Skip to main content

ik zie net op mijn factuur een telefoonnummer staan die ik niet heb gebeld, 09061775,

KPN zegt gewoon betalen u heeft het nummer gebeld

 

op 29 september om 9.38 moet ik het 15.53 hebben gebeld, het nummer komt mij niet bekend voor

 

jullie hier ook problemen mee???/



Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt toriginele topic]

 

Hallo @kimbakker 

 

Dat is het nummer van een dure doorschakeldienst.

Waarschijnlijk heb je op je mobiel via internet een nummer opgezocht en stond er een knop Bel nu o.i.d. bij, via die Bel nu knop bel je dus via de dure doorschakeldienst i.p.v. rechtstreeks.


En nu dan,


En nu dan,

Ben je, cru gezegd, de klos.


Jammer omdat ik meerdere meldingen er over las dat er meer mensen zulke kosten kregen. Dan is het niet anders


Balen dat dit is gebeurd @kimbakker :slight_frown:

Deze kosten zijn door een ander bedrijf  (‘direct verbonden’ de kosten staan er bij vermeld) bij ons in rekening gebracht en wij berekenen dat weer door aan jou, het is dus niet zo dat dit bedrag bij ons terecht komt. Daardoor kunnen we het ook niet vergoeden, ook al is het nooit je bedoeling geweest om deze kosten te maken.

Je zal op de één of andere manier bij dit nummer terecht zijn gekomen, ik wil je aanraden om in de toekomst niet via Google of een andere zoekmachine op zoek te gaan naar een nummer van een bedrijf, maar om dit via de website van het betreffende bedrijf te doen zodat je zeker weet dat je direct goed zit!


Ik heb dit nummer ook niet opgezocht, ik heb met menzis gebeld en dat is niet dit nummer.  Zei heeft me wel door gebonden met de debiteur van hun misschien ligt het daar aan maar dat zit daar ook.

Ik ga jn ieder geval dit soort nummers niet meer draaien.


Hallo @kimbakker 

 

Ik heb dit nummer ook niet opgezocht, ik heb met menzis gebeld en dat is niet dit nummer.  Zei heeft me wel door gebonden met de debiteur van hun misschien ligt het daar aan maar dat zit daar ook.

Ik ga jn ieder geval dit soort nummers niet meer draaien.

 

Doorverbind kosten zijn voor degene die doorverbind en nooit voor de oorspronkelijke beller, lijkt mij dus onmogelijk dat dit door het doorverbinden bij Menzis komt.

Als je dat nummer gebeld hebt moet het ook in de lijst met gebelde nummers op je telefoon terug te vinden zijn, welk nummer zie je in je telefoon bellijst op dat tijdstip?

Tevens moet je te horen krijgen wat zo'n nummer kost op het moment dat je het belt, dan kan je ophangen voor het geld gaat kosten.

Zie hier voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/telefoonnummers/bellen-naar-informatienummers

Je kan bij ACM/Consuwijzer eventueel ook een klacht indienen.