Skip to main content

Ik ben al vele jaren klant van KPN, grotendeels met tevredenheid. En zo niet, werd het opgelost. Ik heb Internet, TV, digitenne en 3 mobiele abonnementen. Eén van deze is een unlimited data. Nu weet ik dat ik getekend heb voor 50GB en telkens 2 GB bij kan sms'sen. Maar nu ineens, zonder waarschuwing, is dit teruggebracht tot 8GB. En na 6 GB staat de boel al op instorten. Hier heb ik niet voor getekend en hier heb ik ook niks aan. De aardige mevrouw op 0800-0402 zegt dat dit voor iedereen geldt vanaf nu. Dat kan toch niet? Daar kan ik niet mee akkoord gaan!

Dat is ook niet zo. Het was 5 en is nu 8 geworden. 50 is het nooit geweest.


Nee @Cornelis dB , die getallen kloppen niet. Hieronder staan de juiste getallen.
 

Veelgestelde vragen over Unlimited Data


Is onbeperkt internet écht onbeperkt?

Ja. Per dag kun je onbeperkt internetten. Gebruik je meer dan 8 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL2000 AAN naar 1266.

MB’s delen

Heb je meerdere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde huisadres? Met Unlimited Data kun je jouw MB’s delen via de MijnKPN app. Per maand kun je maximaal 50 GB delen met andere simkaarten in het huishouden.

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 25 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 25 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm


Dan liegt mijn contract zeker. En hoe kan het dan dat ik sinds een week of zo deze problemen heb? Zit met heel traag internet, dat was niet zo. En een film kijken is een drama. D


Maak anders even een screenshot van je contract zonder persoonsgegevens. Dan kijken we even mee.


Heel Nederland zit thuis dus wordt de capaciteit flink op de proef gesteld. Dat gaat dus ten kosten van de snelheid.


In mijn contract staat echt 50GB. Dat het op de KPN site veranderd is klopt niet. Ik ga hier echt niet mee akkoord… Het werkte altijd prima, soms 2GB extra vragen maar meestal niet. Nu zie ik de teller oplopen en na 6 GB krijg ik al bericht dat ik 80% heb verbruikt. Vanaf dat bericht is de snelheid helemaal ruk…

 


Ik kan nu niet bij mijn destijds gedownloade contract. De juffrouw aan de telefoon zei trouwens dat het een systeemfout was en hersteld zal worden. Dit antwoord kreeg ik na 25 minuten. En “iedereen thuis”? Dat is al twee jaar zo en leverde mij in ieder geval nooit met de snelheid een probleem. Ik geef het op voor dit moment en ga dit morgen oplossen, Met of zonder KPN


Waarschijnlijk een typefoutje geweest. Het bericht dat je 80% hebt verbruikt is nooit realtime. Je hebt waarschijnlijk 100% verbruikt voor je de sms hebt. Zeker met films kijken gaat het snel.


Het bericht 80% kreeg ik ik bij 5,4GB. Dat weet ik, omdat ik vanwege al dat gedoe het nu bij aan het houden ben. En ná dat bericht dook de snelheid omlaag. Klaar voor vandaag, zet wel een DVD op vanavond


Ik ben al vele jaren klant van KPN, grotendeels met tevredenheid. En zo niet, werd het opgelost. Ik heb Internet, TV, digitenne en 3 mobiele abonnementen. Eén van deze is een unlimited data. Nu weet ik dat ik getekend heb voor 50GB en telkens 2 GB bij kan sms'sen. Maar nu ineens, zonder waarschuwing, is dit teruggebracht tot 8GB. 

Hallo @Cornelis dB ,

Mogelijk ben je in de war met de 50 GB die je per maand mag delen met anderen? 
 

Het maximum per dag (zonder op te waarderen) is juist een aantal maanden terug opgekrikt van 5 GB naar 8 GB. 
 

Maar je kunt gewoon iedere keer 2 GB erbij bestellen, maar dat geeft wel wat gedoe. 
 

Als je iedere dag urenlang naar films wil kijken, dan kun je misschien beter iets anders verzinnen voor wat betreft jouw abonnement. Daar is dit unlimited-abonnement nu ook weer niet voor bedoeld. 

 


Ja Noordzee, dat lijkt zo. Maar KPN zou op mijn verblijfadres internet leveren, maar lukte ze niet, Toen ben k naar Digitenne gegaan, geen verbinding waar ik zit (Ossendrecht, tegen de grens van Belgie). Orange in Belgie kan daar ook niet leveren, wel 10 meter verderop over de grens. Dus unlimited, gebruik het voor Netflix, een laptop en soms 1 mobieltje. De unlimited sim zit in een mfi en is een crime om het sms NL2000 AAN naar te sturen. Al deze “oplossingen” zijn door KPN’ers geadviseerd. En raar dat je zegt dat unlimited niet voor unlimited bedoeld is. Ben klant sinds de jaren tachtig van PTT/KPN, maar niet lang meer... 


Ben klant sinds de jaren tachtig van PTT/KPN, maar niet lang meer... 

Als ik een beetje rond Google, dan ligt er glasvezel in Ossendrecht. Online en Solcon kunnen 500 mbit leveren volgens vergelijkssites. Ik weet niet of dat ook bij u in de straat is. Maar als dat zo is, waarom maakt u daar dan geen gebruik van?


En raar dat je zegt dat unlimited niet voor unlimited bedoeld is.

Het klopt inderdaad dat een unlimited 06 abonnement niet voor unlimited gebruik is en al helemaal niet voor gebruik in een mifi router.

KPN zou dat abonnement eigenlijk ook moeten blokkeren immers 06 nummers mogen alleen voor mobiele telefoons gebruikt worden en niet in apparatuur zoals een mifi router.

Zie ook deze pagina van de ACM.

 

Overigens hanteren alle andere providers ook een daglimiet van 5GB of 8GB met gratis aanvullers van 1GB of 2GB op hun unlimited databundels. Overstappen naar een andere provider zal daarin dan ook geen verandering brengen.


Beste @Cornelis dB, welkom! Ik wilde namens KPN toch ook even bevestigen dat het klopt wat hierboven gezegd wordt. Er zijn geen unlimited abonnementen waarbij je 50 GB per dag mag gebruiken helaas. 


ja dat hoor ik nou steeds. maar hoe kan het dan dat ik sinds een week niks meer kan? Ging een jaar goed en nu zit ik alleen maar te sms"sen dat ik er data bij wil. dit is gewoon waardeloos en klopt van geen kanten


Ja Noordzee, dat lijkt zo. Maar KPN zou op mijn verblijfadres internet leveren, maar lukte ze niet, Toen ben k naar Digitenne gegaan, geen verbinding waar ik zit (Ossendrecht, tegen de grens van Belgie). Orange in Belgie kan daar ook niet leveren, wel 10 meter verderop over de grens. Dus unlimited, gebruik het voor Netflix, een laptop en soms 1 mobieltje. De unlimited sim zit in een mfi en is een crime om het sms NL2000 AAN naar te sturen. Al deze “oplossingen” zijn door KPN’ers geadviseerd. En raar dat je zegt dat unlimited niet voor unlimited bedoeld is. Ben klant sinds de jaren tachtig van PTT/KPN, maar niet lang meer... 

Wat ik nog kan bedenken is dat KPN steeds 50GB op 1 van je mobiele abo’s heeft gezet als vervanging van vast internet, maar dat dat feest nu voorbij is. Door die steeds verse 50GB werd die dan eerst gebruikt, zodat je niet toe kwam aan het standaard unlimited aanvuller proces.

Een vraag is dan, heb je nu wel (de mogelijkheid tot) vast internet van KPN (of andere provider)?

Maar je zal gewoon in je contract moeten kijken (het laatste). Misschien is om wat voor reden dan ook een oud 50GB abo omgezet naar unlimited). Zolang je dat hier niet kan laten zien (NAW wegpoetsen) blijf je een roepende waar niemand verder meer wat mee kan.


ja dat hoor ik nou steeds. maar hoe kan het dan dat ik sinds een week niks meer kan? Ging een jaar goed en nu zit ik alleen maar te sms"sen dat ik er data bij wil. dit is gewoon waardeloos en klopt van geen kanten

Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. Je mag inderdaad ook een screenshot plaatsen van MijnKPN, de community helpt je graag verder. 


Ik vind het knap irritant om elke keer 2000 gb op te moeten laden als je midden in een film zit. 

Waarom? 

Unlimited is unlimited…

Maak dan het opladen per 15.000 Gb of zo een niet per 2000…

Kan dit niet anders? 

Ik betaal 34 euro per maand voor onbeperkt internet, dan wil niet steeds GB's erbij op hoeven zetten.…

Ik zou graag zien dat die daglimiet wordt opgeschroefd naar 25 GB.

En dat je dan per 10.000 GB op kunt laden. 

Ik werk mobiel in mijn camper en zou dan ook echt graag onbeperkt internet willen hebben zonder steeds bij te laden. 

2 gb. Gaat er hier in 10 min. doorheen...

 

 


2 gb. Gaat er hier in 10 min. doorheen...

Dan heeft u gewoon een verkeerd abonnement. Als u zoveel data gebruikt, dan heeft u gewoon een vaste aansluiting nodig via de telefoonlijn of glasvezel. 


2 gb. Gaat er hier in 10 min. doorheen...

Dan heeft u gewoon een verkeerd abonnement. Als u zoveel data gebruikt, dan heeft u gewoon een vaste aansluiting nodig via de telefoonlijn of glasvezel. 

Ook in een camper?😉


2 gb. Gaat er hier in 10 min. doorheen...

Dan heeft u gewoon een verkeerd abonnement. Als u zoveel data gebruikt, dan heeft u gewoon een vaste aansluiting nodig via de telefoonlijn of glasvezel. 

Ook in een camper?😉

Dat maakt niks uit. Als die mogelijkheid tot vaste aansluiting er niet is, dan heb je 2 opties: je camper verplaatsen naar een plek waar die mogelijkheid er wel is. Of geen film kijken. 

Of door tobben met elke 10 minuten 2 GB toevoegen... dat kan natuurlijk ook...


Ik vind het knap irritant om elke keer 2000 gb op te moeten laden als je midden in een film zit. 

Waarom? 

Unlimited is unlimited…

Maak dan het opladen per 15.000 Gb of zo een niet per 2000…

Kan dit niet anders? 

Jij ervaart precies de reden van deze beperking ... zorgen voor een irritatiefactor. Als die beperking er niet zou zijn dan zouden een heleboel abonnees hun vaste abonnement opzeggen en hun unlimited mobiele abonnement ook thuis gaan gebruiken.

Dat is commercieel gezien natuurlijk "niet zo handig" en dus zal het vast en zeker zo blijven dat je extra bundels van 2GB zal moeten activeren.

Wel verwacht ik dat KPN T-Mobile zal volgen en dat we bij KPN ook zullen gaan zien dat de basis dagbundel 10GB zal worden.


Wel verwacht ik dat KPN T-Mobile zal volgen en dat we bij KPN ook zullen gaan zien dat de basis dagbundel 10GB zal worden.

Dat scheelt 1 x 2 GB toevoegen 😉