Skip to main content
Beantwoord

Kun je met een Kids Sim SMS'jes naar het buitenland sturen?

• February 14, 2025
  • 8 reacties
  • 109 keer bekeken

Kun je met een kids sim sms'jes sturen naar het buitenland? Ik lees alleen over internet en bellen, maar niets over sms-en.

Mvg

Beste antwoord door Alexandra van KPN

​@Sandra6283 Hi Sandra, ik ben hier in gedoken. 

Zoals ik al had toegezegd, ik neem dit signaal mee ter verbetering. Daarnaast maak ik een melding voor je aan, om naar die kosten en de mogelijkheden tot vergoeding te kijken. Die optie hebben we hier zelf niet, vandaar dat ik de melding voor je aanmaak. Ik verwacht dat je binnen 5 werkdagen reactie krijgt, mijn collega die contact met je opneemt helpt je verder.

En verder voor de zekerheid een tip: Aan de aantallen/tijdstippen van verstuurde sms te zien is een mogelijke oorzaak malware op de mobiele telefoon van je zoon. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren doordat er op een onveilige link geklikt is, waardoor malware wordt geïnstalleerd op het toestel. Ik raad je aan om dit even te checken met je zoon. Het kan opgelost worden door het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Onze toestelhulp kan je daar eventueel mee helpen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Sandra6283 

Welkom op de community van KPN.

Het antwoord hierop is: JA!

Met een Kids Sim abonnement kun je gewoon SMS berichten versturen naar het buitenland, deze vallen gewoon binnen de bel/sms-bundel of onbeperkt bellen/sms’en.
Dus je dochter of zoon kan dus gewoon een sms sturen, naar iemand in het buitenland.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom ​@Sandra6283!

Ben je intussen verder gekomen? Ik ben even op zoek gegaan, het antwoord van Michel klopt deels. Met een Kids Sim kan je kind binnen de EU bellen, sms’en en internetten net als in Nederland. Buiten de EU kan dat niet, dat geldt voor bellen en sms'en, omdat dat niet binnen de bundel valt en anders voor extra kosten zou zorgen. Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

Ja ik heb intussen contact gehad met KPN. Je kunt helaas wel sms-en naar het buitenland. Dit staat niet automatische uit. De kosten zijn dan dus voor jezelf. Dit verklaard de mega hoge telefoonrekening van onze zoon. Ik was er vanuit gegaan dat alles naar het buitenland was geblokkeerd, maar dat blijkt dus helaas niet zo te zijn.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 18, 2025

Met het buitenland wordt in dit geval dus bedoeld buiten de EU.

Ja ik heb intussen contact gehad met KPN. Je kunt helaas wel sms-en naar het buitenland. 

Dus het antwoord van ​@Alexandra van KPN is niet goed ​@Sandra6283 ???

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 18, 2025

De sms'jes zijn grotendeels naar buiten de EU gegaan en dit zorgt voor extra kosten die voor eigen rekening zijn . Dus wat ​@Alexandra van KPN zegt is niet juist aldus de dame van KPN aan de telefoon. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Ja ik heb intussen contact gehad met KPN. Je kunt helaas wel sms-en naar het buitenland. Dit staat niet automatische uit. De kosten zijn dan dus voor jezelf. Dit verklaard de mega hoge telefoonrekening van onze zoon. Ik was er vanuit gegaan dat alles naar het buitenland was geblokkeerd, maar dat blijkt dus helaas niet zo te zijn.

Ik kan me voorstellen dat je er vanuit ging dat 't geblokkeerd was ​@Sandra6283, rot dat je zo voor onverwachte kosten kwam te staan! Door de regels op bellen was ik inderdaad van dezelfde regels voor sms’en uit gegaan. Ik kijk graag even mee. Vul je je forumprofiel in, inclusief het mobiele nummer? 

Dan kan ik ook even kijken naar of we onze informatie kunnen verduidelijken/verbeteren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2025

Het is ingevuld. Jullie kunnen zeker wat verbeteren in de informatie, want dat zoiets kan met een kids sim vind ik echt heel slecht en onbegrijpelijk. Hadden we hem net zo goed een normale sim kaart kunnen geven. Helaas voor hem is zijn rekening nu flink geslonken.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

​@Sandra6283 Hi Sandra, ik ben hier in gedoken. 

Zoals ik al had toegezegd, ik neem dit signaal mee ter verbetering. Daarnaast maak ik een melding voor je aan, om naar die kosten en de mogelijkheden tot vergoeding te kijken. Die optie hebben we hier zelf niet, vandaar dat ik de melding voor je aanmaak. Ik verwacht dat je binnen 5 werkdagen reactie krijgt, mijn collega die contact met je opneemt helpt je verder.

En verder voor de zekerheid een tip: Aan de aantallen/tijdstippen van verstuurde sms te zien is een mogelijke oorzaak malware op de mobiele telefoon van je zoon. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren doordat er op een onveilige link geklikt is, waardoor malware wordt geïnstalleerd op het toestel. Ik raad je aan om dit even te checken met je zoon. Het kan opgelost worden door het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Onze toestelhulp kan je daar eventueel mee helpen.