Skip to main content

Hallo, 

 

Op 2 mei 2020 heb ik vanuit Canada een bundel buiten EU 100 aangeschaft omdat ik naar Nederlandse nummers wilde bellen. Na een smsje ontvangen te hebben waarin werd bevestigd dat de bundel was aangeschaft, heb ik tóch een flink bedrag moeten betalen op de eerstvolgende factuur. Kan hier alsnog naar gekeken worden? 
 

Ik wil namelijk opnieuw een bundel aanschaffen vanuit Canada, maar wil niet het risico lopen opnieuw hoge kosten te maken. Daarom zou ik graag willen weten waar het vorige keer fout is gegaan.
 

Alvast bedankt!

 


Zoals te zien op de afbeelding werd de bundel om 13.40 uur bevestigd. Mijn eerstvolgende telefoongesprek vond plaats om 13.41 uur. In totaal moest ik €59.40 extra betalen voor het bellen naar 3 Nederlandse nummers.


Hi @NLCA, welkom op ons forum!

Ik wil graag alsnog even meekijken naar de kosten die in mei zijn gemaakt, ondanks dat je een bundel had aangeschaft. Ook kijk ik graag even voor je na of de bundel nu wel juist geactiveerd is. Wil je daarvoor je profiel aanvullen met het betreffende 06-nummer en het klantnummer van je mobiele abonnement? Dan kan ik je abonnementsgegevens er even bij pakken en je verder helpen. 


Beste Danny, 

 

Bedankt voor je reactie! Ik heb het mobiele nummer toegevoegd aan mijn profiel. Ik zie echter maar 1 klantnummer staan in het overzicht op de MijnKPN app. Ik heb alle diensten via KPN, dus ik neem aan dat alles onder 1 klantnummer valt?

 

Ook heb ik zojuist een nieuwe bundel voor buiten de EU aangeschaft. Fijn dat je even met me mee kijkt :relaxed:


Bedankt voor het aanvullen! Je hebt voor mobiel ook altijd een apart klantnummer (te vinden op de factuur) maar met wat je nu hebt ingevuld heb ik je ook kunnen vinden inderdaad.

Ik ben gelijk even naar de situatie in mei gaan kijken. Het lijkt erop dat ons systeem een beetje in de war is geraakt door het tijdsverschil. Ik zie namelijk het volgende:

Op 2 mei heb je inderdaad de bundel aangevraagd. Ons systeem heeft dit uiteindelijk verwerkt om 18:40 en heeft op dat moment ook een sms’je naar je gestuurd dat de verwerking voltooid is. Op jouw telefoon staat echter 13:40, dus ik vermoed dat dit door het tijdsverschil komt. Op zich maakt dat niet uit, zolang de telefoongesprekken die je voert ook met hetzelfde tijdsverschil verwerkt worden.

Dat bleek helaas niet het geval te zijn. Jouw telefoongesprekken op 2 mei staan in ons systeem geregistreerd om 13:41, 13:51 en 14:12. Omdat de bundel pas om 18:40 verwerkt is volgens ons systeem, zouden deze gesprekken buiten de bundel vallen en zijn er daarom kosten in rekening gebracht. Halverwege mei heb je nog een telefoontje gepleegd zie ik, maar deze is niet in rekening gebracht. Het is goed dat je dit even meldt: het is natuurlijk onterecht dat er blijkbaar met twee maten is gerekend dus die extra kosten zou je ook niet gemaakt moeten hebben. Ik heb daarom met terugwerkende kracht de kosten die buiten de bundel zijn gevallen (€59,40) alsnog voor je vergoed. Deze worden verrekend op jouw eerstvolgende factuur. 

Ik ga intern even doorgeven wat hier gebeurd is. Mijn collega's kunnen wellicht uitzoeken waarom ons systeem dit niet goed verwerkt heeft en als dat probleem nog steeds speelt kan het hopelijk spoedig worden opgelost. Voor een volgende keer raad ik aan om een dag voordat je wilt gaan bellen, de bundel vast aan te vragen. Zo weten we zeker dat ons systeem de tijd heeft om alles te verwerken en dan zal de bundel ook gewoon actief zijn op het moment dat je belt!  Ik zie inderdaad dat je nu alvast een bundel hebt aangevraagd en deze kun je nu ook gewoon gebruiken. 

Mijn excuses voor de verwarring, maar hopelijk heb je zo in ieder geval wat meer duidelijkheid. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die natuurlijk altijd stellen. 


Enorm bedankt voor je hulp en uitgebreide antwoord Danny! Fijn dat de kosten alsnog vergoed worden. 

Toen ik op het forum op zoek ging naar soortgelijke vragen, kwam ik een ander topic tegen waarbij iemand (op vakantie in Zuid Amerika) tegen hetzelfde probleem aanliep met het tijdsverschil. Dus mochten je collega’s intern op zoek zijn naar meerdere voorbeelden, dan zijn die hier op het forum ook te vinden. 
 

Nogmaals bedankt en het allerbeste!