Skip to main content

Ik heb een Sim-only abo. Ik merk (in mijnKPN) dat ik als extras ook KPN Hotspots kan kiezen. Dat was in de app, onder Service → Mobiel → Alles over Mobiel → Extra’s → Wifi Hotspots. Daar netjes ingevuld dat ik een Sim Only abo heb. Ik stuur ‘Wifi aan’ naar 1266, zoals daar staat. Krijg ik een SMSje terug: “Beste klant, KPN WiFi is helaas niet mogelijk bij uw abonnement. Ga voor meer informatie naar kpn.com/extraopties. Groet, KPN”. Ik ga naar die URL. Daar staat, onder “KPN Wifi Hotspots”: “Bij elk* abonnement krijg je gratis toegang tot duizenden hotspots van KPN Wifi in Nederland.” Die asterisk verwijst naar een regeltje “Dit geldt niet als je een Telfort-abonnement hebt. ..” Nou heb ik geen (ex-)Telfort abo, dus waarom geen hotspots?

Ik reageer maar even zelf. Bij nader inzien slaat die asterisk wel op mij. Ik heb blijkbaar wel een oud-Telfort abo (volgens de rekening, op pagina twee 😉 )..

Een vervolgvraag dan maar: Dat abo is er een zonder Internet. Maar als ik Internet aanzet, werkt het wel. Ik neem aan dat dat van mijn belbudget af gaat. Hoe duur is dat? En: kan ik voor een maand een ‘extra’ databundel afnemen, als ik eens wel behoefte heb aan Internet?


Hallo @simloos , je kunt wèl van de betaalde versie van KPN spots gebruik maken en ook van de gratis versie van KPN hotspots zoals ze door diverse winkelbedrijven, o.a. AH, aangeboden worden.

Via je eigen simkaart staat een hele basale versie van internet standaard aan zonder kosten, 64Kbit/s down en 32Kbit/s up, kost niets en daarmee kun je mailen , Whatsappen en SMS'n, dan houdt het wel op.

In MijnKPN kun je inderdaad losse databundels afnemen, kijk wel even goed per wanneer deze dan ingaan, soms pas per factuurdatum, dus niet meteen.

 

 

 


Inderdaad, alles is me nu duidelijk:

  • geen (gratis) hotspots, alleen de gesponsorde (door bv AH), omdat dit een oud-Telfort abo is
  • Een databundel van 0MB betekent niet “helemaal geen Internet”, of bv 1 MB kost 1min bellen (hier was ik bang voor). Maar: je krijgt maar een klein beetje: 64 kb (aka ISDN van vroeger). Dus in geval van nood kan je wel wat (whatsappen bv).
  • Ik kan gewoon een databundel bijkopen, als ik eens veel haast heb.

Dus, wat mij betreft is dit opgelost.


@simloos Welkom hier en bedankt voor je bericht met vraag én oplossing! 
Balen dat de KPN Hotspots het voor jou niet doen. Om de pijn een beetje te verlichten kan ik meedelen dat we per 1 augustus helemaal stoppen met deze dienst. Dit betekent dat je niet veel mist :sweat_smile: .

Je hebt een goede opsomming gemaakt die klopt. Gratis (traag) internet en je kunt een bundel kopen, mocht je snel internet willen. Deze is beperkt houdbaar (1 maand). Mocht je abonnement niet meer passen bij je wensen/behoeften, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Zij kunnen met je meekijken, welk abonnement het beste bij je past. :blush:


Reageer