Skip to main content
Beantwoord

Kosten voor data buitenland terwijl ik KPN sim niet gebruik

• February 4, 2025
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik ben ook in het buitenland, heb een buitenlandse sim gekocht. De kpn sim wordt niet gebruikt. Data staat uit en toch krijg ik kosten. Ik heb een Samsung s10 plus dual sim. Graag een verklaring. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Klaas600105, welkom op onze community! Ik vrees dat ik geen andere verklaring heb dan dat jouw toestel toch de simkaart gebruikt heeft om verbinding te maken met het lokale netwerk. De enige manier om dat zeker weten te voorkomen is met een buitenland bundel of door roaming per sms te blokkeren.

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Meer informatie over roaming kun je vinden op onze kennisbank:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 5, 2025

Hoi ​@Klaas600105, welkom op onze community! Ik vrees dat ik geen andere verklaring heb dan dat jouw toestel toch de simkaart gebruikt heeft om verbinding te maken met het lokale netwerk. De enige manier om dat zeker weten te voorkomen is met een buitenland bundel of door roaming per sms te blokkeren.

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Meer informatie over roaming kun je vinden op onze kennisbank:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 5, 2025

Sim 1 is kpn staat op alleen bellen. Sim 2  staat op berichten en mobile gegevens  Dus de instellingen staan allemaal goed. Ik verwacht dan ook creditering van de extra kosten. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 5, 2025

Sim 1 is kpn staat op alleen bellen. Sim 2  staat op berichten en mobile gegevens  Dus de instellingen staan allemaal goed. Ik verwacht dan ook creditering van de extra kosten. 

En dat heb je Nederland al ingesteld? Roaming staat ook uit? Als je het pas ingesteld hebt na de landing daar dan heeft je telefoon dus contact gehad ook al is dat enkele seconden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 6, 2025

Beste Dave,

Ik betaal ongeveer 40 euro per maand aan abonnement. 3 maanden ben ik in het buitenland en gebruik mijn abonnement uiteraard niet. Ik koop altijd een buitenland sim. Dus mijn volledige abonnements geld is winst voor jullie. Het is voor mensen erg ondoorzichtig dat je behalve roaming ook nog andere acties moet ondernemen. Kennelijk is dit een addertje onder het Gras waar lekker op wordt verdiend. Be my guest,  alles Jullie van deze quick winst gelukkig worden. Bespaar me verder je standaard antwoorden, je maakt jezelf overbodig, dit kan A1 of je bot veel beter en kost minder. Ik wens je succes bij de kpn zolang je daar nog werkt. Zodra ik weer in Nederland ben zal ik direct afscheid nemen. Met zulke partijen wens ik niet samen te werken. Vanaf het strand wens ik je in de toekomst veel van dit soort bedrijven toe. Met vriendelijke groeten,  Klaas Mulder 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • February 6, 2025

Beste Dave,

Ik betaal ongeveer 40 euro per maand aan abonnement. 3 maanden ben ik in het buitenland en gebruik mijn abonnement uiteraard niet. Ik koop altijd een buitenland sim. Dus mijn volledige abonnements geld is winst voor jullie. .

[.....] 

Met vriendelijke groeten,  Klaas Mulder 

Beste ​@Klaas600105 ter informatie. 

@daveytje - Davey is net als jij en ik een KPN klant. Zijn reactie klopt volledig. Kosten gemaakt bij een roaming partner van KPN kunnen worden doorberekend. 

@Thomas van KPN - Thomas is een moderator, een medewerker van KPN. 

Groetjes,

Friesian. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 6, 2025

Kreeg ik het geld maar... maar ook ik betaal elke maand aan KPN.

Ik zoubzeer snel het volgende doen 

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Ik weet niet of dit wat kost in het buitenland. Anders in NL gelijk doen. 

En KPN mag dit eigenlijk standaard instellen. Maar die discussie is al vaker geweest.