Skip to main content

Goedemiddag,

 

Vandaag zou mijn nieuw abonnement ingaan bij kpn en me oude abbo zal worden gestopt ..

Mijn nummer zou netjes overgezet worden op de nieuwe simkaart van kpn .. Vanmorgen rond 11 SMS gekregen dat me nummer werd omgezet en dat het kon duren van 11 tm 16.00 uur ..

 

Inmiddels is me oude abbo stopgezet maar ik krijg steeds de melding dat me simkaart niet geregistreerd is ..

Ik kan op dit moment niet bellen/ SMS want ik zit zonder netwerk op beide simkaarten 

 

Kan iemand me helpen? 

 

Met vriendelijke groet 

Rolf Aksoy

Welkom op het forum @RolfAksoy! Laten we je zo snel mogelijk weer bereikbaar maken. Hoe staat de bestelling ervoor op mijnbestelling.kpn.com

Heb je ook al het toestel een keer uit en weer aan gezet met de simkaart er in? Zo niet, doe dat dan eerst nog. 

Helpt dat ook niet, raad ik je in dit geval aan te bellen met 0800-0402. Dat is voor dringende zaken altijd de snelste oplossing. Wil je het liever via het forum afhandelen vul dan je profiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Dan helpen we je verder! 🙂


Goedemiddag @Bram_ 

 

De telefoon is meerdere malen opnieuw opgestart etc ..

Uhmmm bellen met het 0800 nr is onmogelijk omdat ik op dit moment aan geen 1 netwerk dienst verbonden ben .. 

Ik heb het abbo aangevraagd bij gsmweb en daar heb ik de papieren van thuis gekregen met alle info over het abonnement .. van kpn heb ik naar mijn weten nooit een bevestigings mail gehad.. 

Het abonnement is wel bekend bij kpn want kan mijn nummer inmiddels koppelen in de kpn app maar dan moet ik hem bevestigen met een code die per SMS wordt verstuurd .. maar ik kan op dit moment geen SMS ontvangen .. Dus enige optie die nog overblijft is dit forum om contact met kpn te hebben 


Profiel is inmiddels ook ingevuld 👍


Ik zie dat je inmiddels ook telefonisch contact hebt gehad. Heb je nog contact opgenomen met Tele2?

Om verder in het systeem te mogen kijken, heb ik nog iets meer informatie van je nodig. Zou je jouw 06-nummer, klantnummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN nog aan jouw profiel toe willen voegen? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.


Goedenavond @Denise_ 

 

De gegevens zijn aangevuld in me profiel en ik heb contact gehad met tele2 en die vertellen mij dat het abbo netjes is afgesloten vandaag en dat het nr is overgedragen aan kpn .. 

De mevrouw van kpn die me te woord stond heeft alles gecheckt van de sim en vertelde me dat eigenlijk alles moet werken .. 

Heb eventueel nog de simkaart nummer hier als je het nodig hebt ..

 

De melding op de telefoon is dat de simkaart niet geregistreerd staat .. op een of andere manier kom ik niet op het kpn netwerk 🤷‍♂️ 

 

Met vriendelijke groet , 


Ik zie inderdaad ook geen reden waarom het niet zou werken. We gaan eens een zogenaamde kruistest doen. Daarbij stop je:

  1. jouw KPN simkaart in een ander toestel; en
  2. een andere (actieve) simkaart in jouw toestel

Werkt jouw KPN simkaart in een ander toestel? En werkt een andere simkaart in jouw toestel?


Hoi hoi @Denise_ 

 

Ook dat heb ik al geprobeerd en het resultaat was dat 

 

De kpn simkaart werkt niet in ander toestel en de simkaart van me buurman werkt wel in dit toestel

 

Heb zelfs met meerdere toestellen geprobeerd en allemaal hetzelfde 🤷‍♂️


Je stelt ons wel voor een raadsel hoor. Heb je voor mij het simkaartnummer? Deze kan je ook onder ‘persoonlijke opmerking’ plaatsen. Dan ga ik controleren of deze overeenkomt met wat ik in het systeem zie staan.

Zou je voor de zekerheid ook eens willen controleren of jouw toestel misschien vast staat op 2G/3G bellen?


Hey hey @Denise_ 

 

Dat nummer staat inmiddels on me pro en heb even gekeken bij verbindingen .. 

Roaming staat aan..

Bellen via 4g sim 1 aan ..

Netwerkmodus : 5g/4g/3g/2g automatisch verbinden 


Dat staat allemaal goed. Ook het simkaartnummer komt overeen. Ik kan dus niet verklaren waarom het niet werkt. Ik wil je aanraden een vervangende simkaart aan te vragen. Snelste manier om deze te krijgen is langs een van onze winkels te gaan. Normaal gesproken loop je dan nog bellend de winkel uit als het ware. Ik ben benieuwd. 


Hoi hoi , 

 

Bedankt voor het mee denken/kijken .. ik zal morgen even na me werk langs de kpn winkel gaan 👍 

 

I'll let know 

 

Groetjes 


@RolfAksoy Niet vergeten te vermelden: Met nummer behoud.


Goedenavond , 

 

Zoals beloofd een update en je raad het vast wel ..... 

 

Heb nieuwe simkaart gekregen en alles werkte gelijk weer .. 

 

Nogmaals bedankt voor het mee denken allemaal 

 

Groetjes , 


Top! Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.