Skip to main content

Ik heb op mijn laatste mobiele factuur in ene kosten naar service nummer 0906 1775 van 40 euro, terwijl ik dit nummer nooit gebeld heb.

Heb volgens factuur 6 keer gebeld, wat niet klopt.

Wat te doen? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste @ed2509, welkom! Dat is nogal een fors bedrag aan belkosten 😞. Als ik dit nummer google, dan zie ik dat het om een doorverbindnummer gaat. Je belt dit nummer als je doorgeschakeld wilt worden naar bijvoorbeeld de KPN klantenservice. Of welk ander vast telefoonnummer dan ook. Komt je dat niet bekend voor? Is er dan misschien iemand anders die dit met jouw telefoon gedaan heeft kunnen hebben?


Beste Marcia,

 

Het enige dat ik kan bedenken is dat we een aantal keer met de Otto gebeld hebben.

Blijkbaar gaat dit ongemerkt via een doorverbindnummer.

 

 


Zeer waarschijnlijk heb je, met je telefoon, gegoogled op “klantenservice Otto”. Die doorverbindbedrijven kopen vaak hoge listings bij google. Dat verdienen ze makkelijk en meer terug met die doorverbindkosten à 1 euro per minuut.

Het rechtstreekse nummer voor Otto is 088-4651888. Die 088-ers zijn ook niet geheel gratis (vallen niet onder belbundel) maar wel minder duur.

https://www.otto.nl/klantenservice/contact/contactmogelijkheden/


Bedankt voor de info, zonde van het geld


Dat is inderdaad zonde! Maar nu je het weet, gaat het vast niet nog een keer gebeuren.:slight_smile: