Skip to main content

Na maanden van succesvol gebruik herkent mijn iphone SE (2020) mijn KPN esim opeens niet meer als KPN produkt, en ziet deze als T-Mobile. Deze provider gebruik ik al maanden succesvol in dezelfde telefoon met fysieke sim. Alle stappen die ik ben tegengekomen gedaan, probleem blijft hetzelfde: bellen en internet onmogelijk (geen service).

 

meer info:

instellingen-mobiel netwerk-mobiele abonnementen:

2 keuzes: zakelijk en persoonlijk. Ik kies dus mijn persoonlijk (esim KPN). Header is vervolgens T Mobile NL. Netwerkselecties, mobieldatanetwerk etc. alleen nog maar in te stellen als T mobile

 

Beste @Sid66, welkom! Wat een gek probleem 😞. Jouw KPN abonnement is nog wel actief? En heb je de mogelijkheid om de eSim op een ander toestel te installeren? Als je het activatieproces op een ander toestel doorloopt, dan deactiveert ie ‘m op jouw huidige toestel. Daarna kan je ‘m dan weer heractiveren op je huidige toestel.


Ja redelijk bizar al zeg ik het zelf. Nee helaas geen andere telefoons waar ik de esim nogmaals kan installeren.

puzzelen kan leuk zijn maar niet als het om bellen/gebeld worden gaat..


@Sid66 wanneer je je telefoon uitzet en hierna je T-Mobile simkaart eruit haalt en je telefoon weer aanzet wat gebeurt er dan?


Mm dan start ie op zonder simkaart gevonden..


@Sid66 dan ben ik bang dat je een nieuwe fysieke Simkaart moet aanvragen (of even bij de KPN winkel langs gaan) en daarna opnieuw je eSim aanvragen/instellen. 


Euvel gevonden:

Onder “Mobiele Apparaten” staan 3 mogelijkheden:

-vaste simkaart (tel. staat erbij)

-esim (tel. Staat erbij)

-een derde data optie (zonder tel nr)

 

Doordat ik beide sims uitgeschakeld had koos de tel de derde optie zonder bijgeschreven tel.nr… maar dit bleek wél te werken. Hierna de optie met de vaste simkaart weer op “aan” gezet en voila beide sims actief!!

 

noot:

blijft vreemd dat de esim optie mét KPN tel.nr. in de eigenachappen (als je deze optie selecteert) aangeeft dat dit een Tmobile NL telefoonnummer is.

@KPN hoe kan dit ???


@Hoopvol @Marcia_  ontzettend bedankt voor jullie reacties en het meedenken!


Euvel gevonden:

Onder “Mobiele Apparaten” staan 3 mogelijkheden:

-vaste simkaart (tel. staat erbij)

-esim (tel. Staat erbij)

-een derde data optie (zonder tel nr)

 

Doordat ik beide sims uitgeschakeld had koos de tel de derde optie zonder bijgeschreven tel.nr… maar dit bleek wél te werken. Hierna de optie met de vaste simkaart weer op “aan” gezet en voila beide sims actief!!

 

Fijn dat het weer werkt!:clap_tone2:

noot:

blijft vreemd dat de esim optie mét KPN tel.nr. in de eigenachappen (als je deze optie selecteert) aangeeft dat dit een Tmobile NL telefoonnummer is.

@KPN hoe kan dit ???

Ik weet niet hoe dit kan.. Heel gek! Staat er wel KPN in beeld als je gebruik maakt van de eSim? 


Nee er staan alleen Tmobile instellingen

 


Ik durf het niet te zeggen.. Als alles nu naar behoren werkt, dan zou ik het laten voor wat het is! Ik geef je bevindingen in ieder geval intern door.