Skip to main content

Momenteel zit ik in Canada en heb ik een aparte amerikaanse simkaart gekocht vanwege te hoge kosten per minuut/mb. Tevens heb ik mijn nummer doorgeschakeld naar mijn collega’s in nederland en heb ik meestal mijn nederlandse sim uitgeschakeld. 
(Behalve als het internet bijzonder slecht is gebruik ik soms internet van de bundel super voordeellanden buiten de eu) Echter nu keek ik zojuist op mijn factuur overzicht van vorige maand en zie ik tot mijn verbazing dat alle minuten vrolijk op de rekening komen als bellen en ontvangen gesprek in het buitenland. 2x dus. Er staat nu 1 dag op de factuur en dit is al 80 euro ik wil niet weten hoe hoog de rekening inmiddels is. Wat kunnen we hier aan doen? Ik vind dit totaal onterecht. 

De tarieven in USA-CAN: bellen EUR 1,- p/m, gebeld worden EUR 0,50 p/m, sms sturen EUR 0,30. Data EUR 2,50/MB. 

Duur grapje. Als … je nou de doorschakeling al in Nederland had aangezet viel het doorgeschakelde gewoon onder het E.U. tarief. Nu is je NL sim al gebruikt in Canada. En ook al staat ie uit wordt er eerst daar in het netwerk naar '’gezocht'’. Daarna gaat het gesprek dus weer naar Nederland…

dat alle minuten vrolijk op de rekening komen als bellen en ontvangen gesprek in het buitenland. 2x dus.

Dit klopt dus. Helaas. Verbinding naar Canada en weer terug (doorschakeling) naar Nederland.