Skip to main content

Ik zit in het hof van Saksen en hier wordt gebruik gemaakt van de kpn hotspot. Maar ik kan mijn Apple devices (zowel MacBook als iPhone) niet verbinden met het internet. Ik krijg geen inlogscherm en ook als ik www.kpn.comĀ invul komt er op dat ik geen internet heb. Ik heb vernomen dat er nog wat mensen zijn met Apple devices waarbij dit niet lukt. Waaraan kan dit liggen?

Hallo @David De JongheĀ , die vraag ook al eens aan Apple voorgelegd?

Zelf heb ik Android en als ik bij AH ben kan ik ook altijd gebruik maken van de KPN hotspot en werkt perfect.

Heb je het ook al eens bij AH geprobeerd om uit te sluiten dat het niet aan Hof vanā€¦. ligt?

Ā 


zijn wel meer problemen hiermee met Apple devices idd, Weet niet precies waar dit in hangt of ditĀ een of andere page forwardingĀ bescherming is of wat maargoed..

op enkele Apple forums staat de suggestie

de linkĀ http://captive.apple.com/hotspot-detect.htmlĀ te openen.

en anders staat er nog deze onderstaande werkwijze.

ā€------------------------ā€ā€------------------------ā€ā€------------------------ā€ā€------------------------ā€

To join a captive Wi-Fi network:

  1. Tap Settings > Wi-Fi.
  2. Tap the name of the network, then wait for a loginĀ screen to appear. Or tapĀ Ā next to the network's name, then tap Join Network.
  3. If prompted, enter a userĀ name and password, enter an email address, or acknowledge terms and conditions.

After you log in, you should be able to access the Internet.Ā Fees and other charges might apply when you use captive Wi-Fi networks. Contact the network provider for more information.

ā€------------------------ā€ā€------------------------ā€ā€------------------------ā€ā€------------------------ā€

Je kan anders zelf even rondneuzen op google oid, de technische term waar dit onder valt is "Captive portal"Ā  met b.v " Apple captive portal issues" krijg je eenĀ mooie verlanglijst...