Skip to main content

Over een kleine 2 maanden kan ik mijn abonnement verlengen. 
maar wat ik bijzonder vind, is dat als ik een nieuw abonnement ( Unlimited versie, 2 jaar met onbeperkt bellen) wil afsluiten er minder voor hoef te betalen dan mijn huidige. ( welke door inflatie hoger geworden. )

 

 

Je gaat een abonnement aan met een bepaalde periode voor een bepaalde prijs. De prijzen zijn waarschijnlijk wat omlaag gegaan. 


Hoi @BlitsXpress, nieuwe abonnementen veranderen soms, daardoor kan het zijn dat een nieuw abonnement een andere prijs heeft dan een bestaand abonnement. Ook als het er veel op lijkt. Bij het begin van je abonnement wordt een prijs afgesproken voor een bepaalde periode, zoals Joep ook al noemt. Die lopende prijzen worden dan niet veranderd (exclusief inflatie voor mobiele abonnementen), die blijven gelijk. 4 maanden voor de einddatum van het contract is het mogelijk om te verlengen, daarbij zijn de huidige prijzen van toepassing. 


Ik snap dat de prijzen door inflatie stijgen. 
Maar wel vind ik het vreemd dat na een jaar de prijs van een bestaand abonnement omhoog gaat, terwijl je als nieuwe abonnee weer voor een lager bedrag kan instappen. En dat ook voor precies hetzelfde soort abonnement en dezelfde service. Terwijl er wordt gezegd dat de verhoging nodig is voor alle kosten die stijgen en verbetering van het netwerk enz…..

 


Die stijging noemen ze inflatie correctie klopt als een bus en die moet iedereen die blijft zitten betalen, maar het is al jaren zo dat als je een nieuw contract aangaat de kosten dalen voor hetzelfde of meer krijgt voor hetzelfde geld als waar je ingestapt bent.

Ik denk dat een onderliggende rede om de klanten zoveel mogelijk op hetzelfde abonnement te houden, scheelt namelijk in het bij houden van de abonnementsvormen en daar is die verhoging een mooie stok voor, als je nieuwe overeenkomst duurder zou zijn ga je niet over, dat is hetgeen er veel op de thuis verbindingen gebeurt en wil men dat als je iets wilt wijzigen je overgaat op Hussel.


Hoi @BlitsXpress, nieuwe abonnementen veranderen soms, daardoor kan het zijn dat een nieuw abonnement een andere prijs heeft dan een bestaand abonnement. Ook als het er veel op lijkt. Bij het begin van je abonnement wordt een prijs afgesproken voor een bepaalde periode, zoals Joep ook al noemt. Die lopende prijzen worden dan niet veranderd (exclusief inflatie voor mobiele abonnementen), die blijven gelijk. 4 maanden voor de einddatum van het contract is het mogelijk om te verlengen, daarbij zijn de huidige prijzen van toepassing. 

Deze inflatie wordt ook in de abonnementen van TV en Internet doorgevoerd. 
Ook hier is het zo dat als er een nieuw abonnement wordt afgesloten weer een lager tarief wordt gehanteerd. 
 


Mobiele abonnementen worden toch steeds goedkoper? Dat is normaal toch? Vergelijk 20 GB data nu maar eens met 10 jaar geleden.