Skip to main content

hi,

ik heb een vraagje mijn dochter is in het buitenland in korea en zij had daar geen internet dus had een mb bundel aangevraagd van 2GB alleen zijn er nu kosten gerekend op mijn factuur op het moment dat ik deze bundel heb aangevraagd ik heb de bundelĀ om 18:04aangevraagd en toen zijn de kosten van 54,43 en ik heb ook met de klantenservice hier over gebeld en geven mij de tip om een vraag aan te maken via het forum omdat het seconden werk is geweest zou kpn hier wat aan kunnen doen want mijn dochter heeft haar roaming pas aangezet op het moment dat zij het sms van de bevestiging heeft gehad.

Hoi @PjkiĀ en welkom op het forum! Begrijpelijk dat je dan verbaasd opkijkt van de kosten, en wat een toffe locatie waar je dochter is! Je hebt de factuur dus al binnen van deze periode, gezien je noemt dat er kosten op je factuur gerekend zijn? Zo ja, dan zou je op de derde pagina bij het verbruik precies moeten kunnen zien waar de kosten voor berekend zijn en welke tijdstippen/dagen. Leg dit naast het moment waarop je dochter de SMS ter bevestiging binnen kreeg (Nederlandse tijd) en kijk ook of het geen belkosten zijn bijvoorbeeld, die buiten de databundel om gaan. Lukt het om daar duidelijkheid te krijgen?Ā 

Zo niet, wil je dan jeĀ forumprofielĀ aanvullen met het 06-nummer waar het om gaat en de adresgegevens? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit.Ā 


Dank,Ā excuus typen niet mā€™n ding

Ā 

gegevebs aangevuld, hoor graag

Ā 

Ā 

Ā 


Bedankt, en geen enkel probleem! šŸ™‚ Ik zie dat er op 7 september een Data Only Buiten EU bundel is aangezet. Zuid-Korea valt onder de Supervoordeellanden, dus hier had een andere bundel voor aangezet moeten worden. Deze bundel werkte daar dus niet. Mocht ze nog op reis zijn, of nog een keer op reis gaan binnenkort, raad haar dan aan om op onzeĀ buitenlandpaginaĀ het land waar ze heen gaat in te vullen. Dan ziet ze precies welke bundels daar gelden en hoe ze deze kan activeren. šŸ™‚ Neemt niet weg dat er nu voor een bundel betaald is die niet gebruikt is, dus de bundel zal ik vergoeden. Die vergoeding zie je terug op de factuur van november, die van oktober komt er al binnenkort aan dus daar ben ik waarschijnlijk niet op tijd meer voor. De extra buitenlandkosten kan ik helaas niet vergoeden, dit omdat het eigen verantwoordelijkheid is om de juiste bundel aan te zetten. Hopelijk heeft je dochter een leuke tijd (gehad) in Zuid-Korea!Ā 


Dank voor uw snelle bericht,

Er is naar 1266 een sms verzonden met txt voordeel data 2000 aanĀ zoals de instructie is te doen bij supervoordeel landen. Ā Deze lijkt incorrect verwerkt te zijn. Dus verzoek u tochĀ de gemaakteĀ kosten te crediteren en de bundel te verwerken . Ā 

Met hartelijke groet, en nogmaals dank voor uw hulp


Bij de Super Voordeel landen is de instructie als volgt:Ā SmsĀ SUPER VOORDEEL 100 AANĀ naar 1266. Een woord verschil, maar wel een belangrijk verschil.Ā 


Ā 


Zie vorige bericht,

dank


Dat is natuurlijk niet handig. šŸ˜„ Je mag er vanuit gaan dat de informatie uit de SMS klopt, excuses hiervoor. Ik heb de volledige kosten van in totaal ā‚¬74,44 vergoed. De bundel staat in de SMS als ā‚¬29,99, maar ik zie op de factuur dat hier ā‚¬19,99 voor gerekend is, dus ook dat klopte niet. Bedankt voor het melden!Ā