Skip to main content

Hier ook hetzelfde gebeurd bij de mobiel van onze zoon welke zelfs een speciale KPN KIDS simkaart heeft, 12 sms’jes a 3,- om 03:08 in de nacht.

Zojuist KPN gesproken maar konden behalve die betaal sms dienst blokkeren niks doen dus 36,- is nu weg.

heel jammer dat het eerst wel vergoed wordt en nu niet zo heb ik net begrepen.

echt heel vreemd dat KPN niet dit soort diensten standaard kan blokkeren en zeker bij een speciale “kinder” simkaart!!

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum @Thalco! Vervelend om te horen dat je op deze manier voor verrassingen komt te staan. Ik kan je geen beloftes maken maar ik zou wel graag willen kijken of we hier onderzoek naar kunnen doen. Dit ook omdat het niet de eerste soortgelijke melding is. Zou je je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Nogmaals, ik wil je geen valse verwachtingen geven maar gezien we eerder soortgelijke meldingen hebben gehad wil ik wel graag kijken of we kunnen vinden waarom je ineens voor deze kosten staat. 


Welkom op het forum @Thalco! Vervelend om te horen dat je op deze manier voor verrassingen komt te staan. Ik kan je geen beloftes maken maar ik zou wel graag willen kijken of we hier onderzoek naar kunnen doen. Dit ook omdat het niet de eerste soortgelijke melding is. Zou je je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Nogmaals, ik wil je geen valse verwachtingen geven maar gezien we eerder soortgelijke meldingen hebben gehad wil ik wel graag kijken of we kunnen vinden waarom je ineens voor deze kosten staat. 

Hallo Bram,

 

ik heb zojuist de info ingevuld ik hoop dat het zo voldoende is om mij verder te helpen.

dank alvast.

 

grt Thalco


@Thalco ik heb intern contact opgenomen met de partij die hierover gaat alleen is het daar aardig druk. Dit betekent dat een reactie maximaal een week op zich kan laten wachten. Schrik dus niet als je tot die tijd niet van me hoort. Mocht je in de tussentijd vragen hebben kan je die uiteraard altijd hier stellen. Zodra ik antwoord heb, ook als dat binnen die 7 dagen valt, laat ik het hier gelijk weten!


Oké ik wacht het dan nog even af, fijne jaarwisseling 


@Thalco ik heb ondertussen antwoord gekregen en heb op basis daarvan nog een paar vragen. Ik zie binnen onze systemen dat vanaf de Kids Sim 3 berichten zijn gestuurd op 18 december om 15:07, 15:08 en 15:12. Zou je kunnen aangeven of op dat moment het toestel in gebruik was door iemand, voor zover je weet, en of de berichten ook in de app “Berichten” terug te vinden zijn? Mocht je de berichten daar niet terugvinden zou ik je willen vragen de instructies in het antwoord in dit topic over spook-sms’jes te lezen en controleren. Verder is het zo dat een aantal dingen automatisch geblokkeerd zijn voor een Kids Sim abonnement. Zoals het aanzetten van extra bundels of het bellen van 0900-nummers. Alle overige zaken kan je blokkeren via Payinfo.nl. Laat je hier weten of je de berichten ook in de telefoon terugziet?


Hallo Bram,

 

ik heb het nagekeken maar kan ze daar niet interim vinden, pay info heb ik ook alles al geblokkeerd via jullie klantenservice. 
volgens mij is dus nu alles geblokkeerd, wel gek dat pay info niet standaard via KPN wordt geblokkeerd iets wat ik wel zou verwachten met een kids Sim.

 

verder is de hele telefoon, iPhone op jullie advies ook helemaal gewist en opnieuw ingesteld.

 

hopelijk is zo dan alles geblokkeerd.

ik hoor graag van je of wij de kosten die gemaakt zijn door de spookberichten/ gehackte berichten vergoed kan worden net als bij de andere klanten is gedaan zoals ik kon lezen op het forum.

grt Thalco


Hier is ook hetzelfde gebeurd. Deze week kreeg ik de factuur binnen van het kinder abonnement van mijn dochter (12 jaar). Op 5 januari half 7 s ochtends 4 sms-jes ook van nr. 3669, kosten 12 euro.

Mijn dochter weet van niets en dochters op deze leeftijd (zeker in de vakantie) liggen op dit tijdstip nog in slaap LOL.

Via payinfo kan ik niet achterhalen wie er achter deze “sms-jes”  zit. Er zijn ook geen sms-jes te vinden in berichten en via de instellingen van de telefoon kan ik ook niets vinden, erg vreemd allemaal.

Heel vreemd dat er zomaar spookberichten a eur 3,- verstuurd kunnen worden, zeker naar een abonnement gericht op kinderen.

Gr. Tim


Hier zojuist ook de rekening gekregen van mijn zoon, en hier 12 sms berichten van 3 euro naar of van nummer 3669.

bij mijn zoon op de telefoon geen berichten kunnen vinden van of naar dit nummer! en hij zelf zegt het ook niet te weten. 8 berichten zijn om 05:30 in de ochtend en ik weet vrijwel zeker dat hij op dat moment de telefoon niet bij zich had.


@Tim76 vrij weinig kinderen staan vrijwillig op om half 7. :wink: Zou je je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Het onderzoek loopt ondertussen verder. We maken goede vorderingen maar ik kan nog niks met zekerheid zeggen. Wel wil ik voor je kijken of we in de tussentijd iets voor je kunnen doen met de kosten. 

@Patrick 1980 ik zie de kosten inderdaad via de gegevens in je profiel. Ik zal je hier laten weten zodra we met zekerheid iets kunnen zeggen. 


@Tim76 vrij weinig kinderen staan vrijwillig op om half 7. :wink: Zou je je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Het onderzoek loopt ondertussen verder. We maken goede vorderingen maar ik kan nog niks met zekerheid zeggen. Wel wil ik voor je kijken of we in de tussentijd iets voor je kunnen doen met de kosten. 

@Patrick 1980 ik zie de kosten inderdaad via de gegevens in je profiel. Ik zal je hier laten weten zodra we met zekerheid iets kunnen zeggen. 

@Bram_ als het goed is staan er nu meer gegevens in mijn profiel.


Ook ik ben er net achter gekomen dat ik op me dochter haar telefoon 4x een sms heb gehad 3669 van 3 euro terwijl me dochter van niks weet en wij aannemen dat je met een kids abonnement geen extra kosten kan maken 


Hi @pascal boxem! Vervelend dat te horen. Ik heb meer informatie voor je waarmee je het in de toekomst kan voorkomen. Die informatie kan je vinden in dit topic over kosten bij 3669