Skip to main content
Vraag

Kosten gemaakt in het buitenland ondanks kids sim en roaming uitgeschakeld

• July 16, 2026
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik ben in het buitenland en krijg melding dat ikzelf en mijn dochter kosten hebben gemaakt, maar wij weten zeker dat dat niet kan. Dat voor mijn primaire lijn staat uit en op de kpn-lijn staan data en roaming uit sinds vertrek uit Nederland. Hoe kunnen daar dan toch kosten zijn ontstaan? Ik gebruik namelijk een andere e-sim met bundel.

Gekker is dat op het kids abonnement van mijn kind ook kosten zijn gemaakt en wel voor sms’en, maar zij sms’t nooit en er staan ook geen onlangs verstuurde sms’jes in haar telefoon. Ook op deze telefoon staan data en roaming sinds het vertrek uit Nederland uit.

Wat gebeurt hier?

4 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 16, 2026

Hallo ​@simkaart Telfort update , als er een link in de SMS staat, niet op klikken. Je kan het beste in Mijn KPN checken of je daadwerkelijk kosten hebt gemaakt.

Kan je zien waar de SMS vandaan kwam (telefoonnummer)?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@simkaart Telfort update, goed dat je hier een topic voor aanmaakt! Ik snap dat je dan verbaasd opkijkt. 

Hallo ​@simkaart Telfort update , als er een link in de SMS staat, niet op klikken. Je kan het beste in Mijn KPN checken of je daadwerkelijk kosten hebt gemaakt.

Kan je zien waar de SMS vandaan kwam (telefoonnummer)?

Hier ben ik ook erg benieuwd naar, is de SMS wel van KPN? En wat geeft je MijnKPN aan? Ik hoor het graag!

Nogmaals, er is niet gereageerd op welke sms dan ook. Er is zelfs helemaal geen sms verstuurd sinds ver voor onze vakantie (kidsabonnement). En ook niet bij verwijderd of zo te vinden.

De melding staat in de KPN-app en daarom neem ik rechtstreeks contact op (bellen kan niet want ik zit in het buitenland). Ik vraag me af waar deze melding op gebaseerd is, want er wordt niets aanvullende informatie bij gegeven en die wil nu juist wel graag hebben.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • July 18, 2026

Zit je in de EU of erbuiten ? En hoe hoog zijn de kosten ?