Skip to main content
Beantwoord

Kun je een multisim toevoegen aan een KPN Teen abonnement?

• August 10, 2026
  • 9 reacties
  • 123 keer bekeken

Ik heb een KPn Teen abbo voor mijn dochter en wil graag aan apple watch aanschaffen met met esim.
zodat ze ook zonder haar telefoon bereikbaar is. Kan multisim ook gebruikt worden bij KPN teen abbo of alleen de standaard abbo ?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Ik heb een KPn Teen abbo voor mijn dochter en wil graag aan apple watch aanschaffen met met esim.
zodat ze ook zonder haar telefoon bereikbaar is. Kan multisim ook gebruikt worden bij KPN teen abbo of alleen de standaard abbo ?

Hoi ​@Gambit 

Even een kleine rectificatie omtrent de “Multisim” bij het Teens abonnement.
Ook bij een Teens abonnement kan géén “multisim” afgesloten worden, daar zit namelijk een blokkade op.

Wat kan je kind niet met een Teens Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• MB's delen van en naar het Teens Sim Unlimited abonnement is niet mogelijk.

• Het Teens Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

Multisim is alleen mogelijk bij een regulier (standaard) KPN abonnement, en dus niet in combinatie met een Kids of Teens abonnement van KPN.

Wel kun je de Teens simkaart, wel gewoon plaatsen in een smartwatch, waar mede community lid ​@Noordzee naar verwijst, maar een multisim is helaas niet mogelijk.

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 10, 2026

Hallo ​@Gambit ,

Ja, er zijn mogelijkheden voor tieners met een Teens abonnement. Alleen niet voor kinderen tot twaalf jaar die een Kids Sim abonnement hebben.  

bron: 

https://www.kpn.com/beleef/blog/gps-horloge-kinderen?campaignid=so%3Ac%3Dmerk-community

In dit artikel lees je ook welke mogelijkheden er zijn. 

Welke simkaart voor de smartwatch van je kind?

Bij ons kan je eenvoudig een smartwatch voor je kind bestellen, zodat je kan profiteren van alle voordelen die deze slimme gadgets bieden. Kies bijvoorbeeld uit een Apple Watch of Samsung smartwatch. Of ga voor de TCL Kids Smartwatch MT42X. Hiermee is je kind altijd en overal veilig verbonden. 

Met onze Multisim-optie kan je een simkaart met hetzelfde 06-nummer in meerdere apparaten gebruiken, bijvoorbeeld in het geval van een smartphone en een smartwatch. Zo ben je altijd verbonden met je kind, ongeacht of ze hun horloge of een ander apparaat bij zich hebben.

Een simkaart voor een GPS horloge met een abonnement voor kinderen maakt het mogelijk om alle functies optimaal te benutten, van locatiebepaling tot communicatie. Bestel vandaag nog een GPS horloge voor je kind met simkaart bij ons en geef jezelf de gemoedsrust die je verdient, terwijl je kind geniet van een veilig en leuk avontuur.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Gambit 

Even een kleine rectificatie omtrent de “Multisim” bij het Teens abonnement.
Ook bij een Teens abonnement kan géén “multisim” afgesloten worden, daar zit namelijk een blokkade op.

Wat kan je kind niet met een Teens Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• MB's delen van en naar het Teens Sim Unlimited abonnement is niet mogelijk.

• Het Teens Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

Multisim is alleen mogelijk bij een regulier (standaard) KPN abonnement, en dus niet in combinatie met een Kids of Teens abonnement van KPN.

Wel kun je de Teens simkaart, wel gewoon plaatsen in een smartwatch, waar mede community lid ​@Noordzee naar verwijst, maar een multisim is helaas niet mogelijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2026

Een multisim smartwatch is niet mogelijk. 

Wel een los abonnement met smartcard voor bijvoorbeeld een kidswatch. Maar dat is dan dus een ander nummer. Voordeel is dat ze maar een fractie kosten ten opzichte van Multisim smartwatches.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Gambit en welkom bij de KPN Community! Leuk dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al zoveel tips en hulp hebt gekregen. Dank voor het reageren allemaal!

Mocht je toch nog vragen hebben, laat het hier gerust weten. 😄

• Nieuwkomer
  • August 20, 2026

In combinatie met een kids abonnement dus geen optie. Welke mogelijkheden bieden jullie dan wel om dit vanuit een lopend abonnement op te lossen, kan je tijdens looptijd doorstappen naar een regulier abonnement?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 20, 2026

Gedurende de contract periode kun je niet naar een ander abonnement. Alleen als je de resterende maanden afkoopt. Maar dan wordt het wel een heel dure smartwatch. 

Dat Multisim niet kan staat overigens sinds de introductie van Kids en Teens in de voorwaarden. 

• Nieuwkomer
  • August 20, 2026

Dat zal, maar dan vind ik onderstaande geen handige communicatie op de website:

Smartwatch met simkaart: internet en bellen voor je horloge | KPN 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 20, 2026

Inderdaad. Dat middelste punt is heel stom. ​@Sanne van KPN ???

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Poehhh dat is niet handig. 😅 Ik ga het direct doorgeven. Dank voor het seintje!