Skip to main content

Goedenavond!

ook hier wordt er €12,51 gefactureerd voor sms naar 3669. Heb gekeken maar er zijn geen berichtjes verstuurd naar 3669. Ook zijn de berichtjes allemaal op hetzelfde tijdstip verstuurd 07-03-22 om 20:27. 

ook heb ik het nagevraagd aan mijn dochter en die weet ook van niks.

daarnaast is er volgens de factuur ook gesmst naar tonga 2x en 1x naar Rusland. Ook dat is niet gebeurd. Dit gaat in totaal om €0,90.

ik heb nu bij Payinfo de betalingen geblokkeerd.

maar nu zit ik nog wel met de €13,41 voor kosten waarvan wij niets van af weten. 
hoor graag hoe/of kpn dit kan oplossen.

ook het verhaal met de sms’jes naar tonga en Rusland die vind ik ook bijzonder. 
mvg 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

@harsev 

Vul je gegevens zo compleet mogelijk in.

In je account van dit forum.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) u z.s.m. helpen. 


Hi @harsev, ik zie deze kosten inderdaad terug en snap de verwarring. Ik wil je aanraden om het groen gemarkeerde antwoord van dit topic te lezen:

We hebben lang onderzoek gedaan naar deze situatie en weten nu hoe het zit!

Wat betreft de sms'jes naar de andere landen;  Je hebt het alleen over de sms'jes naar Tonga en Rusland, maar er zijn ook sms'jes verstuurd naar andere landen. Was dat je ook al opgevallen? Dit klinkt helaas alsof je toestel besmet is met malware 🙁 Meer informatie daarover lees je in het onderstaande topic, waarin meerdere andere slachtoffers ook aangeven dat er zomaar sms'jes naar het buitenland worden verzonden:

 


Ja dat had ik gezien.

maar hier worden geen kosten voor in rekening gebracht. Die van tonga en Rusland wel.

ze heeft alleen Apple en geen Android. 
Hebben jullie ook tips hiervoor? 
bedankt voor jullie antwoord in ieder geval! 
mvg


Ik had de hoop dat de community met tips zou komen maar helaas blijft het verder stil. Enige tip die ik nog heb, is hier melding van maken bij de politie. Of de fraude helpdesk.  Die zullen veel van dit soort meldingen binnen krijgen en hebben hier ongetwijfeld meer informatie over!