Skip to main content
Beantwoord

KPN Prepaid app veroorzaakt 'critical error'op mijn Samsung S20 FE waardoor deze crasht, wat nu?

• February 26, 2025
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik probeerde op 26 februari 2025 de KPN Prepaid app te installeren op een Samsung S20 FE. Dat ging niet goed. Zodra ik de app geïnstalleerd had begon de telefoon zichzelf op te starten, en binnen een minuut na het opstarten nog een keer.

Daarna heb ik de telefoon in Safe Mode opnieuw opgestart en een aantal apps verwijderd, waaronder KPN Prepaid. Ik heb ook de settings gereset.

Sindsdien krijg ik bij het opnieuw opstarten telkens de melding “Serious software issue detected - A software problem was detected during startup. Check for a system software update, which may resolve this issue. If there’s no software update and this problem keeps happening, contact Customer Support”.

Ik heb die check al gedaan en het is niet het probleem van de systeem software. Dit is een oudere telefoon die prima werkte, totdat ik deze app installeerde. 

Daarna heb ik geprobeerd om de KPN Prepaid app weer te installeren. Meerdere keren ging dat niet goed, de play store bleef hangen op “installing”. Na een aantal pogingen ging het wel goed en werd KPN Prepaid weer geïnstalleerd.

Was dit een bug vandaag? Hoe gaan we het “Serious software issue” oplossen? 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@020, mijn vermoeden is dat dit helaas een erg vervelende samenloop is van omstandigheden. Daarnaast zoals ​@Michel.uit.Arnhem al aangeeft als dit probleem echt door de Prepaid app veroorzaakt wordt, dan moeten we daar meer meldingen van zien. Tot op heden ben jij de eerste die hier melding van maakt. 

Je kunt het beste nu contact opnemen met Samsung voor een oplossing. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@020 

Welkom op de community van KPN.

In het normaal Nederlands staat er:

"Ernstig softwareprobleem gedetecteerd - Er is een softwareprobleem gedetecteerd tijdens het opstarten. Controleer op een systeemsoftware-update, die dit probleem mogelijk kan oplossen. Als er geen software-update is en dit probleem blijft optreden, neem dan contact op met de klantenservice".

Dit heeft betrekking het besturingssysteem van jouw Samsung Galaxy S20 FE, en staat dus helemaal los van KPN de provider die jouw bij dit probleem niet kan helpen.

Als je er zelf niet uitkomt, en je wenst hier hulp bij, dan dien je telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Samsung zelf, daar zitten Samsung medewerkers die de oplossing van dit probleem kennen en ook weten (als het goed is) welke stappen je moet ondernemen.

Telefoonnummer Samsung klantenservice: 088-9090100

Bereikbaar 7 dagen per week van 08:00 tot 24:00 uur.

Je kunt ook langs een Samsung Service Center gaan, klik op de link waar een Samsung Service Center zich bevind: Samsung Service Center Store

Ik denk niet direct aan een bug in de KPN Prepaid App, want dan zouden er meer mede klanten zich hierover melden op de community.
Het zal waarschijnlijk te wijten zijn aan het software probleem op je toestel.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 3, 2025

Hallo ​@020, mijn vermoeden is dat dit helaas een erg vervelende samenloop is van omstandigheden. Daarnaast zoals ​@Michel.uit.Arnhem al aangeeft als dit probleem echt door de Prepaid app veroorzaakt wordt, dan moeten we daar meer meldingen van zien. Tot op heden ben jij de eerste die hier melding van maakt. 

Je kunt het beste nu contact opnemen met Samsung voor een oplossing.