Skip to main content

Tijdens mijn vakantie in Griekenland kreeg ik bericht dat ik het maximum van €60,- verbruikt had wegens gebruik van mijn mobiel buiten Europa. Ik was aantoonbaar binnen Europa en rekende op Europese tarieven. 
inmiddels staan die €60,- op mijn factuur.

De waarschuwing komt te laat en is bovendien niet juist bij verblijf binnen Europa.

Als jarenlange klant van KPN verwacht ik betere service.

Ik vraag dan ook om restitutie.

Hallo @Toerist 

Welke regio van Griekenland heb je bezocht? In sommige vakantiestreken kom je mogelijk (te) dicht in de buurt van de grens met niet-EU landen. Radiosignalen trekken zich niets aan van grenzen dus mogelijk heeft jouw telefoon verbinding gemaakt buiten de EU met deze kosten tot gevolg. Welk land wordt genoemd op de factuur?

Als de kosten op de factuur staan, dan moet de data gebruikt zijn. Ik verwacht daarom niet dat KPN dit zal restitueren.


Hallo @Toerist waar was je op vakantie? Soms op Corfu? Vooral in het noorden moet je dan oppassen met het netwerk van Albanië. Daar zijn meerdere topics over te vinden hier op het forum.
Ook op sommige Griekse eilanden vlak onder de Turkse kust kan dit verschijnsel optreden.