Skip to main content

Hallo,

ik heb een IOT gateway Milesight UG65 en hij maakt geen (zero) verbinding via een KPN data abonnement simkaart.

Ik heb hem met verschillende andere simkaarten geprobeerd en dan werkt die wel, feilloos. Alleen met de KPN simkaart niet. Ik heb al van alles geprobeerd

In het apn ingevuld: advancedinternet, internet, basicinternet - niks werkt.

Met pin ingevuld, zonder pin ingevuld …

Wat kan het zijn? Is KPN abonnement (onbeperkte MB) niet geschikt voor zo’n gateway?

Euhm... KPN heeft helemaal geen "data abonnement simkaart" met "onbeperkte MB". Dus wat voor simkaart heeft u precies? 

Een data simkaart kunt u hier bestellen:

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/


@Nick83 oh ja bedankt voor de vraag. Ik had eentje nodig met unlimited data en die bestaat niet als data only, alleen met sms. Het is dit abonnement:

  • KPN unlimited data en 150 min/sms
  • onbeperkt data in NL, 25 GB in EU, 150 min/SMS in NL/EUKorting zolang het abonnement loopt.

ik heb het probleem net zelf opgelost.

KPN  simkaarten hebben als standaard SIM kaart pin kennelijk 0000. Op een gegeven moment dacht ik, misschien ziet de gateway dat nummer als een soort dummy nummer en accepteert het niet. Dus heb ik met mijn telefoon de SIM kaart pin veranderd en de simkaart weer in de gateway gestopt. En toen had ik verbinding!!! Mocht iemand anders dit ooit tegenkomen.