Skip to main content
Vraag

KPN multisim ook voor handoff functionaliteit in iOS27?

• September 15, 2026
  • 13 reacties
  • 132 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

Ik las dat IOS27 met een nieuwe handoff functionaliteit komt waarbij je ook kunt werken met “multisim”. Nu weet ik dat KPN multisim al heeft voor de Apple watch. Kan ik die multisim straks ook gebruiken voor handoff bij twee Iphone's met IOS27?

13 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@moorst. Ik durf het nog niet te zeggen maar dat is wel een interessante zeg. Ik ga eens informeren en geef ook even deze vraag als feedback door! Als ik iets hoor dan stuur ik je een bericht!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@moorst op dit moment is daar niets concreets over bekend. Je bedoelt niet zoiets als de bestaande handoff functionaliteit die via de iCloud loopt?  

Taken voortzetten op je andere Apple apparaten met Handoff - Apple Support (NL)

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • September 16, 2026

Je bedoelt niet zoiets als de bestaande handoff functionaliteit die via de iCloud loopt?  

Taken voortzetten op je andere Apple apparaten met Handoff - Apple Support (NL)

Ik denk echt dat die doelt op deze functionaliteit en ik ben daar zelf ook wel nieuwsgierig naar: https://support.apple.com/nl-nl/127274

• Auteur
  • Helper
  • September 16, 2026

@Remco van KPN : het klopt wat ​@Ferry1984 zegt. Dit is de functionaliteit die ik bedoel. Dit is nieuwe functionaliteit die is ingebouwd in IOS27

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 17, 2026

Dank voor de toelichting, daar heb ik nog geen informatie over beschikbaar momenteel. Dus het is even afwachten wat de toekomst brengt op dit vlak. 

• Nieuwkomer
  • September 17, 2026

​Bedankt ​@Remco van KPN  voor je heerlijk vage antwoord. Jammer dat KPN dit niet gelijk ziet als een mooie kans om aan te tonen dat ze vooruitstrevend en innovatief zijn. Ik bedoel, het zou toch mooi zijn dat je dit als eerste van Nederland zou kunnen aanbieden? 🤷🏼‍♂️

we wachten het wel weer af

• Nieuwkomer
  • September 17, 2026

Hopelijk gaat dat sneller dan de rcs implementatie……

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 17, 2026

De enige provider met ondersteuning voor handoff is T-Mobile USA, later zouden EE en Verizon volgen. Waar buiten USA met de ondersteuning te verwachten is niet te voorspellen, misschien nooit.

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2026

Bij deze introductie is er inderdaad ondersteuning door deze provider en Telekom uit Duitsland. Ik hoop dat KPN dit ook gaat ondersteunen. Dank voor nu, ​@Remco van KPN 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 18, 2026

Bij deze introductie is er inderdaad ondersteuning door deze provider en Telekom uit Duitsland.

Nee, deze is niet beschikbaar voor Telekom in Duitsland. Dit is een verwisseling omdat Telekom DE is de eigenaar van T-Mobile USA.

• September 18, 2026

Goedemorgen KPN,

Ik las dat IOS27 met een nieuwe handoff functionaliteit komt waarbij je ook kunt werken met “multisim”. Nu weet ik dat KPN multisim al heeft voor de Apple watch. Kan ik die multisim straks ook gebruiken voor handoff bij twee Iphone's met IOS27?

Kpn heeft al Duo Sim voor twee telefoons wat iets anders is dan multisim. En dit Handoff van Apple lijkt dat multisim principe makkelijker te maken.

Alleen die bereikbaarheid op twee apparaten is iets wat mij ontgaat. Met duosim kan dat in ieder geval niet.

• Auteur
  • Helper
  • September 18, 2026

Als ik de functionaliteit goed begrijp, kan er ook met deze handoff maar 1 telefoon tegelijkertijd actief zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 18, 2026

Als ik de functionaliteit goed begrijp, kan er ook met deze handoff maar 1 telefoon tegelijkertijd actief zijn.

Handoff vereist een Multisim-abonnement, dus het werkt zoals Multisim. Met paar kleine verschillen. SMS en MMS moeten niet vooraf ingesteld worden, op welke telefoon men wil ontvangen. Bij normale multisim laten beide telefoons ingaande gespreken zien, maar welke telefoon als eerste aanneemt, krijgt dit gesprek. Bij handoff krijgt alleen een telefoon ingaande gesprek. Maar KPN ondersteunt nog geen Multisim voor telefoons.