Skip to main content

De titel zegt het al in het kort maar zal het hele verhaal even typen:

Ik word eind November gebeld door KPN om mobiel te nemen, nah de prijs klonk prima dus ik zeg ja is goed. Mijn huidige abbo loopt eind januari af.

Volgens de dame aan de telefoon was dat alles. Ik had nummer behoud aangevraagd en zat midden in een verbouwing en moest ook nog gewoon werken dus heb een tijdje niet heel erg mijn mail in de gaten gehad. Hierin had ik kennelijk mails ontvangen over het activeren van mijn nummer behoud. Ruim te laat kwam ik hier dus achter en het was ondertussen gecanceld. Ik vond al raar dat een deel van een abbo zo maar geannuleerd kon worden.

Maarja niks aan te doen ik ging naar de chat. Daar bleek opeens dat mijn KPN abbo zelfs al ingegaan was zo maar meer dan een maand eerder dan was afgesproken?? Ik zit nu dus met dubbele kosten totdat mijn andere abonnement afloopt.

Dit vind ik een heel rare gang van zaken. Ik heb terug gekeken en helaas staat er nergens een afgesproken begin datum in de mails die ik ontvangen heb. Wel kwam ik erachter dat er nog activatie kosten aanzaten die niet vermeld waren. 

 

Ik ben al jaren klant van KPN met tevredenheid in het thuis segment maar hoe dit gegaan is heeft het wel een beetje verpest voor mij. ik kan mij niet voorstellen dat dit gewoon zo mag, een abonnement eerder in laten gaan dan de afspraak. Ik ga in ieder geval vanaf nu nooit meer iets via de telefoon aan.

Mijn vraag is eigenlijk. Kan ik die dubbele kosten terugkrijgen? Of anders gewoon annuleren want op deze manier hoeft het van mij echt niet. Ik voel mij gewoon bedrogen. 

 

ter informatie. Ik heb de sim kaart van KPN ook nog niet gebruikt. zit nog steeds in de verpakking. Dus is niet alsof ik ergens dubbel gebruik van maak. 

Hi @MarcoL! Dat klinkt inderdaad niet als een prettige ervaring. In dit geval zou ik je willen vragen je profiel in te vullen zodat ik voor je kan kijken naar de mogelijkheden. Het lastige is wel dat de mails die we sturen belangrijk zijn voor het op een goede manier starten van het abonnement. Het is van belang dat die stappen goed gevolgd worden. Is wel ondertussen de nummerovername opnieuw gestart? 


sorry voor het late antwoord, zit nog in een verbouwing. Maar ik heb bij deze mijn profiel ingevuld. 

De nummerovergave is gestart, wat ook wel een beetje zuur was want deze keer hoefde ik niks te doen. Snap niet waarom dat nu wel  kan en vorige keer waar dit allemaal door veroorzaakt is niet.

Mvg,

 

Marco

 


Ik heb het voor je nagekeken @MarcoL en ik kan helaas niks doen aan het dubbele abonnement. Bij nummerovername is het nodig om binnen de gegeven tijd te reageren op de sms met het verzoek om de nummerovername goed te keuren of, als dit niet lukt, dit te laten weten zodat we het klantnummer van de latente provider in kunnen geven in het systeem. Wat ik wel heb kunnen doen is alvast de Hussel korting in kunnen vullen zodat je in ieder geval de maximale kortingen krijgt, ook voor het te behouden nummer actief is.Â