Skip to main content

Mijn afgesloten KPN bundel buiten Europa werkt niet. Ik kan geen gebruik maken van internet en niet bellen

Hoi @MarikeR, welkom hier. 

Wat balen dat jouw bundel niet werkt. Heb je de instellingen op jouw toestel nagelopen? Dat staat allemaal goed? Toestel ook al eens uit- en weer aangezet? 

Mocht dat allemaal niet helpen, dan kijk ik graag eens mee of er aan onze kant misschien iets niet goed staat. Zou je daarvoor jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.


Hi @MarikeR,

Even een aanvullende vraag, heb je wellicht een iPhone? De afgelopen tijd is er een storing (geweest) met het gebruik van IOS 14 en data roaming. Mijn vermoeden is dat jij dit nu ook ervaart. 

Inmiddels heeft Apple een work around in de laatste IOS update verwerkt. Het updaten naar de nieuwste versie van IOS (14.3 of 14.4) lost het probleem aantoonbaar op. Ik hoor graag of dit voor jou ook de oplossing is!


Bedankt voor de reacties. De software is de laatste versie 14.4. 
Alle instellingen staan goed, telefoon ook aan en uit gedaan. Alles zonder resultaat, helaas. 


Dus data roaming staat ook aan?

Heb je ook al een kruistest uitgevoerd? Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel?

Zou je als laatste nog je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


Mijn gegevens zijn toegevoegd bij het profiel. Het wisselen van telefoon gaat niet lukken. Ik ben hier alleen en heb geen andere telefoon.


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. De instellingen aan onze kant staan goed. Je hebt nog 353 van de 500 units over. Deze bundel is te gebruiken tot en met 9 maart of tot alle units verbruikt zijn. Ook zie ik dat er gisteren en vandaag nog data is verbruikt. Het zou dus gewoon moeten werken. Als je ineens geen gebruik meer kunt maken, dan is er mogelijk iets in de instellingen van jouw toestel veranderd. Ik kan je daarom aanraden om deze nog eens bij langs te lopen.


Bedankt voor de reactie. Blijft vreemd dat er wel data wordt gebruikt maar ik geen mail binnen krijg of een app kan versturen. 


@MarikeR Dat begrijp ik wel. Ik kan er helaas niet meer van maken dan dat wij zien dat er wel verbinding is. Ik raad je daarom aan om toch de instellingen nog eens na te lopen. Het kan ook helpen om handmatig een ander netwerk te selecteren, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd.


Prima, ga ik dan nog proberen. Bedankt