Skip to main content

2 weken geleden kwam ik erachter dat er nog steeds een telefoonabonnement doorloopt bij KPN (voorheen Telfort).

Het gekke is dat ik meer dan een jaar geleden letterlijk bericht heb gekregen met “uw abonnement loopt af” (2x en met de vraag of we het abonnement wilden verlengen).

Omdat er ondertussen een telefoon van de zaak was was het abonnement niet meer nodig en nav de mail zijn we er vanuit gegaan dat het abonnement dus afgelopen was. 

Ik heb direct gebeld met KPN en meneer begreep inderdaad ook niet waarom het abonnement nog liep, dit zou hij uit gaan zoeken. Ook zou hij mij (ivm een storing op dat moment) binnen 20 minuten terugbellen om het abonnement sowieso stop te zetten (en nu echt!).

Helaas werd ik niet meer terug gebeld en na zelf nog een aantal keer proberen heb ik een klacht ingediend via de website van KPN, hier zou binnen 10 dagen op gereageerd moeten worden. Dit was 29-2, je raadt het al, tot nu toe geen enkele reactie… En het abonnement waarvan KPN een jaar geleden al beweerde het te hebben stopgezet loopt nog steeds vrolijk door. Makkelijk verdiend door KPN maar ik ben er wel een beetje klaar mee.

Veel beloftes maar tot nu koste het me al zo’n 200,- en nog geen enkele reactie.…

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

@R.pat

Een telefoonabonnement bij KPN stopt nooit vanzelf. Als je niet verlengt op nieuwe voorwaarden, loopt je abonnement ongewijzigd door op de oude voorwaarden. 

Na het bereiken van de einddatum van jouw oude abonnement kun je het abonnement altijd opzeggen waarbij je dan rekening moet houden met een opzegtermijn van 1 maand. 

Hieronder via de linkkun je nu alsnog jouw abonnement opzeggen: 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

 


@R.pat

Een telefoonabonnement bij KPN stopt nooit vanzelf. Als je niet verlengd  op nieuwe voorwaarden, loopt je abonnement ongewijzigd door op de oude voorwaarden. 

Na het bereiken van de einddatum van jouw oude abonnement kun je het abonnement altijd opzeggen waarbij je dan rekening moet houden met een opzegtermijn van 1 maand. 

Hieronder via de linkkun je nu alsnog jouw abonnement opzeggen: 

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

 

 

Als aanvulling op het goede advies van @Noordzee 

 

Kan je eventueel in je profiel je klantnummer zetten? Dan kan een KPN-er kijken naar wat er precies gebeurd is. Als je een abonnement hebt opgezegd moet die natuurlijk netjes zoals afgesproken opgezegd worden 🙂 Tenzij anders afgesproken natuurlijk :) 

Linkje naar je profiel: 

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Hey @R.pat, welkom op het KPN forum. Heel zuur dit. Zo te lezen is er enige verwarring ontstaan nadat je van ons een notificatie mail hebt ontvangen over de aflooptijd van je mobiele overeenkomst.

Notificatie: je abonnement loopt af
Wanneer je contractperiode (bijna) is verlopen mag je je huidige overeenkomst vernieuwen. In de volksmond noemen we dat verlengen.
De looptijd van je huidige abonnement loopt af, en we willen je daarna graag weer voor een periode behouden. Je kunt van ons een notificatie verwachten waarin we je attenderen dat je kunt verlengen. Op basis van je startbericht schat ik zo in dat je daarover een brief, sms of mail hebt ontvangen. 


Abonnementsduur en opzeggen 
De overeenkomst voor een abonnement heeft een minimumduur van een jaar, tenzij we iets anders met je afspreken. Als de contractperiode is afgelopen, wordt de overeenkomst automatisch omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Je overeenkomst wordt dus nooit automatisch stopgezet. Je kunt aan het einde van de minimumduur van de overeenkomst het abonnement opzeggen. Houd daarbij rekening met de opzegtermijn van een maand. Jouw verzoek voor het opzeggen van je overeenkomst kan telefonisch, chat of via een formulier op onze site aan ons worden doorgegeven. Hierover ontvang je dan uiteraard een bevestiging!

Heb je een opzegging aan ons doorgegeven en is het niet verwerkt? Dan moeten we dat herstellen. Ik kijk het graag voor je na. 

Zie voor meer informatie de KPN Algemene Voorwaarden.


Bedankt voor de reacties.

ik blijf van mening dat als een aanbieder letterlijk schrijft “u abonnement loopt af” dat het dan stopt.

daarnaast zou ik binnen 20 minuten terug gebeld worden om het alsnog stop te zetten, dat gebeurd niet. Er word tot nog toe niet gereageerd op mijn mail van 29-2 en is het me niet gelukt, na nog 3x bellen, een medewerker te vinden die nu eindelijk het ongebruikte abonnement stopzet. Twee weken verder ondertussen dus weer een maand winst voor KPN.…

Nadia: de gegevens zijn aangepast, hopelijk gaat er nu iets gebeuren.


Een zure situatie natuurlijk, dat vooropgesteld. Maar u doet een aanname die niet juist is. U bent van mening dat het abonnement ook automatisch moet stoppen wanneer uw provider (in dit geval KPN) meldt dat uw abonnement afloopt. Dat is niet het geval. Wanneer u geen actie onderneemt, zal het abonnement doorlopen. U kunt wel op ieder gewenst moment opzeggen met een maand opzegtermijn. Maar het is nietzo dat de provider hier te kort schiet. 


Hey @R.pat bedankt voor het aanvullen van je gegevens. In mijn systeem zie ik geen notificatiebericht staan(?) Raar. Dit soort communicatie archiveren we altijd in je dossier. Zou je van de mail hier als printscreen willen plaatsen? Let op, zorg dat je persoonlijke gegevens hier niet zichtbaar getoond worden.

Ik zie graag je bericht tegemoet :) 


Nadia welke mail bedoel je?  Van de klacht die ik heb gestuurd?

 

 


Goedemorgen, @R.pat! Ik bedoel de mail die je hebt ontvangen. Waarin staat dat je abonnementsperiode verloopt. 


 


Ah. Nu snap ik waarom ik het bericht niet kon terugvinden. Zo te zien heb je een aankondiging met aanbieding ontvangen van: GSMwijzer.nl, @R.pat.

Ik vermoed dat je via hun site het Telfort abonnement hebt afgesloten. Na de afloop van je contractperiode proberen ze jou via bovenstaande direct mail te verleiden om weer een nieuw abonnement / contract bij hen af te laten sluiten.
Dit is geen opzegbevestiging van Telfort / KPN dat je abonnement wordt opgeheven. Ik kan dus niet met terugwerkende kracht je abonnement laten stopzetten. Wat ik wel kan doen is je laten terugbellen om zo snel mogelijk je abonnement te laten beëindigen. Dat verzoek ga ik meteen voor je indienen. Wil je in je forumprofiel een nummer opgeven waarop je bereikbaar bent? :)


Hallo @R.pat, ik zie dat de opzegging inmiddels bij ons binnen is. Jouw mobiele aansluiting wordt zo snel mogelijk stopgezet. Ik zie dat je geen vragen meer hebt gesteld, hiermee sluit ik je topic. 


Helaas geen klantvriendelijk meedenken vanuit KPN vanwege het ontbreken van informeren naar de klant. Hierdoor betaal ik nu maandelijks teveel bij KPN waarbij ik er helaas weer 2 jaar aan vast zit. Indien KPN juiste en volledige informatie had verstrekt, had dit mij veel geld kunnen besparen. #Bedanktvoorhetmeedenken #Indezealmoeilijketijden #NOT


Helaas geen klantvriendelijk meedenken vanuit KPN vanwege het ontbreken van informeren naar de klant. Hierdoor betaal ik nu maandelijks teveel bij KPN waarbij ik er helaas weer 2 jaar aan vast zit. Indien KPN juiste en volledige informatie had verstrekt, had dit mij veel geld kunnen besparen. #Bedanktvoorhetmeedenken #Indezealmoeilijketijden #NOT

Hallo @Nooe als jouw 2-jarig mobiel contract ten einde is, loopt dit contract door voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van 1 maand.

Je kun je contract eventueel verlengen als dat voordeliger voor je uitpakt, je hebt dan wel weer een contract van 2 jaar, of je kunt het huidige contract laten voor wat het is.

Of heb je soms andere vragen?

Stel ze hier en wij (de forumleden dus en KPN) proberen ze te beantwoorden.