Skip to main content

Beste medewerker,

Bij KPN heb ik een unlimited internet en bellen abonnement. Ik ben me er van bewust dat dit tot 25 GB in het buitenland is, wat prima is. Echter op de boot van Noorwegen naar Denemarken is het misgegaan want in 1 minuut kreeg ik de volgende drie SMS’jes:


Dus nu heb ik een rekening van ruim €60,00 aan de broek hangen terwijl ik binnen die minuut niet heb kunnen handelen! Hoe is dit mogelijk? Hier zou toch een tijdige waarschuwing aan vooraf moeten gaan en geen forse rekening voordat ik het bericht goed heb kunnen lezen en in die tijd dus niet bewust internet intensief heb gebruikt. 
 

Kunnen we tot een oplossing komen? Wij zijn al jaren klant maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Normaal is er een nette en tijdige communicatie maar die ontbreekt ik deze situatie. 
 

Hoor het graag.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

Kpn kan pas een waarschuwing doorgeven als de satelietprovider doorgeeft dat u met hun netwerk verbonden bent. Dat is misschien niet realtime gebeurt. Daarvoor zou u dan bij de sstelietprovider moeten zijn. Kpn is afhankelijk van hun informatie.  


Kpn kan pas een waarschuwing doorgeven als de satelietprovider doorgeeft dat u met hun netwerk verbonden bent. Dat is misschien niet realtime gebeurt.

Inderdaad en met het bedrag van €10,00 per MB voor de data is de €60,50 heel snel bereikt.

De waarschuwing vooraf staat op de KPN website (zie hier) en ook bij Stena Line (vermoedelijk jouw overtocht) staat het op hun website (zie hier).

Helaas ben je niet het eerste slachtoffer en zeker ook niet het laatste. Maar KPN kan hier verder niets aan doen, het valt nu eenmaal buiten de EU-regulering.


Bedankt voor jullie reacties. Via de Colorline overtocht, heb dat niet kunnen vinden qua informatie vooraf. Inmiddels rechtstreeks contact met KPN hierover voor een passende oplossing. Maar het zal niet nog een keer gebeuren als je dit een keer meemaakt, dank voor jullie uitleg en oplettendheid. 


Bedankt voor jullie reacties. Via de Colorline overtocht, heb dat niet kunnen vinden qua informatie vooraf. Inmiddels rechtstreeks contact met KPN hierover voor een passende oplossing. Maar het zal niet nog een keer gebeuren als je dit een keer meemaakt, dank voor jullie uitleg en oplettendheid. 

Blijkbaar waarschuwt Colorline hier niet voor. Ik heb persoonlijk ervaren dat MSC dit wel doet (cruise op de Oostzee tussen Duitsland, Zweden en Estland) en ook het reisbureau deed dat al. Dus een waarschuwing dat je alleen in en vlakbij de havens kan rekenen op je mobiele internetbundel en daarbuiten goed moet opletten dat je niet per ongeluk op een maritiem mobiel netwerk wordt aangemeld. Want dat is dus wat er hier gebeurd is. Je telefoon ziet het helaas als een normaal mobiel netwerk, maar het zit niet in de normale bundel en niet in de EU afspraken. En KPN stuurt je dus wel een waarschuwing maar dat kan snel te laat zijn zoals ik hier zie.


Inderdaad,  121 euro kwijt, dit is echt schandalig!


https://www.colorline.com/practical-information/internet-access#:~:text=Mobile%20phone%20reception%20on%20board%3A&text=The%20network%20will%20be%20activated,addition%20to%20the%20country%20code.

 

Â