Skip to main content

Zit momenteel in Griekenland, nu zie ik dat ik extra moet betalen voor internet, terwijl dit gewoon uit mijn bundel kan! Hoe kan dit?

Te dicht bij de grens misschien?


Hallo @vangelis 

Je zegt Griekenland, maar bedoel je misschien de Griekse eilanden? Dan kan het zijn dat je (te) dicht in de buurt bent van Turkije (bijv. Kos) of Albanië (bijv. Corfu). Kiest jouw telefoon dan automatisch het sterkste signaal, dan kan dat een niet-EU netwerk zijn. En dat gaat geld kosten, want Turkije en Albanië vallen buiten de EU regeling “Roam like home”.

Oplossing: zet je telefoon handmatig op een Griekse provider.


Zit op Samos, kan dus Turkije zijn


Dat denk ik ook @vangelis op een eiland zo dicht bij de Turkse kust.

Heb je geen sms van KPN ontvangen “Beste klant, u bent nu in Turkije, dit zijn de tarieven….” ?

Zet je toestel handmatig op een Griekse provider om verdere kosten te voorkomen.


Nee, vind ik een beetje vreemd. Wel bericht gehad dat ik in Griekenland zit.


Nee, vind ik een beetje vreemd. Wel bericht gehad dat ik in Griekenland zit.

Sorry,

Ik moest echt lachen om jouw bericht. Heel veel mensen doen hun best om een oorzaak te vinden maar vragen niet gewoon of je dit bericht hebt gehad. 

Ik neem die mensen niets kwalijk. Het zegt iets over de manier hoe mensen, inclusief ik, soms een probleem van anderen benaderen. 

Ik hoop dat een KPN webcare medewerker met een echte oplossing voor jouw probleem kan helpen. 

 


Nee, vind ik een beetje vreemd. Wel bericht gehad dat ik in Griekenland zit.

Daar heb ik zo geen verklaring voor @vangelis , maar een (tijdelijk?/kort?) contact met een Turks netwerk blijft voor mij de meest waarschijnlijke oorzaak van de kosten.

Jij zelf kan dat pas bevestigd zien op de volgende factuur, maar een KPN moderator ws. al eerder. Plaats daarvoor je persoonlijke gegevens (privé) in je forum profiel, alleen zichtbaar voor jou en KPN. Dan kan een moderator met je meekijken.

In de tussentijd: Zet je toestel handmatig vast op een Griekse provider, dan is een Turks netwerk i.i.g. uitgesloten als oorzaak.


Beste @vangelis, welkom! Dat is wel heel vervelend zo! Ik kan me inderdaad voorstellen dat als jij zo dicht op Turkije zit, dat het kan gebeuren dat je een Turks netwerk opvangt. De tip van Ruud zou ik dan ook zeker ter harte nemen! Mocht je nog vragen hebben, laat je het dan weten?


Hoe kan ik de extra kosten gecrediteerd krijgen dan?


Hallo @vangelis, ik reken er niet op dat KPN ‘buiten-EU’ kosten zal crediteren. Ook al is het (door jou) onbedoeld, het zijn kosten voor data wat gebruikt is. De Turkse provider zal dit claimen bij KPN en die zal dat vervolgens bij jou in rekening brengen.


Ik wil natuurlijk wel even met je meekijken, @vangelis. Maar ik kan geen beloftes maken. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Heb gegevens aangevuld!


Bedankt! Ik heb even overlegd en we de kosten zijn in dit geval voor eigen rekening. Aangezien je erg dicht op de Turkse grens zit, is het in dit geval ook een stuk eigen verantwoordelijkheid dat je er rekening mee houdt dat je telefoon met een Turks netwerk kan verbinden. We hebben een bescherming van 60,50 euro die er standaard op zit. Kosten daaronder vergoeden we niet. De tip om je netwerk handmatig in te stellen is dan ook een hele goeie!


Vind het vreemd., dat als ik op de luchthaven aankom, wel bericht krijg dat ik in Griekenland gebruik maak van bellen en internetten, terwijl ik geen bericht krijg zodra ik in mijn accommodatie aankom enik met Turks netwerk verbonden ben! Enige coulance zou op zijn plaats zijn.


Eens! Ik heb het even uit laten zoeken en je bent inderdaad verbonden geweest met een Turks netwerk. Er lijkt echter iets mis gegaan te zijn met de sms vanuit onze kant. In dit geval zal ik de 9 euro extra kosten vergoeden. Ik zie dat de factuur van september net opgemaakt wordt, dus je krijgt de kosten pas op de volgende factuur in mindering gebracht, dan weet je dat vast 🙂.