Skip to main content

Beste KPN,

 

Kan je je sim-onlt abonnement van 2 jaar die eigenlijk pas vanaf 26-06-2022 verlengd kan worden omzetten naar abonnement met toestel en krijg je op dat toestel dan ook de bijbehorende korting. En als het omgezet kan worden naar abonnement met toestel is keijg je dan geen boete voor de resterende maanden die je dan niet betaalt omdat je verlengd hebt?

Hallo @Dabhgddd 

  1. Een abonnement met einddatum 26-06-2022 kan je nu al verlengen. Dat kan vanaf 4 maanden (120 dagen) voor het eind. Het nieuwe abonnement start dan aansluitend aan de einddatum van het oude abonnement, maar het gekozen toestel krijg je ‘nu meteen’ (indien leverbaar).
  2. Als het sim-only abonnement nog langer dan 4 maanden loopt, kan je het voortijdig laten openbreken. Bel hiervoor met KPN klantenservice op 0800-0402. Dan kan het abonnement met toestel direct beginnen. Hiervoor zijn geen (extra) kosten verschuldigd.

Maar dus het kan dat je een sim-only abonnement nu voor de verlengdatum over kan zetten naar een abonnement met toestel zonder boete? En dan een nieuw abonnement start met het je huidige nummer 


En het loop 21 oktober af en ik kan het pas vanaf 26 juni verlengen 


Hallo @Dabhgddd , het gaat om de einddatum van het contract. Is dat 26-06-2022 of is dat de verlengdatum (4 maanden voor het eind)?


Verlengdatum is 26 juni


Ik had gelezen dat je huidige sim-only abonnement open wordt gebroken en dan een nieuw abonnement met telefoon start met ik weet niet of dat überhaupt kan en of je dan boete krijgt of niet?


Duidelijk, dan geldt de tweede regel: 

Het sim-only abonnement dat nog langer dan 4 maanden loopt, kan je voortijdig laten openbreken.
Bel hiervoor met KPN klantenservice op 0800-0402. Dan kan het abonnement met toestel direct beginnen. Hiervoor zijn geen (extra) kosten verschuldigd.


En de resterende maanden die je normaal zou moeten betalen dus niet als boete dan toch?


Als het abonnement is gestart als sim only dan kan het na 3 maanden al vernieuwd worden met een nieuw abonnement icm toestellening.
Die 3 maanden zijn allang voorbij met jouw abonnement.

Verder is het natuurlijk helemaal niet écht noodzakelijk een nieuwe telefoon te kopen met lening en dus met nieuw of verlengen met nieuw abonnement.

Je kan een telefoon in de winkel ook gewoon uitkiezen en volledig afrekenen. Daar is geen wet tegen. 

Ik heb in mijn opvoeding mee gekregen dat als je iets koopt op afbetaling je het eigenlijk niet kan betalen / veroorloven. Uitgezonderd een huis of auto.


En de resterende maanden die je normaal zou moeten betalen dus niet als boete dan toch?

Nee, die hoef je niet te betalen.

Is het wel een “echt” sim-only abonnement? Dus een abonnement wat gestart is als sim-only?


Ja het is echt een sim-only abonnement 


Ok @Dabhgddd , dan kan het voortijdig worden opengebroken.


Kan je ook met je oude nummer sim-only nadat het is opengebroken verlengen naar een nieuw nummer abonnement met toestel bijvoorbeeld bij belsimpel zodat je veel meer korting krijgt?


Ja @Dabhgddd , dat kan. Zie het volgende topic waarin iemand aangeeft dat dat gelukt is.

 


Ook met een nieuw 06 nummer?


Een KPN abonnement kan altijd een nieuw nummer krijgen. Eén telefoontje naar 0800-0402 en een verificatie via sms en je hebt (gratis) een nieuw nummer. Dat kan nu of later.


Maar hoe kan je dat doen bij belsimpel als doet bijvoorbeeld nieuw 06 nummer dan doet die dat gewoon als nieuw abonnement en niet verlengen van het opengebroken sim-only abonnement naar abonnement met telefoon hoe moet ik dat uitleggen aan de kpn en hoe moet ik dat regelen?


Hier houdt mijn kennis op. Verdere vragen moet Belsimpel of KPN beantwoorden.

Succes!


Dankjewel! Hopelijk kan de KPN reageren op dit topic.


Je verlengt bij Belsimpel (als dat kan, dacht het namelijk van niet) en vraagt bij KPN een nieuw nummer aan, die twee kunnen niet tegelijk omdat de systemen maar 1 wijziging per keer kunnen verwerken, kan je zelf de volgorde bepalen.


Nee het kan wel maar alleen met hetzelfde 06 nummer zoals dat bekend was bij Sim Only van KPN ook geen nieuwe aansluitkosten.


 Hi @Dabhgddd! Je kan je nummer veranderen op het moment dat je bijvoorbeeld telefonisch wordt lastiggevallen. Dat kan op ieder moment. Wel is dit dan een eenmalige actie en kan je niet je nieuwe nummer zelf kiezen.

Je kan ook binnen een lopend contract nummerovername doen. Als je eigenaar bent van een nummer kan je die over laten zetten op de simkaart van een lopend contract. Het bestaande nummer dat op de simkaart stond valt dan weg. 

Maar hoe kan je dat doen bij belsimpel als doet bijvoorbeeld nieuw 06 nummer dan doet die dat gewoon als nieuw abonnement en niet verlengen van het opengebroken sim-only abonnement naar abonnement met telefoon hoe moet ik dat uitleggen aan de kpn en hoe moet ik dat regelen?

Wat je met deze vraag bedoelt snap ik niet helemaal. Kan je toch proberen deze meer stap voor stap uit te leggen?