopen maanden terug. het is niet veel maar 5 a 11 euro per maand, maar toch…

en kan ik KPN niet mailen ofzo om dit recht te zetten, net met bellen was ik er weer 19 minuten aan kwijt, daar heb ik niet echt zin in… en die chat app is rotzooi, geeft geen antwoord op de vraag die ik stel.

 

Thanks!

 

Dag @Davidos1985 , welkom op het forum!

Kan het zijn dat je bundel op is voor het eind van je bundelperiode? Met KPN Hussel heb je mobiel 150 minuten, maar voor € 1/mnd extra onbeperkt bellen. Verder kun je - als binnen een Wi-Fi-netwerk bent - via b.v. WhatsApp via Wi-Fi bellen en daarmee zijn helemaal geen extra kosten gemoeid.

 

en kan ik KPN niet mailen ofzo om dit recht te zetten, net met bellen was ik er weer 19 minuten aan kwijt, 

Bellen met KPN is gratis (0800-0402).

 


Hallo @Davidos1985 , hoe oud is jouw abonnement, m.a.w. wanneer is dit abonnement afgesloten?

Sinds 1 juni 2017 valt bellen, sms-en en internetten in de hele EU binnen je bundel. Maar voor bepaalde (oudere) abonnementen valt bellen van NL naar een EU-land nog buiten de bundel. Wellicht is dit bij jou het geval.

Zie in dit topic (klik hier) de uitleg van een KPN moderator. Daar staat het volgende:

  • Is je abonnement afgesloten ná 26 september 2016, dan kun je alléén met de onbeperkt bellen/sms-en abonnementen bellen vanuit de bundel van NL>EU. 
  • Is je abonnement afgesloten ná 4 februari 2019, dan kun je met alle abonnementen bellen/sms-en vanuit de bundel van NL>EU

Hmmm, op https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm staat het toch net even anders; bellen vanuit NL naar BE valt blijkbaar alleen binnen je bundel als je “onbeperkt bellen/sms'en afgesloten na 26 september 2016” hebt.

Ik weet natuurlijk niet of de info op deze page actueel is...


Goedemiddag @Davidos1985, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Als ik een inschatting moet maken wat dit veroorzaakt, dan denk ik dat je een wat ouder abonnement bij ons hebt. Zoals Ruud al omschrijft, enkele abonnementen hebben andere voorwaarden en daar valt bellen vanuit Nederland naar een ander land niet onder. Kan je aangeven wanneer je je huidige abonnement hebt aangeschaft? Indien je dat niet zeker weet kan ik het ook voor je controleren en meteen kijken of dat inderdaad de boosdoener is. Je kan dan eventueel gaan kijken naar een nieuwer KPN Hussel abonnement dat misschien ook beter bij je past. 

Als je wil dat ik het nog even nakijk, vul dan je Forum profiel even aan met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer en geef een seintje in dit topic als dat gelukt is :wink:


goedendag ik Heb het ingevuld alleen klantnummer Weet ik niet. en zo ver ik weet zou het redelijk nieuw moeten zijn 3 a 4 jaar oud en dus denk ik dat iets niet goed gaat dus gaat dan wel weer met KPN bellen. Heb vorige week ook over wifi gebeld en ze zouden nieuw kastje opsturen maar zijn week verder En Heb nog niet... normale internet ben ik heel tevreden over maar wifi totaal niet en dan ook nog extra kosten die ik niet begrijp is een beetje jammer. Thanks!


Goedemorgen @Davidos1985, ik zie dat je zojuist je abonnement ook hebt gewijzigd naar onbeperkt bellen.
Jouw abonnement was uit 2018 maar zonder onbeperkt bellen dus viel bellen naar het buitenland niet binnen de bundel. Nu met onbeperkt bellen wél!


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!