Skip to main content

Waarom zie ik niet de juiste abonnementskosten van mijn KPN abonnement. Had Telfort en heb verlengd naar KPN. De kosten zouden 20 euro min 5 euro Telfort korting  betreffen. In de app zie ik Hussel 2 voor 25 euro min 5 euro korting en20 euro vermeld. Verwarrend en onjuist. 

Zelfde verwarrende probleem, vanaf heden laat ik het onjuiste geïncasseerde geld storneren, en betaal ik zoals beschreven in

contract KPN. 

Dan maar een rechtzaak, gezien de klachten hier over hetzelfde onderwerp is de kans groot van slagen en zal KPN moeten

zorgen dat zij hun zaken op orde moeten hebben. Klachten.nl is hier op dit moment mee bezig om dit uit te zoeken. 


Goedemorgen @HvSch, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Ik begrijp heel goed dat dit verwarrend is.. Maar mijn eerste vraag zou zijn, wat zie je op de facturen? Is het bedrag op de facturen wél juist? De korting vanwege KPN Compleet of Hussel voordelen staan namelijk niet in het contract maar worden via een aparte registratie hieraan toegevoegd. Pas als je klikt op je abonnement (via MijnKPN > Producten > 06-nummer > abonnement) kom je de korting tegen.

Mocht het niet goed staan op je facturen, dan kijk ik graag even mee! Wil je in dat geval je Forum profiel even invullen? Graag je naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer. Overal waar privé achter staat is alleen inzichtelijk voor jou en KPN moderators. Is dat gelukt? Geef mij dan even een seintje dan ga ik voor je kijken en hopelijk voor meer duidelijkheid zorgen.


@Hoewhy, ik heb gereageerd op jouw probleem in je eigen topic!


Volgens de afdeling contracten zou ik het verkeerd begrepen hebben: de5 euro korting op mijn mobiel zou gelden als ik een thuis abonnement van Telfort  heb. Verkeerd begrepen ?!, ben ook maar eenvoudige gebruiker...de aanbieding is misleidend. Betaalde 13,77 voor onbeperkt bellen + 2 gb bij Telfort. Overstappen naar KPN zou 15 euro zijn. Zo heb ik het gelezen en begrepen. Nu een contract ontvangen waar 20 euro vermeld staat en een app waar 25 euro min 5 euro korting staat.  


Dat is meestal het antwoord wat je krijgt, lekker makkelijk😜

Ik heb 2 dingen gedaan zojuist want ik ben er helemaal klaar mee, misschien voor jou ook een idee:

A) de klacht voorgelegd bij Klachten. nl, zij gaan hier contact over opnemen met KPN 

B) het geld laten storneren bij de bank, en dan maak ik de werkelijk kosten van mijn abonnement keurig over.

Dit kun je juridisch gezien keurig onderbouwen, een contract kun je nl niet eenzijdig veranderen. 

Daar zijn 2 partijen voor nodig nl!

SUCCES. 

PS. wij zijn niet de enige die hier met KPN problemen mee hebben. #troost#


Hi @HvSch, welkom op het forum. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

@Hoewhy Ik wilde je vragen om een topic te starten over jouw vraag, ik zie echter dat je dit al hebt gedaan. Dit wordt daar opgepakt, anders krijgen we 2 zaken in 1 topic door elkaar. :)


Alex, dank je wel voor je reactie. 

Hoop dat dit snel opgelost word, naar alle tevredenheid.

Groet, 

Clarie Korteland 

 


Beste Alex_p. ... relevante gegevens ... Heb mijn klantnummer ingevuld en naam. Zou voldoende moeten zijn. 

De afdeling contracten bood me nog 1,5 euro korting aan maar 18,5 vind ik nog teveel voor wat ik nodig heb en verbuik. Ik heb inmiddels de verlenging kunnen terugdraaien. Zit nu zonder abonnement. 


@HvSch, fijn dat de verlenging teruggedraaid kon worden! Dit zie ik ook terug in de systemen. Pas wanneer je meerdere producten afneemt, bij KPN en/of Telfort, kom je in aanmerking voor de voordelen. Je kan het allemaal vinden op onze website!

Voor nu heb je gewoon je oude abonnement. Verleng je niet? Dan blijft hij maandelijks doorlopen onder dezelfde voorwaarden. En is er dan wel een keer een verlengaanbod bij KPN? Dan kan je hier altijd nog voor gaan :wink:


Wat ik nu begrijp is dat het abonnement verlengen niet noodzakelijk was. Het oude Telfort abonnement blijft dus doorlopen onder dezelfde voorwaarden (onbeperkt bellen en 2 gb internet) en abonnementsprijs (13,77 euro) 

Kan iemand dat bevestigen of zit daar nog een ‘addertje onder het gras’?


@HvSch verlengen is inderdaad niet verplicht! Wanneer je jouw abonnement na een contractperiode laat doorlopen dan behoud je dezelfde voorwaarden en kosten. Er zit geen addertje onder het gras, je kan alsnog maandelijks opzeggen of verlengen.


Reageer