Skip to main content

Ben in de VS en mobiel internet werkt niet. Heb alle instellingen langsgelopen en geprobeerd maar het werkt nog steeds niet. Krijgt telkens SMS berichten dat ik een bundel moet aanschaffen maar dat wil ik niet. Zou zonder bundel toch ook moeten werken?

Hallo @Jura846 ,

Zonder bundel zou het ook moeten werken, maar betaal je wel (veel) meer dan zonder bundel.

Geen internet in het buitenland?

Heb je wel bereik, maar geen internet in het buitenland. Ook dan kan het helpen om handmatig een andere provider te selecteren. Niet alle providers hebben een even sterk netwerk. Werkt dat niet?

  • Test of het zonder 4G/5G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G/5G)
    • Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerk modus"
    • iPhone: "Instellingen" - "Mobiel netwerk" - "Opties mobiele data” 
  • Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl of internet
    • Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Namen toegangspunten"
    • iPhone: "Instellingen" - "Mobiel netwerk" - "Mobieledatanetwerk” 
  • Test jouw simkaart in een ander toestel. Werkt het dan wel. Loop dan de instellingen met behulp van de toestelhulp op het toestel nog eens na.

 `


Ja, die instellingen heb ik direct gecontroleerd maar ook dat levert geen verbetering op. Het werkt gewoonweg niet. Ben in de VS met partner en drie zoons die alle vier in het KPN family pakket zitten maar bij geen van allen werkt mobiel internet op de telefoon. Ook het aanschaffen van een extra bundel buiten Europa kan niet vanuit de VS omdat een SMS naar nummer 1266 namelijk niet verstuurd kan worden. Zou trouwens raar zijn als dat wel het probleem zou oplossen want dat is ‘slechts’ geld en het probleem is techniek/instellingen. Kortom ik betaal vier keer voor iets (mobiel internet buiten de EU) wat gewoonweg niet werkt. 


Hoi @Jura846 en welkom op het forum! Jammer dat de tips van Noordzee niet hielpen. Welke providers daar heb je al geprobeerd? Ik hoor dat het met T-Mobile vaak het beste gaan, dus ik ben benieuwd of dat bij jullie ook zo is. 


We hebben alle providers geprobeerd die beschikbaar zijn. Verizon, T-Mobile, At&T en nog wat onbekenden met alleen cijfers als provider aam.


@Jura846 in dat geval wil ik graag voor je kijken of achter de schermen ergens iets verkeerd staat. Zou je je profiel willen invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

Gezien het om meerdere abonnementen gaat, zou je in “Persoonlijke opmerkingen” de klantnummers van de andere 3 abonnementen willen zetten?


Profielgegevens ingevuld (00:47 uur New York time) en de gevraagde nummers opgegegeven.


Beste @Jura846, ik zie geen enkele blokkades. Het zou inderdaad gewoon moeten werken. Het is wel zo dat je akkoord moet geven met extra kosten, aangezien het 2.50 euro per MB kost. Dat kan je, als het goed is, via de browser van je toestel doen. Zou je daar naar willen kijken? Het nummer eindigend op -091 heeft wel een databundel, dus daar zou het sowieso op moeten werken. Ik maak daarom een ticket aan voor onze technische dienst. Er wordt binnen enkele werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?


Ja, dat was inderdaad tot mijn grote verbazing het resultaat. Op het moment dat ik een  bundel voor buiten Europa aanschafte werkte het opeens. Blijkbaar moet ik eerst een extra bundel aanschaffen voordat het technisch werkt. Is dat het verdienmodel van KPN?


Een verdienmodel zou zijn om het niet te blokkeren en dan 2.50 euro per MB te rekenen 😉. Met binnenhalen van mail en het checken van Facebook zit je zo op 10-20 MB. Dan is eenmalig een bundel volgens mij een veel beter plan.