Skip to main content

Mijn man heeft een kpnabonnement. De ene keer kan ik hem wel en de andere keer niet bereiken. Een gemiste oproepmelding komt minuten later binnen op zijn telefoon.

Op het zelfde moment kan hij mij,aan de andere kant van de tafel wel bellen. En ik hem enkele momenten later ook.

Qua bereik is er sprake van wisselend twee tot drie streepjes van de vijf.

Deze week voor de zekerheid een nieuwe simkaart aangeschaft. Maar het bereik blijft t zelfde

 

 

Ha @Kozzie, welkom! Ik maak uit je bericht op dat jij geen KPN mobiel hebt? Welke provider heb jij? En ervaart hij dit alleen op jullie thuisadres of ook op andere plekken? Als het alleen op het thuisadres is, merkt hij dit dan ook buitenshuis? Zou je op de dekkingskaart eens willen kijken hoe het met de dekking op jullie adres zit? 


Klopt. Ik heb Simyo.

Voorheen had mijn man geen probleem met het bereik, met zelfde abo. Vandaag was hij buitenshuis en kon hij niet gebeld worden door onze dochter maar kon hij haar wel terugbellen


Aanvullend: gister getest of bellen en gebeld worden door het nummer van onze dochter wel kon. Dit was t geval, geen probleem 


Simyo valt ook onder het KPN netwerk. Daarmee kunnen we dan eigenlijk wel uitsluiten dat het aan het KPN netwerk ligt. Aan de dekking kan het ook niet liggen, als ik jouw screenshot zo zie. Heb je ook de mogelijkheid om een ander toestel te proberen? Bijvoorbeeld een oude die in een la ligt? Ik ben heel benieuwd of hij deze problemen dan nog steeds ervaart. Het lijkt heel willekeurig te zijn, want begrijp ik het goed dat je dochter jouw man de ene keer wél kan bereiken en de andere keer niet?


Ja willekeurig inderdaad. Dat maakt t zo lastig te traceren. Dus een ander toestel kan wel maar zo vaak wordt er niet gebeld. Is er geen andere manier?


Welke telefoon heeft je man. Merk/type.


Samsung a33


Okee. Geen iPhone 11 dus.

Dit al getest: zijn simkaart in jouw telefoon? Hoe is de verbinding dan? Het is wel een vrij nieuw toestel maar kan desalniettemin defect zijn natuurlijk. 


Ik ben inderdaad benieuwd wat er gebeurt als jullie de simkaarten eens wisselen. Wordt het dan beter bij hem en slechter bij jou? In dat geval zou je zijn toestel ter reparatie op kunnen sturen via een KPN winkel of onze website. Als het probleem blijft bij de simkaart van je man, dan moeten we kijken naar een andere mogelijkheid.Â