Skip to main content

Hoe kan ik te weten komen of mijn KPN Data SIM ook roaming toestaat?
ik werk met een Teltonika RUT950 en in NL werkt het prima maar niet in Belgie

 

Hoi @Wings67, welkom hier. 

Snelste weg is om even te bellen met 0800-0402. Dan kan mijn collega meteen meekijken naar de aansluiting of daar iets verkeerd staat. Is dat niet het geval, dan zit het vermoedelijk in jouw 4G router. Kun je daar nog instellingen op aanpassen? 

Ik kan ook voor je kijken hoor, maar wij hebben geen direct contact, maar als je dat liever hebt. Wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


ik heb mijn profiel ingevuld, als ik mijn DATA SIM abbonement kijk dan staat daar NL en EU

 


Bedankt voor je gegevens @Wings67! Ik zie roaming netjes aanstaan op de simkaart/het abonnement. Ik vermoed dat er op het apparaat niet helemaal goed staat. Heb je portalmmm.nl als APN ingesteld? 


Hoi Thomas,
dat is goed om te weten, ik ga er vanavond thuis aan verder en heb de volgende adviezen van iemand ontvangen:
APN: portal.mmm.com
MCC: 204
APN Protocol: IPv4
APN Roaming protocol: IPv4
Authentication Type: PAP
Brearer: Unspecified
APN Type: Default. supl
MNC: 09
MVNO : None

Heb jij hier nog tips of advies voor?

 


@Wings67 De tip van de portal had @Thomas al gegeven. 

Ook kun je via de pagina "Mobiel toestel instellen" het stappenplan doorlopen. 

Kun je laten weten of het is gelukt? 


LTE routers staan niet in de mobiel toestel instellen dus ik kan daar geen geschikt stappenplan vinden

 


@Wings67 Excuus, dit had ik even over het hoofd gezien! 

Over LTE routers is mijn kennis helaas vrij beperkt, kun je vanavond laten weten of het gelukt is met de eerder genoemde instellingen?


Als je in een gebied bent waar alleen dekking is van Proximus dan werkt het niet. KPN heeft daar geen roaming overeenkomst mee. Ook lastig met een mobiel trouwens.