Skip to main content

Al 50 jaar klant van PTT en kpn. De voorwaarden worden steeds slechter en de prijzen steeds hoger. In Engeland is het al verboden om nieuwe klanten betere voorwaarden te geven als oude klanten. Dit wordt mijn laatste abonnement bij kpn. Het is niets meer dan een geldmachine die lak heeft aan klanten. Als leuk voorbeeld: ik betaal voor onbeperkt mobiel. Ik gebruik geen 4 GBper maand normaal, maar toen ik onbeperkt nodig had stopte het na 5 Gb. We hebben het voor naar het buitenland maar daar geldt onbeperkt niet. Ik vind kpn een oplichters organisatie

Admin: eigen topic aangemaakt, afgesplitst van topic

Hoi @Kootsj 

 

Ik vind KPN een oplichters organisatie

Ik niet. :sunglasses:


Al 50 jaar klant van PTT en kpn. De voorwaarden worden steeds slechter en de prijzen steeds hoger. In Engeland is het al verboden om nieuwe klanten betere voorwaarden te geven als oude klanten.

Welke betere voorwaarden krijgt een nieuwe klant die een bestaande klant niet krijgen kan dan?

Dit wordt mijn laatste abonnement bij kpn. Het is niets meer dan een geldmachine die lak heeft aan klanten.

Wat had je anders verwacht van een commercieel bedrijf? 

Als leuk voorbeeld: ik betaal voor onbeperkt mobiel. Ik gebruik geen 4 GBper maand normaal, maar toen ik onbeperkt nodig had stopte het na 5 Gb.

Het staat gewoon op de site en ook bij afsluiten word dat duidelijk uitgelegd. 

We hebben het voor naar het buitenland maar daar geldt onbeperkt niet.

Nogmaals: het staat gewoon op de site en ook bij afsluiten word dat duidelijk uitgelegd. 

 

Ik vind kpn een oplichters organisatie

Je kan misschien ook zelf wat beter onderzoek doen voordat je wat afsluit.


Er wordt niets uitgelegd door kpn. Ik heb een abonnement afgesloten voor onbeperkt internet via internet.  Ik weet wat onbeperkt betekent. Kpn niet. Als je een nieuw abonnement afsluit krijg je allerlei kado’s. Als je verlengt verslechteren de voorwaarden. Kpn compleet was veel uitgebreider dan hussel bv. Als ik uitgebreid onderzoek moet doen naar allerlei rare voorwaarden bij een vroeger gerespecteerd bedrijf en wat zij bv verstaan onder onbeperkt gaat er echt iets niet goed


Er is ook nog zoiets als een kopersplicht. Als u iets koopt is het gebruikelijk dat u onderzoek doet naar hetgeen u koopt. De voorwaarden staan duidelijk omschreven op de site.


Dus je moet de betekenis nazoeken die kpn aan  woorden geeft. 


Er wordt niets uitgelegd door kpn. Ik heb een abonnement afgesloten voor onbeperkt internet via internet.  Ik weet wat onbeperkt betekent. Kpn niet.

Op deze pagina word alles uitgelegd:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

En ook tijdens bestellen zijn er diverse info ballonnetjes waar je op kunt klikken voor meer informatie. 

Als je een nieuw abonnement afsluit krijg je allerlei kado’s.

Bij een mobiel abonnement? Welke dan?

Als je verlengt verslechteren de voorwaarden. Kpn compleet was veel uitgebreider dan hussel bv.

Een nieuwe klant krijgt Hussel, heeft nooit iets mee gemaakt van Compleet. Een bestaande klant die verlengt krijgt precies dezelfde Hussel als die nieuwe klant. Met exact dezelfde voorwaarden. 

Als ik uitgebreid onderzoek moet doen naar allerlei rare voorwaarden bij een vroeger gerespecteerd bedrijf en wat zij bv verstaan onder onbeperkt gaat er echt iets niet goed

Als je een nieuw abonnement afsluit, dan sluit je iets compleet nieuws af. Daarbij moet je er niet zomaar van uit gaan dat allerlei voordelen die bij het oude abonnement van toepassing waren voort gezet worden. Alles wat er staat, dat krijg je. Wat er niet staat, dat krijg je ook niet.


Dus je moet de betekenis nazoeken die kpn aan  woorden geeft. 

Kijk eens bij de andere providers. Die 5 GB per dag werkt bij allemaal zo.

Aanpassing / aanvulling:

Hetzelfde als bij KPN dus, maar ...

En...

Deze 2 werken dus met 8 GB per dag en 2 GB per keer aanvullen. 


Alleen bij kpn vertragen ze dus kennelijk de snelheid. En kpn is een van de duurste. Kpn compleet was ineens vervangen door hussel en heeft slechtere voorwaarden. Je zou korting verwachten als je blijft of betere voorwaarden. Maar kpn maakt het duurder en slechter. Gezien de reacties vermoed ik dat die zijn van mensen die voor kpn werken


Alleen bij kpn vertragen ze dus kennelijk de snelheid.

Nee, dat doen ze bij andere providers ook op dezelfde manier na 5 (6) of 8 GB.

 


@ kootsj

Alleen bij kpn vertragen ze dus kennelijk de snelheid.

Na de dagbundel van 5 GB verlagen ze naar 64 Kb/s TENZIJ je zelf natuurlijk een GRATIS aanvuller van 1 GB neemt. Je mag op een dag zoveel aanvullers nemen als je wilt.

@Nick83

Tele2 is enige jaren geleden overgenomen door T-mobile. Als je nu een abonnement wilt nemen bij Tele2 wordt je naar de bestelpagina van T-mobile geleid. Het is dus eigenlijk 1.

Unlimited data via mobiel is: je betaalt niks extra voor de extra bundels.

KPN en Vodafone: dagbundel van 5 GB met gratis aanvullers en bij T-mobile 8 GB dagbundel met 2 GB aanvullers.


Hi allemaal, omdat de discussie wat ging afwijken én er een update is met KPN Unlimited heb ik de conversatie verplaatst naar een nieuw topic. 

De terechte vraag die door Kootsj wordt gesteld, zou ik met de kennis van nu willen toelichten:

Is KPN Unlimited echt onbeperkt?

Ja! Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 10 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2 GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Dit doen we om het netwerk voor iedereen snel en toegankelijk te houden. Mocht je voor een dag meer nodig hebben dan kun je die uiteraard onbeperkt aanvragen. 
Als je wilt activeren met sms, stuur je: NL2000 AAN naar 1266

MB’s delen

Heb je meerdere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde huisadres? Met Unlimited Data kun je jouw MB’s delen via de MijnKPN app. Per maand kun je maximaal 50 GB delen met andere simkaarten in het huishouden.

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 50 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 50 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.

Voordelen KPN Unlimited

Nooit meer zonder data. Blijf altijd online zonder extra kosten!

  • Deel MB's met andere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres
  • Onbeperkt internetten, bellen en sms'en in Nederland en de EU
  • 25 GB in de EU
  • Maandelijks aanpasbaar, ook omlaag
  • Razendsnel en stabiel 4G en 5G

Meer informatie lees je op: 

 

Reactie geüpdatet op 25-07-2022


Ik vind dit goede een verbetering. Dank u


Bedankt, Kootsj. Helemaal met je eens, dit is voor KPN Unlimited klanten een fijne upgrade! :) 


Mijn echtgenote heeft KPN unlimited. Stel ze deelt 5000 met mij naar mijn mobiel kpn. Nu zijn we in België en zij maakt 25 Gb op. Grens voor roaming is 25 Gb. Kan ik dan nog mijn 5 Gb gebruiken in België?

 


Yes @jkb, die 5GB gedeelde MB's valt buiten de 25GB die een Unlimited abonnement heeft buiten Nederland. Tip: deel de mb's in Nederland, voor jullie naar het buitenland gaan. 


Met een bel/sms/data abonnnement met onbeperkt data heb je

in Nederland

8 GB per DAG, onbeperkt aanvullen met steeds 2 GB.
Van deze bundel mag je zonder dat je er wat op verliest 😁 ook nog 25 GB schenken. 

in buitenland in E.U.
25 GB per MAAND


This is not true! If you in 1 day use a lot and request many times 2GB, the service stops and the justification is you are using more than what is acceptable! Non-sense.


This is not true! If you in 1 day use a lot and request many times 2GB, the service stops and the justification is you are using more than what is acceptable! Non-sense.

How many is a lot? I’ve had a day before with 23gb. Streaming all day in HD quality. 


One day I used 100GB and the service stil works fine. How manny data did you used?


One day I used 100GB and the service stil works fine. How manny data did you used?

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar 😅


One day I used 100GB and the service stil works fine. How manny data did you used?

Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar 😅

Hotspot 

 


Euh, 100 GB @RoyT669 ?

Dat is 1 x dagbundel 10 GB + 45 smsjes voor 2 GB per stuk????


Euh, 100 GB @RoyT669 ?

Dat is 1 x dagbundel 10 GB + 45 smsjes voor 2 GB per stuk????

Heb er nog een screenshot van.