Skip to main content
Vraag

KPN SIM in het buitenland werkt niet goed op iPhone

• May 11, 2026
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

Helaas is lokaal bellen met KPN SIM in het buitenland erg omslachtig. Lokale nummers, zonder landcode, worden gezien als Nederlands nummer.

Voorbeeld:

Ik ben in Frankrijk en op een website van een restaurant staat het nummer: 03 26 83 18 18

Ik druk op bellen, en mijn iPhone belt het nummer 0326831818. Ik krijg een nederlandse dame aan de lijn die zegt dat het nummer onbereikbaar is (bandje).

Handmatig +33 ervoor zetten helpt (copy-paste actie), maar is omslachtig en niet zoals het bedoeld is. 

Dezelfde actie met een Vodafone SIM verbindt mij WEL met het restaurant. 

Het betreft een iPhone 14 met laatste iOS, inclusief Dial Assist.

Iemand een oplossing? Of is dit een setting in het KPN netwerk (verbeterverzoek)?

3 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 11, 2026

Ik denk dat dit een provider-specifiek ding is. Bij KPN moet je altijd de landcode invullen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 12, 2026

Dank voor je reactie. 

Enig idee hoe dit verbetervoorstel op de juiste plaats geaddresseerd te krijgen binnen KPN?

mrGanesha
Slimmerik
  • May 12, 2026

Dank voor je reactie. 

Enig idee hoe dit verbetervoorstel op de juiste plaats geaddresseerd te krijgen binnen KPN?

Voor jou een verbetervoorstel, maar voor heel veel mensen niet. Veel mensen hebben in hun contacten de nummers van familie en vrienden zonder +31 ervoor. Als je dan vanuit het buitenland je broer/dochter/vader/vriend vanuit je contactenlijst belt, gaat het verkeerd en wordt je naar een lokaal nummer geleidt. Wat mij betreft heeft KPN dus voor de juiste implementatie gekozen.