Skip to main content

Hallo medewerkers van KPN,

 

Wij stappen met mobiel over van KPN naar Vodafone. Mijn partner overigens nadat ze bijna 19 jaar bij jullie klant was! Bij KPN hebben we met enkel twee mobiele abonnementen geen enkel voordeel meer en bij Vodafone wel, aangezien we bij Ziggo zitten. Goedkoper, dubbele data en voordeel thuis. KPN levert hier overal FTTH behalve in dit kleine stukje van het dorp, dus dan maar niet. Het gemis van de hogere upload bleek ik toch snel te kunnen vergeten 😇

 

Anyway, nu loopt het mobiele abonnement van mijn partner tot en met 03.12.2022. De eerstmogelijke overnamedatum is echter pas 23.12.2022. In mijn geval is einde contract 29.12.2022 en eerstmogelijke overnamedatum 03.01.2023 dus dat valt nog mee, maar in geval van mijn partner bijna 3 weken wachten na einde contract is wel erg guitig.

 

Waarom is dit?

Hallo @CreativeS 

Bij overstap met nummerbehoud naar een andere provider geldt de gebruikelijke opzegtermijn van een maand. Als je het nu aanvraagt (23 november) kom je dus uit op 23 december als overstapdatum.

In jouw geval speelt het eindejaars-weekeinde een rol vermoed ik. De overstapdatum valt altijd op een normale werkdag en dat levert een paar dagen vertraging op.


Van mijn nummer was inderdaad duidelijk… dat wordt over de feestdagen geheveld. Die maand ‘opzegtermijn’ bij het nummer van mijn partner had ik even niet aan gedacht. Je bent immers al aan het einde van je contract, even de opzegtermijn vergeten 😉 Duidelijk. Dank.


Graag gedaan @CreativeS , veel plezier bij Vodafone.

Ik heb eerder dit jaar de omgekeerde stap gemaakt, om dezelfde reden. Niet omdat ik ontevreden was bij VF (zeker niet!!) maar de voordelen in combinatie met mijn internet thuis van KPN kon ik ook niet negeren.


Ik had als test al een gratis Vodafone prepaid SIM (secundaire lijn) in mijn iPhone, dus kon al goed zien hoe het hier met de dekking gesteld is. Die is gelijk en soms beter, maar zoveel voordeel kunnen we gewoon niet laten liggen, meer voor minder. Nogmaals dank.