Skip to main content

Ik heb een KPN mobiel unlimited abonnement, en ik wil een duo-SIM aanschaffen voor een tweede apparaat waar ik tussen wissel. De limitatie met duo-SIM is dat een van de twee SIMs maar tegelijk actief mag zijn. Het probleem is dat ik met het eerste apparaat bel, en met het laatste niet. Maar ik moet telefonisch bereikbaar blijven, en kunnen bellen.

 

  • Wat als ik een extra KPN prepaid SIM aanschaf met nieuw nummer, kan ik dan doorschakelen gebruiken voor inkomende en uitgaande gesprekken?
  • En kost het belminuten op de prepaid SIM voor zowel uitgaande als inkomende minuten?

 

Het liefst zou ik zien dat voor duo-SIM je een 097 krijgt waarop alleen data mogelijk is, zodat je alleen maar data aan/uit hoeft te zetten tussen je apparaten, en je telefonie & SMS aan kan laten staan op je telefoon.

Doorschakelen van een inkomen gesprek kan altijd, alleen het uitbellen zal niet gaan als je de tweede sim in gebruik hebt, misschien lukt het maar de kans op een verstoring is er, er kan maar 1 sim tegelijk actief zijn, het zijn namelijk klonen van elkaar.

Hetgeen jij goedkoop probeert te regelen lukt niet zomaar, denk dat je er beter aan doet om een aparte data sim aan te schaffen, en dat moet iemand even bevestigen, je zou dan data over kunnen geven naar die data sim vanaf je unlimited.


Hi @Klant101, welkom op het forum. 

Dit wordt inderdaad lastig. 

Doorschakelen van een inkomen gesprek kan altijd, alleen het uitbellen zal niet gaan als je de tweede sim in gebruik hebt, misschien lukt het maar de kans op een verstoring is er, er kan maar 1 sim tegelijk actief zijn, het zijn namelijk klonen van elkaar.

Hetgeen jij goedkoop probeert te regelen lukt niet zomaar, denk dat je er beter aan doet om een aparte data sim aan te schaffen, en dat moet iemand even bevestigen, je zou dan data over kunnen geven naar die data sim vanaf je unlimited.

Dit kan ik bevestigen. Wanneer je een data-only abonnement erbij neemt kun je tot 50 GB per maand delen, dit kost je € 5.- per maand omdat je ook internet thuis bij ons afneemt. Een andere optie is om een tweede Unlimited abonnement te nemen voor het apparaat waarop je niet belt, en je huidige Unlimited abonnement helemaal te verlagen naar alleen belminuten. Dan kun je vanaf je Unlimited abonnement dan weer naar je normale nummer 50 GB per maand delen. Dit koste je dan € 12,50 per maand. 

Is een hotspot op je mobiele telefoon maken geen optie? Dan verbind je je andere apparaat daarna via WiFi met je telefoon.