Skip to main content
  • U

  •  

    KPN-Soap

     3 weken geleden afspraak gemaakt om mobiel abonnement te verlengen in een KPN winkel in Amsterdam met een wijziging en terecht komen in een KPN soap die niet meer ophoudt. Medewerker adviseerde nieuw nummer te nemen “opdat een en ander sneller geregeld zou kunnen worden”. Stopt zijn simkaart in mijn telefoon omdat eea niet direct werkte; vergeet deze eruit te halen en vervolgens start  de soap. Al mijn relaties direct in winkel nieuwe nummer gegeven via groepsapp. Thuis gekomen blijk ik een ander nummer te hebben dan op factuur staat. Vervolgens weer al mij relaties en klanten dat andere nummer doorgegeven waarop mijn telefoon reageert; bleek het dus het nummer van de KPN-medewerker  zelf te zijn (wat wijzelf wel eerst moesten uitvinden). Eea kon alleen weer rechtgezet worden in de winkel volgens KPN. Volgende dag weer terug naar de winkel. Alles zou nu goed zijn. Krijg 3 weken later factuur van KPN van 55,79 euro per maand ipv de afgesproken 30,50 euro. Bellen met klantenservice. Uitgebreid excuus;  Mijn oorspronkelijke telefoonnummer, dat volgens de medewerker van de KPN winkel in Amsterdam moest worden gewijzigd als ik mijn abonnement wilde wijzigen( en ook door dit advies gewijzigd is), blijkt niét te zijn opgezegd.... Ook niet door een 2e medewerker van deze KPN winkel . Ik had haar hierom gevraagd omdat ik mij zorgen maakte dat misschien iemand anders via mijn oude simkaart zou bellen en dit tot enorme kosten zou kunnen leiden (de oude sim-kaart was immers al ingenomen door de werknemer van de KPN winkel). Zij bevestigde mij dat dat absoluut het geval was.   De rekening die ik gisteren van KPN kreeg bleek niet de 30,50 euro voor sim only voor onbeperkt bellen en internet te zijn, zoals die was beloofd en waarvoor ik had getekend( op een scherm van 8 bij 8 cm, waar ik geen afdruk van kreeg en ik eigenlijk geen idee had wat ik tekende, alleen op goed vertrouwen richting de KPN medewerker) maar 55, 70 euro....  Ik belde met de klantenservice; bleek dat ik een tablet van Samsung die ik had meegekregen als verondersteld "gratis" "kado" oid, had “gehuurd” voor 13 euro per maand voor ik weet niet hoe lang, terwijl ik hier nooit om gevraagd heb want ik heb al een Apple Ipad....Ik kwam immers alleen voor een verlenging van mijn abonnement met een wijziging. De klantenservice raadde mij aan via een daarvoor aangegeven website de tablet terug testuren en alles zou in orde worden gemaakt, lees: teruggedraaid en factuurtechnisch hersteld naar 30,50 euro. Ik moest alleen nog via een door hem opgegevende site een retour code oid aanvragen die ik na 2 a 3 dagen zou krijgen. Ik krijg na 3 dagen, vandaag dus, de mededeling dat ik fout zit bij dit loket en dat ze niets voor me kunnen doen.... Vandaag wordt ik zelf gebeld door KPN en ik vraag hoe eea zit: in Mijn KPN zie ik nog mijn oude nummer staan, ik kan de nieuwe factuur niet zien , dus ook niet de uitsplitsing waar deze uit bestaat. Ik vertel mijn verhaal van de afgelopen 3 weken aan de KPN medewerker aan de telefoon. Ik vraag op mijn oude nummer nu wel echt geblokkeerd is en ik niet langer als gebruiker genoteerd sta; dat blijkt niet het geval: alles staat nog op mijn naam en facturering loopt gewoon door; nu dus voor zowel mijn oude nummer èn mijn inmiddels nieuwe nummer…. De KPN medewerker excuseert zich uitgebreid voor deze ook voor hem totaal onbegrijpelijke gang van zaken en gaat een collega, die hoger in autorisatie zit dan hij, verzoeken dit verhaal op te pakken en nu ook echt op te lossen en ik krijg zijn complimenten dat ik hier zo rustig onder blijf en er nog over kan lachen. Ik zei dat er niet veel anders op zat en bedankte hem voor zijn inzet. Ik kan dus nu de samsung tablet niet terugsturen die ik nooit heb besteld; ik zit met een ander telefoonnummer wat ik  in eerste instantie niet wilde bestellen; mijn oude nummer blijkt niet te zijn opgezegd terwijl wel simkaart in de winkel is ingenomen en wordt nog door gefactureerd; ik heb opeens een abonnement waarin ik een samsung tablet huur zonder mijn medeweten; ik krijg in de winkel het contract niet te lezen, niet uitgeprint en moet ondertekenen op een schermpje van 8 bij 8 cm en 3 KPN medewerkers  bevestigen dat alles nu is opgelost en nog blijkt dat niet zo te zijn….. Het  4e  en laatste contact  nu bij de klatenservice geeft mij de hoop dat KPN het nu echt wèl gaat fiksen. Ondertussen ben ik enorm veel tijd kwijt en wenste dat ik hier nooit aan begonnen was. Ik kreeg wel de tip mee van de klantenservice nooit meer naar de bewuste KPNwinkel in Amsterdam te gaan. Ben benieuwd wat de volgende ontwikkelingen zullen zijn.

Oei @Uitdam. Dat is inderdaad een hele soap! Ik zag dat er al stappen zijn ondernomen inmiddels. Laat je het nog wel even weten of je mijn invloed nog nodig hebt zodat ik bij kan springen?


Ik heb nog geen reactie van KPN gehad intussen en weet dus inderdaad niet of mijn oude nummer nu is afgesloten, hoe ik dan wel de tablet van Samsung terugkrijg bij KPN, en welk abonnement ik nu heb en of dat factuur technisch nu geregeld is want ik kreeg nu net wéér een factuur van mijn oude nummer erbij…. de soap lijkt nog even door  te gaan; dus als je iets zou kunnen/willen doen: héééél graag!


Dat oude nummer... wanneer was dat abonnement gestart? Kon dat überhaupt wel opgezegd worden? 


Jazeker; in Mijn KPN kan ik terugvinden dat de einddatum contract 29-09-2015 is en vanaf dan verlengd kan worden


Nog geen toegezegde reactie van medewerker met hogere autorisatie gehad van KPN  klantenservice...;   moet ik nu weer de klantenservice bellen in de hoop op een einde van deze situatie? Hoop te horen van KPN


Beste 

3 dagen geleden vroeg je aan mij of ik jouw invloed nodig had om bij te springen zoals je schreef. Ja!! die invloed zou ik héél graag als hulp hebben! Gisteren nog weer gebeld met KPN, nu met Joeri van klantenservice. Ook hij zei dit een bijzonder vreemde gang van zaken te vinden bij KPN, maar vandaag zou iemand hoog in rang mij gaan bellen…. Ik weet niet wie en vroeg hoe laat ik ongeveer dat telefoontje kon verwachten: vanaf 8 uur ‘s ochtends. Ik ben nog niet gebeld en heb zomaar een sterk voorgevoel dat dat ook vandaag weer niet gaat gebeuren. Zou jij kunnen helpen in deze kennelijk heel moeilijk oplosbare zaak? Hoop van je te horen , met dank alvast!


Hoi @Uitdam.  Ik heb het even overgedragen aan mijn lieftallige collega @Shyrin_  vanwege onverwachte drukte mijnerzijds. Behalve het bakken van enorm lekkere donuts is zij ook een meester(es) in het oplossen van problemen. Zij is morgen weer aan het werk en gaat hiermee aan de slag!


Top!  Dank bij voorbaat;ik wacht in spanning af


Ondertussen ben ik enorm veel tijd kwijt en wenste dat ik hier nooit aan begonnen was. 

Dat gevoel snap ik wel, als je naar een KPN winkel gaat voor een verlenging en eruit komt met 2 extra contracten die je niet ingezien, maar wel ondertekent hebt en onduidelijkheid over wat het nieuwe telefoonnummer is :thinking::disappointed_relieved:. Het is niet wat je verwacht hebt!

Even op een rij, zoals ik het kan herleiden: 

  • Het nummer eindigend op 363, dat is het oude mobiele nummer? Dit nummer is nog niet opgezegd. Begrijp ik goed dat dit abonnement al opgezegd had moeten zijn? 
     
  • Op 19 jul 2021 zijn er 2 nieuwe contracten afgesloten: een nieuw mobiel abonnement met een nieuw nummer (eindigend op 633) en een nieuw data only abonnement met een Samsung Galaxy Tab A7 (dat nummer begint met 097).
    De orderbevestiging, contracten en de digitale kassabon zijn per e-mail naar je toegezonden, hierin staat ook de bedenktijd van 14 dagen genoemd.

    Je hebt aangegeven dat je het contract niet ingezien hebt, niet uitgeprint kreeg en op een scherm van 8cm bij 8cm (da's wel echt heel klein!) moest tekenen. Ik kan mij voorstellen dat je dit op goed vertrouwen gedaan hebt maar heb je op een later moment niet alsnog naar de contracten gekeken?
    Wat is je wens wat betreft het data only abonnement met tablet? Wil je hier nu van afzien?
     
  • De eerste factuur valt hoger uit omdat de abonnementsperiode langer is: dit is eenmalig zo omdat de abonnementskosten vooruit betaald dienen te worden. Ik heb een kopie van de factuur naar je gemaild: heb je deze ontvangen en heb je hier nog vragen over?

Ik lees het graag, dan zoek ik uit welk pad we het beste kunnen bewandelen!


Dank voor de reactie!

 

  • Ik wilde alleen mijn mobiele contract verlengen zodanig dat ik onbeperkt kon bellen en internet zou krijgen voor 30 euro nog wat. Dat bedrag betaalde ik namelijk al aan jaren aan KPN voor een abonnement dat een heel kleine bundel leverde. De KPN winkel begreep het helemaal en gaf aan dat overgaan op een nieuwe nummer ‘het snelst zou werken’. Hield dus wel in dat ik een nieuw nummer moest nemen. Best ingrijpend want al mijn relaties moesten dat dan ook meteen weten. Dat kon via een snelle groepsapp adviseerde de winkel: zo gezegd zo gedaan.  Oude nummer zou dus meteen worden opgezegd. Thuis aangekomen bleek Kpn medewerker zijn eigen sim kaart in mijn telefoon te hebben gestoken en ik en tablet van Samusng in de tas te hebben meegekregen….(?) Ik dacht: oh kennelijk kadootje van de KPN..? Ik heb zelf een Apple Ipad wat ik ook aangaf aan de Kpn-winkel, die vrie of ik ook een tabelet had.. Blijkt dat ik daar een abonnement nu voor heb afgesloten…? Ja dus ; nooit gewild, nooit gevraagd. Toen eerst nog even de sim-kaart oplossen….want het nummer wat ik had gekregen bleek niet op mijn telefoon over te gaan. Voor we wisten dat de KPN medewerker zijn sim kaart in mijn telefoon had gestoken en laten zitten, waren we een halve dag verder. De simkaart van  het nieuwe nummer lag nog in de KPN winkel...(Mijn oude simkaart was wel ingenomen. )Kon alleen worden opgelost als ik weer terug ging naar de winkel. In de winkel opnieuw uitgelegd; excuses van hen, en ik dacht nu zijn we klaar. Nee dus, want 3 weken laten blijkt dat mijn oude nummer niet is afgesloten en ik gewoon de rekening krijg, ik een tablet heb die ik niet heb besteld en dat ik over de 14 dagen bedenktijd  heen ben….en een rekening daarvoor …..de soap dus.
  • Mijn wens in de KP winkel was heel simpel en is nog steeds : sim only abonnement met onbeperkt internet, dat was alles, voor de rest niets.

Hoop op je hulp, met dank alvast!


Bedankt voor jouw reactie, ik zoek achter de schermen uit wat ik voor je kan betekenen: ik kom hierop terug!


Heel graag, dank alvast.


Bedankt voor jouw geduld, @Uitdam! Ik heb overleg gehad met een collega uit de winkel en stuur je een privébericht met hoe we het kunnen afhandelen.